ورزش

آخرین وضعیت جذب سرمربی تیم ملی والیبال/ توتولو همه کاره می‌شود؟

آخرین وضعیت جذب سرمربی تیم ملی والیبال/ توتولو همه کاره می‌شود؟

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی والیبال ایران آخرین فرصت المپیکی شدن خود را در لیگ ملت‌های ملت‌های والیبال با مربی خارجی گمنام خود از دست داد. ملی‌پوشان والیبال پس از استعفای عطایی و عملکرد ضعیفی که در انتخابی المپیک داشتند، در لیگ ملت‌ها هم نتوانستند به نتیجه قابل قبول برسند و در حسرت المپیک پاریس ماندند.

پس از عطایی در دوران ریاست داورزنی جلسات مختلفی برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران برگزار شد؛ با رفتن داورزنی این جلسات توسط نایب رئیس او همچنان ادامه پیدا کرد و پس از یک پروسه طولانی در شرایطی که همه انتظار داشتند سرمربی تیم ملی والیبال فردی نام آشنا در والیبال دنیا باشد؛ برخلاف انتظار یک مربی گمنام هدایت تیم ملی والیبال ایران را برعهده گرفت.

«موریس موتا پائز» مربی فرانسوی و برزیلی گمنامی بود که با ذهنیت برنده به والیبال ایران آمد، اما در دوره مربیگری او نه تنها تیم ملی پیشرفتی نکرد بلکه هفت باخت متوالی هم در لیگ ملت‌ها تجربه کرد. باخت‌های پی در پی تیم ملی باعث ناامیدی اهالی والیبال و مسئولان فدراسیون شده بود در نهایت میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال «پائز» را از هدایت تیم ملی والیبال برکنار کرد. در آن مقطع زمانی هدایت تیم ملی به پیمان اکبری رسید؛ در هفته سوم این مسابقات تیم ملی مقابل آمریکا و هلند پیروز میدان شد اما این دو پیروزی اگرچه روحیه ملی‌پوشان را بالا برد اما ثمره‌ای برای والیبال ایران نداشت و در نهایت تیم ملی کشورمان از حضور در المپیک بازماند.

پس از آن رئیس فدراسیون والیبال اعلام کرد یک مربی طراز اول خارجی برای هدایت تیم ملی انتخاب خواهد کرد. او که تقریباً نزدیک به ۶ ماه است سکان هدایت فدراسیون والیبال را برعهده گرفته است از همان روز اول وعده جذب مربی طراز اول خارجی را داد و در این مدت هم با مربیان زیادی مذاکره کرد. تا قبل از المپیک برخی از مربیان به دلیل حضور تیم‌هایشان در میدان المپیک تمایلی به مذاکره نداشتند و به همین خاطر رئیس فدراسیون والیبال هم تصمیم گرفت پیگیری برای جذب مربی خارجی طراز اول را به بعد از المپیک موکول کند.

حالا با گذشت مدت زمان ۴۰ روز از روند انتخاب انتخاب سرمربی تیم ملی، مذاکره فدراسیون والیبال با گزینه‌های خارجی مثل «لورنزتی، آلکنو، هینن، بلنجینی، جولیانی و پیاتزا» به بن بست خورده و تنها گزینه‌ای باقی مانده «مارسلو مندز»، سرمربی تیم ملی آرژانتین در ۲ المپیک قبلی است.

آخرین وضعیت جذب سرمربی تیم ملی والیبال/ توتولو همه کاره می‌شود؟

البته این روزها خبر می‌رسد که «مندز» علاوه بر فدراسیون ایران یک مشتری دیگر هم دارد؛ پس از جدایی فیلیپ بلین از هدایت تیم ملی والیبال ژاپن، این روزها ژاپنی‌ها هم یکی از مشتریان پر و پا قرص مندز شدند و حتی شنیده شده که قیمتی که به این مربی پیشنهاد دادند بسیار بالا بوده و همین موضوع کار فدراسیون ایران را برای ادامه مذاکرات سخت کرده است. طبق وعده رئیس فدراسیون والیبال تا ۱۵ شهریورماه تکلیف سرمربی تیم ملی والیبال ایران مشخص خواهد شد و باید دید رئیس جوان والیبال این بار سکان هدایت تیم ملی والیبال ایران را به چه کسی می‌سپارد.

با توجه به اینکه تقوی در آخرین نشست خبری خود از حضور «توتولو و پیمان اکبری» در والیبال ایران صحبت کرد او در این باره گفته بود: «از اسم پیمان اکبری بگذریم. ما نمی‌توانیم مربی جوان کم تجربه بیاوریم و در تیم ملی بزرگسالان بگذاریم تا یاد بگیرد. تیم ملی بزرگسالان جای آموزش نیست. آنهایی که می‌گویند پیمان اکبری، بهروز عطایی، فلان مربی نباشد پس چه کسی باشد؟ من باید بهترین مربیان را بگذاریم. توتولو هم جزو کمک مربیان بزرگ دنیاست. پیمان اکبری قطعاً جزو گزینه‌های ما خواهد بود. امیر خوش خبر قطعاً سرپرست تیم خواهد بود. مربی خارجی نمی‌تواند دستیار ایرانی نخواهد چون مربی ایرانی روحیات بازیکنان را می‌شناسد. پائز اصلاً روحیات بازیکنان را نمی‌شناخت و از کمک تیم، مسائل فنی را قبول نمی‌کرد. ما مجموعه‌ای از مربیان را معرفی می‌کنیم که قطعاً پیمان اکبری، رضا تندروان و محمد ترکاشوند جزو آنها هستند و باید از بین آن‌ها سرمربی تیم کسی را انتخاب کند.»

با توجه به اظهارت تقوی و اینکه تحت هر شرایطی با هر سرمربی به توافق برسد، اکبری و توتولو در کادر فنی تیم ملی خواهند بود، به احتمال زیاد اگر مذاکرات فدراسیون والیبال فعلاً با مربیان طراز اول به نتایج مطلوب نرسد شاید توتولو به عنوان سرمربی و پیمان اکبری هم به عنوان دستیار اول و به صورت اشتراکی هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند. در واقع از ابتدا هم رئیس فدراسیون والیبال در صحبت‌هایش این موضوع را مطرح کرده بود که شاید در ابتدا یک دستیار درجه اول به ایران بیاورد تا زمانی که مربی خارجی جذب شود. در این میان دستیار اول که نقش سرمربی تیم را هم ایفا می‌کند، کارهای فنی تیم ملی اعم از زیر نظر گرفتن رقابت‌های لیگ برتر و شناسایی بازیکنان برتر این رقابت‌ها را برای دعوت به تیم ملی تا زمان جذب مربی خارجی در نظر خواهد گرفت.

حتما بخوانید : روزنامه آ اس| EGB

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا