کدام تیم‌های لیگ برتری در سقف بودجه تخلف داشته‌اند؟/ واکنش رسمی فدراسیون فوتبال

کدام تیم‌های لیگ برتری در سقف بودجه تخلف داشته‌اند؟/ واکنش رسمی فدراسیون فوتبال

منصور قنبرزاده درباره عبور برخی از تیم‌های لیگ برتری از سقف قرارداد اظهار داشت: اجازه دهید من اسمی از تیمی نبرم، کارگروه ناظر بر قراردادها و سقف بودجه، با تمام باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ یک و رؤسای هیئت فوتبال و کارشناسان متعهد مشورت کرد تا این دستورالعمل تدوین شد. این دستورالعمل پس از تأیید در کمیته‌های مربوطه در هیئت رئیسه تصویب و تبدیل به قانون شد و به سازمان لیگ ابلاغ کردیم، آنها هم روی اجرای نظارت می‌کنند.

وی ادامه داد: تا این لحظه سازمان لیگ هیچگونه تخطی را به کارگروه اعلام نکرده است. اجرای این دستورالعمل برعهده سازمان لیگ است، اما شاید بعضی از باشگاه‌ها نتوانستند قرارداد برخی بازیکنان‌شان را ثبت کنند، چون سقف بودجه‌شان پر شده است. سازمان لیگ هم اعلام کرده است که دیگر نمی‌توانید قرارداد جدیدی را ثبت کنید. آخرین اطلاعی هم که من گرفتم، بعضی از باشگاه‌ها، مانند سپاهان که یک تعداد بازیکن دارند که در لیست فروش گذاشتند و هنوز فرایند آن صورت نگرفته است و اصرار دارند بازیکنانی که برای فروش گذاشتند را از سقف بودجه‌شان کم کنند. ما با کمیته تعیین وضعیت صحبت کردیم، مقررات می‌گوید که شما زمانی می‌توانید تعهدات مالی را کم کنید که یا بازیکن اقاله کند و یا اینکه فسخ یک طرفه صورت بگیرد که تبعات خاص خودش را دارد. باشگاه سپاهان هم قرارداد چهار پنج بازیکن را فسخ کرده است تا بتواند قرارداد نفرات جدید خود را ثبت کند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که «قرار است سقف بودجه چند باشگاه اضافه شود؟»، گفت: سقف بودجه سر جای خودش است و هیچ باشگاهی هم روی سقف بودجه اعتراض نداشته است. برخی باشگاه‌ها یک بحثی روی درآمدهای حاصله از AFC دارند، مثلاً باشگاه‌هایی که در جام نخبگان هستند ۸۰۰ هزار دلار درآمد ورودی آنهاست و در ادامه بابت هر برد در لیگ نخبگان ۱۰۰ هزار دلار و در لیگ پایین‌تر ۵۰ هزار دلار به آنها تعلق می‌گیرد. این موارد در دستورالعمل نیز لحاظ شده است.

قنبرزاده راجع به این موضوع که قوانین در ابتدای فصل وضع می‌شود و در ادامه متمم‌هایی به آن اضافه می‌شود که تیم‌ها را دچار سردرگمی می‌کند، یادآور شد: سقف بودجه براساس درآمدها تعیین تکلیف شده است و اینطور نبوده که یک رقمی را اعلام کنیم. خود باشگاه‌ها می‌گویند درآمد قابل تحقق‌مان این مبلغ است، یکی از شاخص‌ها این موضوع بوده است و ما هم به صورت مکتوب از تمام باشگاه‌ها نظرات‌شان را گرفتیم و هر چهار باشگاه حاضر ما در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا به صورت مکتوب نامه زدند که حداکثر ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش بودجه داشته باشند و ما هم پیشنهاد آنها را لحاظ کردیم. اتفاقاً دستورالعملی که آمده است تغییری در آن صورت نگرفته، سه مورد بود که مدیران چهار باشگاه مطرح کردند، یکی قرارداد بازیکنان بالای ۳۰ سال بود که یک ساله نباشد و ما این موضوع را اصلاح کردیم. نکته دیگر بحث بازیکنان ۲۵ سال بود که تقاضا داشتند دو سهمیه اضافه شود، در صورتی که با همان باشگاه قرارداد داشته باشند.

وی در واکنش به اعتراض باشگاه‌ها به لیست بازیکنان زیر ۲۵ سال، تصریح کرد: باشگاه‌ها اعتراضی ندارند، تقاضای آنها این است که دو بازیکن به سهمیه زیر ۲۵ سال اضافه شود و در دستورالعمل از همان ابتدا این دو بازیکن لحاظ شده است که در لیست زیر ۲۵ سال باشد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این موضوع که برخی از پول‌ها خارج از قرارداد به بازیکنان پرداخت می‌شود، عنوان کرد: فدراسیون فوتبال یک وظایفی و اختیارات مشخصی هم دارد و نمی‌تواند حساب شخصی یک فرد را کنترل کند. اینجا آن چیزی که در سازمان لیگ ثبت می‌شود، مبنا است و اگر خدای نکرده پشت پرده مبالغی ردوبدل می‌شود باید نهادهای نظارتی ورود کنند که کرده‌اند. به‌طور مثال در باشگاهی، یک بازیکن گفته است که از اسپانسر پولی را پاداش گرفته است، در مقررات منع نشده است که اسپانسر پاداش دهد و گفته است که خوب است و می‌تواند بدهد اما گفته است که هدایای نقدی اسپانس یا هوادار باید در دفاتر باشگاه ثبت شود و در دستورالعمل گفتیم که باید قانون مبارزه با پولشویی رعایت شود. همین موضوع را یکی از نهادهای نظارتی پیگیری کرده و از باشگاه توضیح خواسته است.

بیشتر بخوانید: مشکل بلانکو و استقلال فراتر از سقف بودجه است!

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل