در زمین VIP تنیس، تئاتر ببینید/ تئاتر بلی؛ تنیس عمرا!

در زمین VIP تنیس، تئاتر ببینید/ تئاتر بلی؛ تنیس عمرا!

به گزارش خبرورزشی، این روزها در و دیوار خیابان های تهران پر است از تبلیغ تئاتر فاخر رستم و سهراب. تبلیغات وسیع این تئاتر فضای مجازی را هم به تسخیر خود درآورده و با وجود بالا بودن قیمت بلیت این نمایش، با استقبال زیادی هم روبرو شده است. حسین پارسی بعد از نمایش «هفت خوان اسفندیار» «نبرد رستم و سهراب» را روی صحنه برده است. تئاتری موزیکال که بازیگرانی مثل امیر آقایی، الناز شاکردوست، سینا مهراد، پردیس احمدیه، بانیپال شومون و علی زندوکیلی در آن ایفای نقش کرده اند و جزو تئاترهای فاخر به شمار می آید. اما قصد ما در این گزارش نه بررسی کیفیت این نمایش پرسروصدا است نه اینکه چرا قیمت بلیت ها نجومی است و … بلکه سوال اینجاست که چرا باید این تئاتر در زمین چمنی روی صحنه برود که اهالی تنیس و ورزشکاران از بازی کردن تنیس در آن محروم هستند؟

تلفیق تنیس و تئاتر!

تئاتر موزیکال رستم و سهراب با توجه به موضوع آن و حضور بازیگران مطرح و محبوب، آنقدری جذاب هست که در نگاه اول محل برگزاری آن چندان هم جای سوال نباشد اما اگر مخاطب کمی تیزبین باشد برایش این سوال پیش می آید که چرا تئاتری با این عظمت باید در زمین سنتر کورت تنیس مجموعه ورزشی انقلاب روی صحنه برود؟

در سال های اخیر آثار فاخری مثل الیور توئیست، کنسرت تئاتر سی، بینوایان، الیور توئیست و هفت خوان اسفندیار در تالار وحدت و هتل اسپیناس برگزار شده اند اما این برای اولین بار است که یک تئاتر در مجموعه ای ورزشی به روی صحنه می رود، آن هم مجموعه ای که حتی استفاده از آن برای تیم ملی تنیس و مسابقات خارجی هم ممنوع است و شرکت توسعه و تجهیز به این راحتی ها اجازه استفاده از این زمین را نمی دهد. 

مجموعه ورزشی انقلاب هفت استادیوم تنیس دارد که امکانات و تجهیزات و کیفیت آن قابل مقایسه با زمین های تنیس در دنیا است. 6 استادیوم این مجموعه مسقف است و استادیوم روباز آن که در حال حاضر محل اجرای نمایش رستم و سهراب است قدمتی طولانی دارد. این استادیوم سه طبقه با 4139 صندلی است که قابلیت افزایش ظرفیت به 7500 نفر را دارد و شاید یکی از دلایل انتخاب این ورزشگاه برای اجری نمایش رستم و سهراب پیش بینی استقبال بالای مخاطبان بوده باشد اما ماجرا اینجاست که زمین تنیس مرکزی مجموعه انقلاب تبدیل به محلی با استفاده غیر ورزشی شده است.

تنیس نه؛ تئاتر بلی!

شاهرخ کشاورز، دبیر فدراسیون تنیس درباره استفاده از زمین تنیس مرکزی مجموعه ورزشی انقلاب به خبر ورزشی گفت:

در تمام دنیا مرسوم است که ایونت های هنری در استادیوم های ورزشی برگزار می شود. پیش از این هم در سال های گذشته کنسرت های موسیقی خوانندگانی مثل محمد اصفهانی، علیرضا عصار و گروه آریان در استادیوم های تنیس برگزار شده بود اما بحث استادیوم مرکزی تنیس مجموعه انقلاب با بقیه زمین ها تفاوت دارد. زمین تنیس سنتر این مجموعه پیش از انقلاب ساخته شده و در آن زمان سیم کشی های زیر زمینی در این ورزشگاه انجام شده تا مسابقاتی که در این ورزشگاه برگزار می شود پخش مستقیم داشته باشد. این زمین در بین 10 ورزشگاه معتبر دنیا قرار دارد و در سال 1353 قرار بوده گرند اسلم آسیا در این زمین برگزار شود اما با پیروزی انقلاب برگزاری این مسابقات در کشورمان منتفی شد. جالب اینجاست که در سال های اخیر شرکت توسعه و تجهیز اجازه برگزاری مسابقات تنیس در این زمین مرکزی را نداده و فدراسیون تنیس برای برگزاری هر گونه مسابقه ای چه داخلی و چه بین المللی 6 زمین دیگر را اجاره می کند. البته دکتر سجادی در زمان حضورشان در وزارت ورزش تلاش زیادی برای این موضوع انجام داد که این زمین ها در اختیار فدراسیون تنیس قرار بگیرد و ما امیدواریم این مهم به زودی اتفاق بیفتد.

کشاورز با اشاره به اینکه زمین مرکزی تنیس مجموعه انقلاب از زمین های VIP در دنیا است، ادامه داد:

در اساسنامه شرکت توسعه و تجهیز قید شده که این شرکت می تواند فضای مازاد ورزشی را اجاره دهد. متاسفانه الان برعکس شده و مهم ترین استادیوم تنیس در اختیار ما قرار نمی گیرد اما برای اجرای تئاتر اجاره داده می شود. این درحالی است که ما در 17 شهریور مسابقات فیوچرز را در پیش داریم و الان با توجه به اجرای این تئاتر در زمین مرکزی، حتی اگر هم زمین به ما اجاره داده می شد امکان استفاده از آن وجود نداشت چون خاک زمین تنیس به گونه ای است که باید 10 روز پا نخورد و بعد خاک آن تراشیده شود و چند روز از آن استفاده شود تا پس از آن آماده برگزاری مسابقات حرفه ای شود. به هرحال ما انتظار داریم شان ورزشگاهی مثل زمین مرکزی تنیس مجموعه انقلاب حفظ شود و اولویت برگزاری مسابقات تنیس در این زمین باشد نه اجرای تئاتر.

گزارش: پریسا اسلام زاده

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل