ورزش

مهرداد محمدی، دردسر پیراهن فرهاد مجیدی!

مهرداد محمدی، دردسر پیراهن فرهاد مجیدی!

خبرورزشی/ مهرداد محمدی کشمرزی متواد ۷ مهر ۱۳۷۲ در تهران است. وی برادر دوقلو میلاد محمدی بازیکن باشگاه پرسپولیس است، آنها در محله معروف جنوب تهران یعنی فلاح بزرگ شده اند و اصالتاً ترک قزوین و روستای کشمرز هستند.

مهرداد دو برادر بزرگتر از خود بنام میثم و محسن دارد که پرورش اندام کار می کنند و برادر دوقلویش میلاد که ۵ دقیقه زودتر از او به دنیا آمده هم فوتبالیست است و این فصل به پرسپولیس آمد. او یک خواهر نیز دارد و مدرک تحصیلی اش سیکل است.

او بصورت جدی فوتبال را از تیم محلی جاوید فلاح به همراه برادرش میلاد محمدی شروع کرد. این دو برادر از صبح تا شب دنبال توپ بودند و حتی در مقطعی که در کبابی برادرانشان کار می کردند هم از هر فرصت برای  برداشتن موتور مغازه و رفتن به فوتبال استفاده می کردند!

سال ۱۳۸۵ وقتی این دو برادر دوقلو ۱۳ ساله بودند، به آکادمی فوتبال استیل آذین پیوستند. از سال ۱۳۸۶ به مدت ۴ سال مهرداد در جوانان داماش و سپس فصل ۹۱ – ۹۲ در عقاب تهران بازی کرد و سال ۱۳۹۳ وقتی ۲۱ ساله بود به همراه برادرش وارد تیم راه آهن در لیگ برتر شد.

مهرداد محمدی پس از تست دادن وارد باشگاه راه‌آهن تهران شد و در فصل ۹۴-۹۳ در لیگ چهاردهم برای این تیم به میدان رفت. او لیگ ۱۵ هم در راه آهن بود و پس از دو سال به سپاهان پیوست. آن هم در آخرین روزهای بهار سال ۱۳۹۵ و در حالی که همه فکر می‌کردند با پیراهن پرسپولیس به میدان خواهد رفت. این دو برادر در برنامه ۹۰ به شکل رسمی اعلام کردند از بچگی پرسپولیسی و حتی به عنوان لیدر در ورزشگاه آزادی تیم محبوب خود را تشویق کرده و عکس هایشان هم رسانه ای شد.

مهرداد در فصول ۱۶، ۱۷ و ۱۸ لیگ برتر لباس سپاهان را به تن داشت و از رسیدن به قهرمانی جا ماند. در این سالها برادر دوقلوی او لژیونر و ملی پوش شده بود و در جام جهانی بازی کرد. همین مساله باعث شد مهرداد پیشنهاد تمدید سپاهان را رد و در بهار ۱۳۹۸ به باشگاه فوتبال دسپورتیوو داس آوس پیوست. محمدی در سال اول حضورش در لیگ برتر پرتغال ۲۸ بازی برای آوس انجام داد که توانست هشت گل به ثمر رساند، پنج پاس گل بدهد و دو پنالتی بگیرد.

مهرداد محمدی در فصل ۲۱-۲۰۲۰ یا همان ۱۳۹۹-۱۴۰۰ ما به العربی قطر آمد و عملکرد درخشانی در لیگ ستارگان داشت که توانست در مجموع ۲۶ مسابقه در رقابت‌های داخلی، ۱۶ گل به ثمر رساند و ۵ پاس گل بدهد، اما در شروع فصل بعد برای او اتفاق خوبی به همراه نداشت و مصدوم شد و سپس به السیلیه پیوست. سرانجام پس از ۳ فصل حضور در قطر و در حالیکه همه می گفتند همسرش مخالف بازگشت و زندگی در ایران است، به لیگ برتر برگشت.

محمدی در ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۲ با عقد قراردادی دو ساله به عضویت باشگاه استقلال تهران درآمد و پیراهن شماره ۷ را برتن کرد. قراردادی که با حجت کریمی بست و بعدا مفقود شد و مهرداد مجبور به تنظیم قراردادی جدید شد. در استقلال هم با مصدومیت و شایعات شروع کرد.

اولین گل مهرداد با پیراهن استقلال هزارمین گل آبی ها در لیگ برتر بود.  محمدی در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۳ که اولین فصل حضورش در استقلال بود، بهترین گلزن آبی ها با ۸ گل شد و دوباره نایب قهرمان اما این فصل برای او تلخ تمام شد. او هفته آخر برابر پیکان دبل کرد و تیمش برد اما آنقدر بابت از دست رفتن قهرمانی عصبانی بود که در حال ترک ورزشگاه جملات عجیبی را به زبان آورد که منجر به محرومیت ۶ جلسه‌ای و پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان جریمه شد. اتفاقی که باعث شده او ۶ بازی اول این فصل و دربی رفت را از دست بدهد و به همین بهانه از لیست تیم خارج شد تا جا برای بلانکو باز شود.

مهرداد ازدواج کرده و متاهل است. نام همسر مهرداد محمدی آیدا و نام فرزندش آمین است. او با سپاهان و استقلال در لیگ برتر ایران و با العربی در لیگ ستارگان قطر نایب قهرمان شده است.

وی که سابقهٔ بازی برای تیم ملی امید ایران را در کارنامه دارد، اولین بار توسط ویلموتس به تیم ملی دعوت و اولین بازی ملی خود را مقابل تیم امید ایران انجام داد و تک گل تیم ملی را وارد دروازه تیم ملی امید کرد. هر چند این بازی رسمی نبود. مهرداد تا کنون ۵ بازی و ۲ گل ملی دارد. او در اولین بازی ملی رسمی خود در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل تیم ملی کامبوج گلزنی کرد.

مهرداد پس از پیوستن و درخشش در استقلال توانست نظر امیرقلعه نویی را جلب کند و پس از چهار سال به تیم ملی دعوت و دوباره در اولین بازی خود در تورنومنت چهارجانبه اردن برای تیم ملی گل زد.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا