کریستوف دام به استقلال سرمربی داد!/ ایراد فنی ناصر حجازی از سرمربی فقید آلمانی

کریستوف دام به استقلال سرمربی داد!/ ایراد فنی ناصر حجازی از سرمربی فقید آلمانی

کریستوف دام سرمربی مشهور که حتی در یک مقطع تا آستانه هدایت تیم ملی آلمان هم جلو رفت، به واسطه بیماری چشم از جهان فرو بست و مایه تاثر ژرمن ها شد. این مربی در اواخر دهه ۷۰ شمسی که رابطه استقلال با باشگاه بایر لورکوزن به شدت گرم بود، بارها با مدیران و حتی اعضای کادر فنی این باشگاه ایرانی ملاقات و اتفاقاً در مقطعی برای انتخاب سرمربی استقلال هم نقش آفرینی کرد!

در ابتدای تابستان سال ۱۳۸۱ رولند کخ به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد. مردی که سالیان متمادی دستیار اول کریستوف دام به حساب می‌آمد و توصیه مثبت  این مربی سرشناس در انتخاب شدن کخ به عنوان سرمربی استقلال نقش داشت( البته رولند کخ کارنامه موفقی در استقلال نداشت و قبل از پایان دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر از سمت خود برکنار شد )

خاطره دیگر در مورد کریستوف دام و استقلال، ایراد فنی بود که ناصر حجازی یکی از اسطوره‌های فقید آبی‌پوشان ایرانی از این مربی تازه در گذشته آلمانی گرفت. تابستان سال ۱۳۷۷ وقتی استقلال جهت برپایی اردوی تدارکاتی به آلمان رفت و در کمپ باشگاه بایر لورکوزن اردو زد، کریستوف دام یک بار پس از پایان تمرین لورکوزن از حجازی و اعضای کادر فنی استقلال دعوت کرد در جلسه توجیهی که او برای شاگردانش برگزار می‌کرد، حاضر شوند. دام در خلال نشست مذکور پیرامون تاکتیک‌های کلی فصل جدید توضیحاتی به شاگردان خود داد و بعد از اینکه نشست به پایان رسید و بازیکنان از سالن کنفرانس خارج شدند، ناصرخان با لحنی بسیار محترمانه کریستوف دام را خطاب قرار داد و به یکی از تاکتیک‌های او نقد فنی وارد کرد.

برخلاف عرفی که در جامعه ورزش ایران سراغ داریم، کریستوف دام از نقد شدن اصلاً ناراحت نشد و به گفته سایر حاضرین در نشست مذکور، حجازی را مورد تمجید هم قرار داد که بدون هیچ پرده پوشی و البته در نهایت ادب، نگاه فنی او را مورد نقد قرار داده است.

در میان فوتبالیست‌های ایرانی مهدی پاشازاده، داریوش یزدانی و علی موسوی هر کدام در مقاطعی شاگرد این مربی فقید آلمانی بوده اند.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل