ورزش

بلانکو و استقلال همچنان بلاتکلیف / مهاجم مورد علاقه نکونام تا این لحظه مجوز بازی ندارد!

بلانکو و استقلال همچنان بلاتکلیف / مهاجم مورد علاقه نکونام تا این لحظه مجوز بازی ندارد!

به گزارش خبرورزشی، گوستاوو بلانکو به رغم ادعای باشگاه استقلال هنوز وضعیت مبهمی دارد. اگرچه رسانه رسمی استقلال امروز ادعا کرد باشگاه قرارداد این بازیکن را در سازمان لیگ ثبت کرده و کارت بازی او را هم دریافت کرده تا در صورت صلاحدید کادرفنی از این بازیکن مقابل استقلال خوزستان استفاده کند (اینجا بخوانید؛ ادعای باشگاه استقلال؛ کارت بازی گوستاوو بلانکو صادر شد) اما ساعتی پس از انتشار این خبر از طریق رسانه رسمی باشگاه استقلال، از سازمان لیگ خبر رسید نهادهای نظارتی روی نحوه ثبت قرارداد بلانکو انگشت گذاشته و بررسی فوری ماجرا را آغاز کرده اند.

بلانکو زیر سقف استقلال جا شد؟

پیگیری های خبرنگار خبرورزشی، ظهر امروز پس از تایید خبر فسخ یکطرفه قرارداد چهار بازیکن استقلال به این نقطه رسیده بود که استقلال به رغم خارج کردن نام مهرداد محمدی، منتظر محمد و محمدحسین مرادمند (اینجا بخوانید؛  بلانکو به بازی استقلال خوزستان هم نمی‌رسد! / اختصاصی خبرورزشی) نمی تواند نام بلانکو را در لیست بگنجاند چراکه با خروج این بازیکنان به علاوه سینا سعیدی فر که البته رقم قراردادش سنگین نبود، تازه باشگاه استقلال توانسته مبلغ را تا سقف قانونی پایین بیاورد. (اینجا بخوانید؛  استقلال به سقف قرارداد رسید/ اختصاصی خبرورزشی)

استقلال ۴۷۵ میلیارد تومان مطابق خود اظهاری قرارداد بسته و این یعنی سقف خرید این باشگاه پر شده است. در چنین شرایطی عجیب بود که استقلال ناگهان علام کرد بلانکو هم وارد لیست شده و می تواند مقابل استقلال خوزستان بازی کند. بلانکو هرچقدر هم که قراردادش را کاهش داده باشد باز هم زیر سقف استقلال جا نمی شود مگر آن که مجددا با یک الحاقیه مبلغ سقف خرید بالاتر بود.

بلانکو و استقلال همچنان بلاتکلیف / مهاجم مورد علاقه نکونام تا این لحظه مجوز بازی ندارد!

روایت اول؛ نورشرق مجوز داد، بلانکو وارد لیست شد!

به گفته یکی از مدیران سازمان لیگ این همان اتفاقی است که عصر امروز رخ داد. گویا با پیگیری مدیران باشگاه استقلال، جمشید نورشرق رییس کمیته تعیین وضعیت و عضو کارگروه ناظر بر قراردادهای حرفه ای، نامه ای به کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ داده و اعلام کرده؛ باشگاه استقلال ۳۰۰ هزار دلار دیگر قدرت خرید پیدا کرد و مطابق همین پاراف جمشید نورشرق، بلانکو با قرارداد ۲۵۰ هزار دلاری قدم به لیست این باشگاه گذاشت. صرف نظر از این که رقم ۲۵۰ هزار دلار با اخبار شنیده شده پیرامون مبلغ قرارداد بلانکو سازگاری ندارد، افزایش ۳۰۰ هزار دلاری سقف عجیب تر به نظر می رسد. به گفته یک منبع آگاه، جمشید نورشرق در نامه ای که برای همکارانش در بخش نقل و انتقالات لیگ برتر صادر کرده، نوشته باتوجه به حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا و پاداشی که این باشگاه از سال های قبل طلبکار است و در کنفدراسیون فوتبال آسیا مطالبه دارد، ۳۰۰ هزار دلار اعتبار خرید برای استقلال در نظر گرفته خواهد شد!

اگر این دلیل قابل استناد باشد، باید به پرسپولیس ۴ میلیون دلار قدرت خرید مضاعف تعلق بگیرد چرا که پرسپولیس از دو فینال آسیا ۴ میلیون دلار در کنفدراسیون فوتبال آسیا مطالبه دارد.

ادعای بی خبری مسئول نقل و انتقالات

صد البته فرشید طاهری، مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ از تایید این نامه خودداری می کند. وقتی با طاهری تماس می گیریم می گوید پشت موتور نشسته، اصلا امروز در محل کارش نبوده و فقط با حراست جلسه داشته و اصلا نمی داند قرارداد بلانکو ثبت شده یا نه؟ اما مدیر دیگری مدعی است فرشید طاهری حضور داشت و خودش نسبت به ثبت قرارداد بلانکو مطابق دستور جمشید نورشرق اقدام کرد اما احتمالا با توجه به حواشی این کار، می خواهد خودش را از ماجرا کنار بکشد!

مسئولیت و عواقب قانونی پای استقلال است نه سازمان لیگ!

یکی دیگر از مدیران ارشد سازمان لیگ می گوید؛ تا شب گذشته اطمینان دارم استقلال امکان جذب این بازیکن را نداشت اما شاید آنها مبلغ قرارداد را کم کرده و با اسناد و مدارک، برای ثبت بلانکو در لیست شان جا باز کرده باشند اما قطعا مسئولیت این کار با خودشان است. حتی اگر اشتباه از همکاران ما باشد، اگر در بررسی ها مشخص شود، سقف استقلال پر بوده، بلانکو بازیکن غیر قانونی تلقی می شود و برای استقلال حکم صادر خواهد شد. این که بازی این تیم با حضور بلانکو ۳ بر صفر شود یا نه، بستگی به رعایت پارامترهای قانونی نظیر شکایت حریف ظرف حداکثر ۲۴ ساعت بعد از پایان بازی و … دارد. این را به تمام باشگاه ها گفته ایم که درست مثل داستان فسخ های یک طرفه، خودشان باید مسئولیت کارهای شان را بپذیرند. ما فقط ثبت می کنیم و اگر در محاسبات مان مشخص شود ثبت غیرقانونی بوده، عواقب برعهده باشگاه است. البته سازمان لیگ در وهله اول افزایش ۳۰۰ هزار دلاری را نپذیرفت اما آنها شاید از نورشرق نامه گرفته باشند!

ورود نهادهای نظارتی به ماجرای بلانکو

با این حساب توپ در زمین جمشید نورشرق است. یکی از مدیران سازمان لیگ به شوخی می گوید؛ معمولا هر وقت دوستان از انجام کاری واهمه دارند و یا از عاقبت و عواقب کار می ترسند، امضای نورشرق را پای برگه طلب می کنند! اما رییس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال تا این حد بی تجربه نیست که مرتکب چنین اشتباه فاحشی شود. یکی دیگر از مدیران سازمان لیگ می گوید؛ من بعید می دانم نورشرق چنین اجازه ای داده باشد. نهادهای نظارتی و سازمان بازرسی روی اجرای دقیق سقف قرارداد تاکید دارند و قطعا این پرونده را بررسی می کنند.

بلانکو و استقلال همچنان بلاتکلیف / مهاجم مورد علاقه نکونام تا این لحظه مجوز بازی ندارد!

روایت دوم؛ بلانکو تا این لحظه مجوز بازی ندارد

این دقیقا همان خبری است که ساعتی قبل به دست خبرورزشی رسید. با اعتراض و پیگیری دو باشگاه لیگ برتری نسبت به اضافه شدن نام بلانکو به لیست استقلال، سازمان لیگ اعلام کرده بلانکوئ تا روشن شدن موضوع حق حضور در بازی های استقلال را ندارد و ابتدا باید دلایل افزایش مجدد سقف قرارداد باشگاه استقلال بررسی شود. صد البته مدیران استقلال از عصر امروز که خبر صدور کارت بلانکو را منتشر کردند، به شدت پیگیر هستند هر طور شده مجوز بازی کردن بلانکو را بگیرند اما تا این لحظه، بلانکو اجازه بازی مقابل استقلال خوزستان را ندارد.

استقلال قانون ۴۸ ساعت را رعایت کرد اما …

استقلال و استقلال خوزستان  پنجشنبه ساعت ۲۰:۳۰ در اهواز به مصاف هم می روند و استقلال قانون ثبت قرارداد حداکثر تا ۴۸ ساعت قبل از برگزاری بازی را رعایت کرده و نباید مانع قانونی پیش پای این باشگاه باشد اما اگر سازمان لیگ تحت تاثیر شکایت رقیبان یا نظارت سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی افزایش سقف خرید باشگاه استقلال به هوای درآمدزایی آتی در لیگ نخبگان آسیا را نپذیرد، بلانکو همچنان بیرون می ماند و دردسرهای استقلال برای وارد کردن مهرداد محمدی به لیست و برگرداندن او نیز بیشتر می شود. قرار است فردا تا قبل از سفر استقلال به خوزستان، سازمان لیگ به صورت رسمی تکلیف بلانکو و استقلال را روشن کند.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا