قول می دهم‌ تحول ایجاد کنم / فضای بین المللی را متاثر خواهیم کرد

قول می دهم‌ تحول ایجاد کنم / فضای بین المللی را متاثر خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد دنیا مالی وزیر ورزش و جوانان در مراسم تجلیل از مدال آوران کشتی ایران در المپیک پاریس، گفت: اولین جلسه رسمی است که حضور پیدا کردم. امروز روز کشتی و تولد جهان پهلوان تختی است. من خودم کشتی را از طریق موحد، برزگر، طالقانی و… شناختم. جای طالقانی خالی است. من با او و امثال صفایی فراهانی و دادکان رئیس فدراسیون بودیم و شاگردی می‌کردم. من ۱۵ سال عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی بودم و می‌دانم چنین مجموعه‌ای از نظر فدراسیون جهانی یعنی چه. کشتی برای ما مثل قایقرانی در مجارستان یا کاراته در ژاپن است. قطعاً کشتی ما در المپیک آمریکا که آنها مدعی هستند و از مزیت تماشاگر بهره‌مند هستند افتخارآفرینی می‌کند. کوبا هم کنار آمریکاست و میزبان دوم است. آنچه برای من مهم است این است این مجموعه الگویی برای سایر فدراسیون‌ها باشد. سابقه رفاقت من با علی دبیر طولانی است. یک چیز او را خوشم می‌آید و اینکه او خیلی صراحت لهجه دارد. او برخی جاها بعضی‌ها را می‌رنجاند اما بعداً آن آدم‌ها می‌فهمند حرف او درست بوده است.
وی افزود: در شورای شهر یک نفر گفت من به این نتیجه رسیدم دبیر و دنیا مالی اگر بخواهند طرحی مصوب شود؛ می‌شود و اگر نخواهند نمی‌شود. او وقتی کاری را شروع می‌کند می‌خواهد اول باشد. این روحیه را باید در ورزش تعمیم دهیم. اگر این مجموعه را نگاه کنیم می‌بینیم از هر نظر تکمیل است. ما باید از نرم افزار و هوش مصنوعی در ورزش استفاده کنیم. کشتی هم باید پیشتاز باشد و نسخه برای دنیا بنویسد. خیلی خوشحالم اینجا هستم. قطعاً در آینده درباره برنامه‌ها صحبت می‌کنیم. من اصلاً از کار روتین خوشم نمی‌آید. من در دو یا ۳ دولت پیشنهاد داشتم اما نپذیرفتم این بار هم برای پذیرفتن حرف عزیزی بود که نتوانستم نپذیرم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: باید تغییر نسل بدهیم و جای ما برای انتقال تجربه به مدیران جوان مثل علیرضا دبیر که در کشور زیاد هستند باشد. من برای تحول آمدم. عاشق تحول و رقابت هستم و دوست دارم کشورم اول باشد. این قول را می‌دهم اگر خدا عمری بدهد در المپیک لس‌آنجلس با استفاده از همه ظرفیت‌ها باید در تاریخ المپیک‌ها در همه رشته‌ها بدرخشیم. ما روز سیزدهم بود که مدال نگرفته بودیم و همه منتظر کشتی و تکواندو بودیم این یعنی آسیب پذیری و اصلاً خوب نیست. باید رشته‌های دیگر را وارد مدال آوری المپیک کنیم.

وی افزود: ما بابت حقوق ناچیز صندوق قهرمانان شرمنده پیشکسوتان هستیم. تمام سعی‌ام را می‌کنم حقوق متناسب به آنها بدهیم. این حقوق اصلاً در شأن آنها نیست و هر چه به آنها بدهیم کم است. ما را بی نیاز از تذکر ندانید. سعی می‌کنم خیلی بیشتر بشنوم تا اینکه حرف بزنم. این قول را می‌دهم تحول جدی در ورزش ایران ایجاد کنم. مطمئن باشید فضای بین المللی را متأثر می‌کنیم. علیرضا دبیر آرزوهای بلندی دارد و امیدوارم شاهد برآورده شدن آرزوهای او در المپیک بعدی باشیم. واقعاً اهالی ورزش باید قدر همدیگر را بدانند. الان در خیلی از فدراسیون‌ها از نظر فنی خیلی آدم داریم. من با عباس جدیدی که اینجاست نیز خاطرات زیادی دارم و از او خیلی چیزها را یاد گرفتم. توفیقی برای من بود که با ورزشی‌ها در شورا کار کردم. امیدوارم روزهای خوبی را برای ورزش ایران رقم بزنیم.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل