خیانت جواد نکونام به خودش؛ او در حال از دست دادن حمایت بازیکنانش است!

خیانت جواد نکونام به خودش؛ او در حال از دست دادن حمایت بازیکنانش است!

به گزارش خبرورزشی، توقف استقلال مقابل ملوان با نتیجه 2-2 در چارچوب هفته دوم لیگ برتر باعث شد تا جواد نکونام، یک کنفرانس مطبوعاتی جنجالی دیگر داشته باشد.

پیش از هرچیز می‌خواهم دو بخش کوتاه از صحبت‌های جواد نکونام در این کنفرانس مطبوعاتی را مرور کنیم:

نیاز به بازیکن داریم. بازیکن را نمی‌خواهم به خانه‌ام ببرم. الان دفاع راست نداریم. نمی‌دانم سیمعی چرا هرچه می‌گویم لِفت می‌دهد! باید هرچه سریعتر اقدام کند. الان 2 هفته از لیگ گذشته است. کدام یک از مدعیان قهرمانی مشکل دارند؟

ابوالفضل جلالی از روز اولی که تمرین را شروع کرد، مصدوم بود. وقتی بازیکن روز اول مصدوم می‌شود یعنی استراحت مطلق بوده و خورده و خوابیده و حرفه‌ای رفتار نکرده است!

جواد نکونام علاوه بر گلایه‌هایی که به مذاق هواداران استقلال هم حتی خوش نیامد، مقابل تریبون رسانه و دیدگان همه از ابوالفضل جلالی انتقاد کرد و بار دیگر گفت بازیکن ندارم. شاهد رفتارهایی مشابه از سرمربی استقلال در فصل گذشته هم بودیم. رفتارهایی که بیش از هرچیز به ارتباط او و بازیکنانش آسیب می‌زند. گفتارها و رفتارهایی که منجر می شود بازیکنان استقلال دیگر سرمربی خود را حامی و کنار خود نبینند و هر بار که بازیکنی در چنین شرایطی قرار می گیرد، دیگر بازیکنان با خود بگویند اگر روزی مشکل یا اتفاق مشابه برای من رخ دهد احتمالا سرمربی با من هم چنین رفتاری خواهد داشت.

چند نمونه از گفتار و رفتار این چنینی نکونام را مرور کنیم.

بازیکن ندارم!

جواد نکونام تقریبا از ابتدای فصل گذشته ادعا کرد که بازیکن ندارد و برای موفقیت به بازیکن احتیاج دارد. هر بار که این صحبت از جانب سرمربی تیم مطرح می شد بازیکنان استقلال می پرسیدند پس ما چه هستیم؟ این صحبت ها یعنی سرمربی اعتقادی به ما ندارد و از سر اجبار با ما کار می کند.

این صحبت ها باعث دلخوری بازیکنان استقلال شد. هرچند آنها در ظاهر با سرمربی خود خوب بودند اما کیست که نداند تعداد زیادی از بازیکنان تیم از دست جواد نکونام ناراحت شدند.

همین موضوع سبب شد تا جواد نکونام در هفته های پایانی صحبت خود را اصلاح کند و بگوید من بازیکن جایگزین ندارم.

ماجرای سید حسین حسینی

پیش از شروع فصل این صحبت مطرح بود که جواد نکونام و سید حسین حسینی هر دو مشکل فعالیت برای لیگ برتر بیست و چهارم دارند. همان موقع ابتدا اینطور گفته شد که مشکل جواد نکونام حل شده اما گویا مشکل حسینی کماکان برقرار است.

روز نهم تیر، تولد سید حسین حسینی بود و در اقدامی عجیب جواد نکونام تولد کاپیتان و دروازه بان تیم را در اینستاگرامش تبریک نگفت. این در حالی بود که در روزهایی قبل و بعد از تولد حسینی شاهد تبریک تولدهای اینستاگرامی جواد نکونام بودیم.

با این اتفاق در شبکه های اجتماعی شائبه ایجاد که جواد نکونام پس از حل شدن مشکل خودش پشت سید حسین حسینی را خالی کرده است!

کنار گذاشتن کوین یامگا

خط زدن نام کوین یامگا از لیست استقلال موضوعی بود که هم هواداران و هم بازیکنان استقلال را ناراحت کرد. آسیب دیدگی چشم کوین یامگا در تمرین استقلال بود اما جواد نکونام گویا به خاطر برخی مسائل پذیرفته نام آلمدین زیلیکیچ که هیچ اعتقادی به او ندارد در لیست استقلال باشد اما نام کوین یامگا از لیست خط بخورد.

یامگا بازیکن محبوب هواداران استقلال به آلومینیوم هم رفت و گویا آنجا نیز پذیرفته نشده است. از اردوی آلومینیوم خبر رسید کوین یامگا به شدت ناراحت است و حتی حالت های افسردگی نیز در این بازیکن مشاهده شده.

کی روش حامی بازیکنانش بود!

جواد نکونام در بسیاری موارد از کارلوس کی روش الگو می گیرد اما به نظر می رسد حداقل در این یک مورد از آموزه های کی روش استفاده نکرده است. کارلوس کی روش به هیچ عنوان پشت بازیکنش را خالی نمی کرد. اگر بازیکنی در تیم ملی مصدوم می شد، کارلوس کی روش او را حتی با وجود مصدومیت هم به تیم ملی دعوت می کرد تا زیر نظر پزشکان تیم ملی روند درمان و ریکاوری را طی کند. او هرگز قبول نمی کرد بازیکنی که در تیم ملی مصدوم شده را کنار بگذرد و حمایت صددرصدی از او می کرد.

همین رفتارهای پدرانه و حمایت گرانه کی روش سبب شد تا اکثریت بازیکنان تیم ملی تمام توان و تلاش خود را برای او بگذارند و اعتماد و اعتقاد کامل به سرمربی خود داشته باشند.

حال شما خود را جای بازیکنی در استقلال بگذارید که می بیند هم تیمی‌اش مصدوم شده یا مشکلی برایش پیش آمده و سرمربی چنین رفتاری با او دارد یا اینطور در موردش صحبت می کند. پیش خود چه فکری می کنید؟ آیا با هم تیمی خود که دچار مشکل شده، احساس همذات پنداری نمی کنید؟ از خود نمی پرسید اگر فردا روزی دچار مشکل شوم احتمالا همین رفتار با من می شود؟

این ضربه ایست که نکونام به خودش می زند و با همین فرمان کم کم آن حمایتی که بازیکنان از او در دعواهایش داشتند را از دست می دهد.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل