ستاره استقلال با یک تصمیم عجیب گرفتار شد؛ مدیر حقوقدان کجاست؟

ستاره استقلال با یک تصمیم عجیب گرفتار شد؛ مدیر حقوقدان کجاست؟

به گزارش خبرورزشی، خبر فسخ یک طرفه قرارداد باشگاه استقلال با مهرداد محمدی به قدری شوکه کننده بود که عواقب جانبی آن نادیده گرفته شده است. وضعیت فعلی ستاره شماره ۷ تیم هم از لحاظ مالی پیچیده شده و هم از لحاظ فنی. اما محرومیت محمدی بر پیچیده شدن این شرایط افزوده است. همان طور که خبر دادیم، نام محمدی قبل از هفته دوم از فهرست خارج شده و این یعنی او پس از ثبت دوباره قراردادش باید ۵ هفته دیگر هم از محرومیتش را سپری کند تا بتواند در ترکیب قرار بگیرد و این چیزی نبود که خودش انتظارش را داشته باشد.

در همین راستا با ناصر ارضی وکیل ورزشی تماس گرفتیم تا صحت و جزییات این اتفاق را جویا شویم. حقوقدان فوتبالی در خصوص این پرونده گفت: «محرومیت بازیکن یا مربی زمانی اعمال می‌شود که فرد مورد نظر عضوی از تیم بوده و شرایط بازی را دارا باشد؛ یعنی یا کارت بازی صادر شده باشد یا در فهرست قراردادها حضور داشته باشد. در غیر این صورت نمی‌توان از اتمام محرومیت صحبت کرد چرا که مثلا در این کیس خاص، مهرداد محمدی اصلا شرایط بازی را نداشته که بتواند دوران محرومیتش را سپری کند.»

ارضی که سابقه فعالیت با باشگاه‌های مختلفی را هم داشته، با یک مثال این موضوع را توضیح داد: «حتما پرونده اریک باگناما را به یاد دارید؛ در حکمی که فدراسیون برای این بازیکن صادر کرد، علاوه بر کسر امتیاز از باشگاه ۴ ماه هم خود او از بازی محروم شده بود. به همین دلیل مدیران باشگاه او را برای نیم فصل به تاجیکستان فرستادند اما پس از بازگشت از این قرارداد قرضی هم فدراسیون به باشگاه گل گهر اعلام کرد باگناما همچنان ۴ ماه محروم است چون شرایط گذراندن این جریمه را دارا نبوده است.»

این وکیل ورزشی آن زمان از یک حربه جالب برای کاهش محرومیت باگناما استفاده کرده است: «ما آن زمان پرونده را به استیناف بردیم. البته به شیوه‌ای متفاوت؛ چون قانون بر این است که حکم محرومیت بازیکن باید به باشگاه و خود فرد ابلاغ شود اما فدراسیون تنها حکم را به گل گهر اعلام کرده بود و خبری از ارسال متن انگلیسی آن به خود باگناما نبود. به همین دلیل ما به کمیته استیناف درخواست تجدید نظر دادیم و طی آن توانستیم محرومیت را از ۴ ماه به ۴ هفته کاهش دهیم.»

با توجه به توضیحات ارضی، می‌توان گفت در پرونده استقلال و مهرداد محمدی باشگاه ظلم بزرگی به بازیکنش کرده و این احتمالا از عدم آگاهی مدیران باشگاه به نکات حقوقی نشات می‌گیرد؛ آن هم در شرایطی که مدیرعامل باشگاه ادعای حقوق دان بودن را یدک می‌کشد و پیش از این مدام خبر می‌رسید که آنها در تلاش کاهش محرومیت وی هستند!

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل