ورزش

سلیمانی با هیچ بازیکنی موضع گیری ندارد/انتقاد سازنده را می‌پذیریم

سلیمانی با هیچ بازیکنی موضع گیری ندارد/انتقاد سازنده را می‌پذیریم

نادره درودیان، رئیس دپارتمان بانوان فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص لغو بازی‌های داخل سالن آسیا و عدم اعزام تیم ملی فوتسال بانوان به این رقابت‌ها اظهار داشت: ما هنوز به صورت رسمی از کمیته ملی المپیک نامه‌ای در خصوص کنسل شدن بازی‌های داخل سالن دریافت نکردیم. البته در نامه‌ای هم که به صورت غیر رسمی ما در برخی رسانه‌ها دیدیم این بود که گویا عربستان در شهر ریاض به دنبال این است که میزبانی این رقابت‌ها را قبول کند.

وی درباره آخرین وضعیت تیم ملی و برنامه فدراسیون جهت حفظ انگیزه بازیکنان و کادر فنی؛ گفت: اردوهای تیم ملی از سال گذشته آغاز شد و تیم هم تمریناتش را با فروزان سلیمانی آغاز کرد. اردوها ابتدا با دعوت از بازیکنان جوان و تغییر نسلی که مد نظر کادر فنی و فدراسیون بود جلو رفت.

رئیس دپارتمان بانوان فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: هدف از تغییر نسل این بود که بتوانیم برای آینده بازیکنان خوبی داشته باشیم. برای عملی کردن این کار هم سرمربی تیم ملی در فصل گذشته با حضور در مسابقات لیگ بازیکن‌های مستعد را شناسایی و بعد کم کم به اردوهای اضافه کرد.

کمیته فنی برای برکناری سلیمانی برگزار نشد

درودیان در واکنش به شایعات مطرح شده در خصوص برکناری سلیمانی نیز گفت: تیم ملی فوتسال بانوان ایران دو بار موفق به کسب قهرمانی در آسیا شده است هدف ما هم این است که این تیم بتواند به همان قدرت در مسابقات پیش رو شرکت کند و بتواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. در رسانه‌ها حرف‌های زیادی اخیراً در مورد کادر فنی مطرح شد حتی خود من هم پیامک‌هایی در این رابطه دریافت کردم که جلسه فنی برای این مورد برگزار شده که سرمربی تیم ملی برکنار شود.

وی اضافه کرد: اما در حقیقت جلسات فنی گذاشته می‌شود که ما تیم را ارزیابی کنیم و نقاط و ضعف و قوت تیم را مورد بررسی قرار دهیم، یا اگر نیاز است برای روند آماده سازی تیم بازی‌های تدارکاتی در نظر داشته باشیم. تیم ملی در یک سالی که گذشت مسابقات کافا را رفت که عملکرد خوبی به همراه داشت و تورنمنت چین هم یک بازی تدارکاتی برای ما بود تا تیم بداند برای ادامه راه باید به چه شکل عمل کند.

در چین به دنبال نتیجه نبودیم

رئیس دپارتمان بانوان فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که فدراسیون از نتایج تورنمنت چین راضی بود؟ گفت: هدف از اعزام تیم به این مسابقات ارزیابی تیم ملی بود. اکثر بازیکنان ما جوان بودند و حتی برخی از بازیکنان مانند فرشته کریمی که دوره نقاهت بعد از درمان را سپری می‌کرد کنار تیم نبود. در تورنمنت چین ما یک برد داشتیم، یک تساوی و یک باخت که هر چند نتیجه قابل قبولی نیست اما هدف برای ما نتیجه نبود. شما همین تیم ازبکستان را ببینید که ما به آنها باختیم در این سال‌ها چقدر پیشرفت کرده است. همین تیم قبل از حضور در چین در یک رویداد دیگر شرکت کرده بود که قاعدتاً آمادگی بهتری نسبت به تیم جوان شده ما داشت این در حالی بود که تیم ملی ایران به دلایلی که عرض کردم به آن آمادگی که لازم داشت نرسیده بود.

درودیان با بیان اینکه با بهبود پیدا کردن بازیکنان مصدوم کم کم ترکیب تیم قوی‌تر خواهد شد؛ گفت: در مورد سلیمانی موردی که مطرح شد و درست نبود این مسئله بود که او به بازیکنان با تجربه میدان نمی‌دهد اما این‌طور نیست که ما بخواهیم بازیکنی را بی دلیل خط بزنیم و یا بازیکنی که شایسته نیست را به تیم دعوت کنیم. تک تک بازیکنان از نظر آمادگی جسمانی مورد بررسی قرار می‌گیرند وتست های مختلف از جمله تست پزشکی را پشت سرمی‌گذارند. سلیمانی نسبت به هیچ بازیکنی موضع گیری ندارد. درست است که جوان‌گرایی در تیم در حال انجام است ولی در کنارش قطعاً از با تجربه‌ها نیز استفاده خواهیم کرد. دوستان مطمئن باشند هر انتقاد سازنده‌ای که باشد ما از آن استقبال می‌کنیم.

کوله باری از تجربه هستم

وی در واکنش به اینکه چرا شما پیشنهاد سرپرستی برای نایب رئیسی بانوان فدراسیون را رد کردید؟ آیا اصلاً پیشنهادی وجود داشته است؟ توضیح داد: من در حقیقت ۲۰ سال در حوزه بانوان به عنوان مسئول دپارتمان اجرایی فوتبال و فوتسال بانوان خدمت کردم. در این مدت هم فکر می‌کنم ۶ نایب رئیس به فدراسیون آمدند و رفتند و برایم افتخار است که توانستم با همه آنها کار کنم. من کوله باری از تجربه هستم اینکه بتوانم به این رشته‌ها کمک کنم خوشحالم می‌شوم. هدفم کمک به این حوزه‌هاست و هر پستی هم که باشم این هدف را دنبال می‌کنم.

رئیس دپارتمان بانوان فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: همیشه سعی کردم نسبت به سیستم وفادار باشم؛ دوم اینکه با کمال صداقت و در جهت رشد بخش بانوان قدم بردارم. در ادامه مسیر هم هر چه رئیس فدراسیون و دبیر کل بگویند در آن پست به تحقق اهدافم که همسو با فدراسیون است ادامه خواهم داد. سال ۱۴۰۴ انتخابات فدراسیون را داریم که فکر می‌کنم تا آن زمان در همین سمت باقی بمانم.

او در پایان گفت: کارهای زیادی را در پیش رو داریم. تیم فوتسال ما باید خود را برای حضور موفق در جام ملت‌ها آماده کند. تیم ملی فوتبالمان بازی‌های فیفادی را دارد که باید از حالا برای آماده سازی تیم و اعزام آنها چه به مسابقات و چه در صورت مهیا بودن شرایط به بازی‌های تدارکاتی برنامه ریزی داشته باشیم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا