سیدحسین حسینی؛ کاپیتانی که به مرور شماره یک شد!

سیدحسین حسینی؛ کاپیتانی که به مرور شماره یک شد!

خبرورزشی/ کاپیتان سال‌های اخیر استقلال متولد ۹ تیر ۱۳۷۱ در شیراز است. متاهل و صاحب یک دختر بنام مانلی (۳ مرداد ۹۸) و یک پسر (۱۴۰۳) است.

حسینی فوتبال را از باشگاه برق شیراز در اواخر دهه ۸۰ آغاز کرد. سال ۹۱ در آغاز لیگ دوازدهم وارد لیست استقلال شد و در پایان فصل به قهرمانی هم رسید اما اتفاقی که همه فوتبال دوستان از مجتبی جباری و عصبانیت او از مدیران وقت باشگاه به یاد دارند، بر سر او رخ داد.

در حافظه فوتبال ایران مانده که مجتبی جباری به خاطر وضع بد بازیکنان جوان خوابگاه استقلال شاکی شد. او البته خودش در سرمای زمستان اول برای اتاق آنها بخاری خرید و بعد به سراغ مدیران کم کار رفت تا شائبه بهره‌برداری از مشکلات بازیکنان جوان برای رسیدن به حق و حقوق خود گریبان او را نگیرد.

آن بازیکن جوان که در سرمای سوزناک خوابگاه اتاقش بخاری هم نداشت، همین سید حسین حسینی بود که بعدها خود وقتی به بازوبند کاپیتانی رسید به رسم معلوف هوای بازیکنان جوان را داشت و هنوز هم دارد.

حسینی سال ۹۲ در جام حذفی برای استقلال بازی کرد، در لیگ قهرمانان آسیا هم اما رحمتی گلر اصلی بود. تنها یک بار از استقلال رفت، به خاطر خدمت سربازی که سال ۹۳ در شروع لیگ چهاردهم بود. او دو فصل لباس ملوان را پوشید و با درخشش در لیگ ۱۴ و ۱۵ به عنوان یک بازیکن قابل اعتنا به استقلال برگشت، تابستان ۹۵ و از شروع لیگ شانزدهم…

پس از خروج سید مهدی رحمتی کاپیتان وقت استقلال از این تیم، حسینی بازیکن ثابت شد و تا امروز پیراهن شماره ۱ استقلال را برای خود حفظ کرده است. او بعد رفتن وریا غفوری در تابستان ۱۴۰۱ بازوبند تیم را هم از فصل ۲۲ در اختیار گرفت.

در دو فصل اخیر که هر تابستان زمزمه خروج او علنی شد، حسینی ماند و به تیمش برگشت تا مشکلات بیرون فوتبال هم نتواند او را از تیم محبوبش دور کند.

حسینی نخستین بار توسط کی روش در ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۹۴ و از ملوان به تیم ملی دعوت شد. برای اولین بار ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ برابر سیرالئون بازی کرد. او سابقه حضور در جام جهانی و جام ملت‌های آسیا را دارد و بعد از مصدومیت بیرانوند در بازی اول ایران مقابل انگلستان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به پیام نیازمند ترجیح داده شد و برای ایران بازی کرد. در پیروزی مقابل ولز هم حسینی سنگربان اصلی تیم ملی بود.

یعنی در کنار ناصر حجازی، نیما نکیسا، احمدرضا عابدزاده، ابراهیم میرزاپور، علیرضا حقیقی و علیرضا بیرانوند، او یکی از ۷ دروازه‌بان تاریخ فوتبال ماست که در جام جهانی بازی کرده است.

حسینی تا امروز ۱۲ بازی ملی دارد و بعد از غیبت در اردوی قبلی یکی از کاندیداهای حضور دوباره در ترکیب تیم ملی برای فیفا دی پیش رو است. آخرین بار در برابر ترکمنستان از دروازه ایران دفاع کرد.

او در ۱۲ دربی نیز حضور داشته، از ۴ آبان ۹۶ تا امروز و ۷ بار کاپیتان بوده و البته در این سالها ذخیره رحمتی، طالب لو و فروزان نشسته است.

حسینی رکورددار کلین شیت در یک دوره لیگ برتر و رکورددار توالی زمانی دقایق بسته نگه داشتن دروازه در این لیگ نیز هست. او در کنار سوشا مکانی و میرزاپور تنها دروازه بانانی است که در لیگ برتر گل زده، در جدال برابر هوادار (۲۶ فروردین ۱۴۰۲)

به این ترتیب روز ۲۶ برای حسینی روزی خاطره ساز است که اولین بازی غیرحذفی برای استقلال، اولین دعوت و اولین بازی ملی و اولین گل در لیگ را در این روز زد.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل