ورزش

مایلی‌کهن: پرسپولیس نتیجه نگرفت هر کس گاریدو را آورده باید جواب مردم را بدهد/ تاج بابت پنالتی‌های استقلال هم عذرخواهی می‌کند؟/ خداداد آقای خاص فوتبال ایران است

مایلی‌کهن: پرسپولیس نتیجه نگرفت هر کس گاریدو را آورده باید جواب مردم را بدهد/ تاج بابت پنالتی‌های استقلال هم عذرخواهی می‌کند؟/ خداداد آقای خاص فوتبال ایران است

محمد مایلی کهن شرایط تاکتیکی پرسپولیس در دو هفته آغازین رقابت‌های لیگ برتر را نقد می‌کند و معتقد است این تیم در قیاس با فصل قبل ضعیف‌تر نشان می‌دهد. پیرامون وضعیت قرمزپوشان و البته اتفاقات حاشیه‌ای فوتبال و ورزش ایران با حاجی مایلی همکلام شدیم.

ابتدا از پرسپولیس شروع کنیم. شما قبل از بازی با تراکتور گفته بودید نمایش این تیم در هفته اول نگرانتان کرد. هفته دوم را چطور دیدید؟

به نظرم پرسپولیس در قیاس با فصل قبل ضعیف‌تر شده است. این تیم در خط هافبک واقعاً ضعیف‌ عمل می‌کند و حقیقتی غیر قابل کتمان است. پرسپولیس در این دو هفته خوب نبود و انتظار بیشتری از این تیم می‌رود. امیدوارم در هفته‌های آینده نمایشی را ببینیم که باعث جلب رضایت کارشناسان و هواداران این تیم شود.

علاوه بر خوان کارلوس گاریدو، از دروازه‌بان پرسپولیس هم انتقاد می‌شود. برخی کارشناسان و هواداران می‌گویند اگر گلر پرسپولیس واقعاً در همین حد باشد، این تیم قطعاً در لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا به مشکل برمی‌خورد.

به نظرم دروازه‌بان پرسپولیس هنوز به طور جدی مورد آزمایش قرار نگرفته است. حالا بحث گل‌هایی که خورد به کنار ولی در بازی مقابل تراکتور بد نبود. پیرامون سرمربی پرسپولیس نیز امیدوارم ایشان بتواند در هفته‌های آینده شرایط را عوض کرده و نتایج بهتری کسب کند. فعلاً که ۴ امتیاز از دست داده‌ایم. واقعا برای من عجیب است چرا وقتی در کشور خودمان افرادی را داریم که می‌توانند به پرسپولیس و فوتبال ایران کمک کنند، خارجی‌ها را می‌آوریم و استغفرالله آنها را تا مرتبه نزدیک به خداوند بالا می‌بریم؟ واقعا این مربی تا قبل از اینکه به فوتبال ایران بیاید، کجا بود و چه کارنامه‌ای داشته است؟ آیا اصلاً کارشناسان ایرانی او را می‌شناختند؟ بازیکن مراکشی پرسپولیس هم گل خیلی خوبی زد ولی قبل از آن گل عملاً در میدان محو بود

شما گفتید که امیدوارید پرسپولیس نتیجه بگیرد اما اگر نتیجه نگرفت و تیم با این مربی اسپانیایی به بن‌بست رسید آنگاه تکلیف چه می‌شود؟ حتی در صورت اخراج گاریدو، بازهم پرسپولیس لطمه خورده است چون این مربی پولش را می‌گیرد و می‌رود.

این دقیقاً همان مساله‌ای است که اگر خدای نکرده اتفاق بیفتد آنهایی که آقای گاریدو را به ایران آوردند و سرمربی پرطرفدارترین تیم ایران کرده‌اند، باید پیرامون آن به هواداران و رسانه‌ها جواب پس بدهند. امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد ولی اگر قضیه اینطوری شود داستان دقیقاً به همان شکلی خواهد بود که به شما گفتم. دقیقاً مانند بازیکنان خارجی که به فوتبال ایران می‌آیند، بازی نمی‌کنند، کیفیت لازم را هم ندارند اما پولشان را می‌گیرند و می‌روند.

از قرار معلوم حرف‌های مهدی تاج در مورد عذرخواهی از استقلال بابت گل هفته آخر پرسپولیس نیز با انتقاد شما مواجه شده است.

واقعا نمی‌فهمم حرفی که مهدی تاج در مورد عذرخواهی از استقلال بر زبان آورد یعنی چه؟ منظور من اصلاً هواداران استقلال نیستند و برای طرفداران همه تیم‌ها احترام قائل هستم ولی حرفی که می‌زنم از بعد مدیریتی است. ایشان رییس فدراسیون فوتبال هستند و تمام کمیته‌ها زیر نظر او فعالیت می‌کنند. در کجای دنیا دیده‌اید که رییس یک فدراسیون بابت اتفاقات داوری از یک تیم عذرخواهی کند؟ مگر کمیته داوران زیر نظر رییس فدراسیون نیست؟ اگر اشتباهی هم صورت گرفته آقای تاج باید مسئول کمیته را بخواهد و از او سوال و جواب کند. حتی اگر ثابت شد که واقعاً اشتباهی صورت گرفته است، باید به داور خطاکار دیگر قضاوت داده نشود نه اینکه چنین مطلبی در فضای رسانه‌ای مطرح شود. الان گروهی از کارشناسان می‌گویند پنالتی‌های استقلال مقابل ملوان درست نبوده است. آیا آقای تاج بابت این گل‌های استقلال هم باید عذرخواهی کند؟

می‌خواهیم برسیم به ماجرای خداداد عزیزی و حرف‌هایی که در یک برنامه اینترنتی بر زبان آورد. صحبت‌های او به شدت باعث ناراحتی گروهی از هواداران و پیشکسوتان استقلال شد.

قبل از هر چیز باید بگویم که نباید هر حرفی را در رسانه مطرح کرد و این صحبتی که الان با شما می‌کنم اصلاً به معنای آن نیست که بگویم همه حرف‌های خداداد عزیزی درست و مورد تایید است. او هم مانند هر انسان دیگری اشتباه می‌کند و اتفاقاً معتقدم یکسری از حرفها را نباید بزند. حداقل اینکه نباید اینطوری مطرح کند که خدای نکرده شائبه برانگیز شود اما به عنوان کسی که  مربی خداداد عزیزی بوده‌ام، معتقدم  بسیاری از حرف‌هایش را بدون غرض می‌زند. همه می‌دانیم خداداد آقای خاص فوتبال ایران است. دوباره تاکید می‌کنم این صحبت من به معنای تایید تمام گفته‌های خداداد نیست ولی می‌گویم از بیان این صحبت‌ها غرضی ندارد.

برخی کارشناسان معتقدند اگر خداداد در کادر فنی تیم ملی می‌ماند و به جام ملت‌های آسیا می‌رفت، قطعاً چنین مواضعی را نمی‌گرفت. حداقل اینکه احتمال بیان چنین حرف‌هایی توسط او پیرامون سرمربی تیم ملی خیلی بعید بود.

خداداد بازیکن بسیار بزرگی بوده و بارها گفته که احتیاجی به کار در فوتبال ایران ندارد بنابراین اگر حرفی می‌زند برای خودنمایی نیست چون اساساً نیازمند چنین کاری نیست ولی پیرامون بحث تیم ملی که شما مطرح کردید باید بگویم شاید واقعاً در اردوی تیم ملی خداداد را اذیت کرده‌اند؟ باید حرمت خداداد را حفظ می‌کردند. همه مربیان تیم ملی برایم محترم هستند ولی یا خداداد عزیزی را نباید به کادر فنی این تیم اضافه می‌کردند یا اگر چنین کاری کردند، او حتماً باید دستیار اول می‌شد. به طور کلی در مورد ماجرای خداداد باید بگویم که فوتبال ایران مسائل مهم‌تری دارد که باید به آنها پرداخته شود

لیگ نخبگان آسیا به زودی آغاز می‌شود ولی ورزشگاه آزادی هنوز آماده نیست و این اتفاق بسیار تلخی برای فوتبال ما به حساب می‌آید.

من بارها گفته‌ام فوتبال برای این مملکت نه نان است و نه آب اما حکم نمایشگاه را دارد و هر کاری در آن بکنید، به چشم می‌آید. امیدوارم این مشکلات ساختاری فقط در فوتبال  باشد و در بخش‌های دیگر جامعه چنین نارسایی‌ها را شاهد نباشیم. هرچند که مشکلات وجود دارند و امیدوارم مسوولان دست به دست هم بدهند تا شرایط زندگی مردم روز به روز بهتر شود.

سوال آخر ما غیر فوتبالی است. همه می‌دانند شما چقدر به کشتی علاقه دارید بنابراین می‌خواهیم از شما بپرسیم چرا محسن کاوه سرمربی موفق تیم ملی کشتی آزاد بلافاصله پس از پایان المپیک از سمت خود کناره‌گیری کرد؟

بدیهی است که قبل از هر دوره رقابت‌های المپیک انتظار از کشتی به ویژه کشتی آزاد خیلی بالاست و همه دوست دارند این تیم عملکرد مطلوبی داشته باشد. حالا حتماً اتفاقاتی پیش آمده که آقای کاوه چنین تصمیمی گرفته و چنین حرفهایی زده است ولی اینکه می‌گویند علیرضا دبیر منتظر بود تا کاوه برود تا بلافاصله پژمان درستکار را سرمربی کند، منطقی نیست چون اگر رییس فدراسیون تمایل داشت، می‌توانست این کار را خیلی زودتر انجام بدهد. اصلاً مگر محسن کاوه را خود دبیر سرمربی نکرد؟ اگر تمایل نداشت که به او قبل از المپیک حکم نمی‌داد.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا