لحن گفتار علیرضا دبیر، همه را آزار می‌دهد/ یک طلای المپیک داری می‌توانی رئیس جمهور شوی، او که ۵ طلا دارد چه بگوید؟/ حسن یزدانی دیگر آدم معمولی نیست

لحن گفتار علیرضا دبیر، همه را آزار می‌دهد/ یک طلای المپیک داری می‌توانی رئیس جمهور شوی، او که ۵ طلا دارد چه بگوید؟/ حسن یزدانی دیگر آدم معمولی نیست

نتایج کشتی آزاد ایران در المپیک هنوز هم محل بحث است. ملی‌پوشان کشتی آزاد کشورمان نتوانستند با وجود سه فینالیست در المپیک مدال طلا کسب کنند و حالا صحبت از تغییر در کادرفنی‌ است. اکبر فلاح، پیشکسوت کشتی در خصوص تغییر در راس هرم فنی کشتی آزاد گفت:

*نتایج در آزاد و فرنگی خوب و قابل قبول بوده و در مصاحبه قبلی‌ام هم ‌به همه گفتم. اما در آزاد می‌توانستیم با کسب مدال طلا عملکرد بهتری هم ‌داشته باشیم، اما تغییراتی که قرار است انجام شود، این نیست که بخواهند یک مربی از خارج بیاورند یا یک‌ شهر یا یک شخصیت و قهرمان دیگر بیاید. الان دو تا سه مربی در دایره ذهن رییس فدراسیون هست . کاوه رفت، پژمان بیاید، پژمان رفت، غلام محمدی بیاید. این یک دایره دو، سه نفره هست که فکر نکنم‌ کسانی دیگر در آن جا شوند.

*مثلا حسن یزدانی بعد از چند سال کشتی را کنار بگذارد باید یک‌ پشتوانه داشته باشد. باید بها دهیم، در مربیگری هم باید پشتوانه‌سازی کنیم و مربی بسازیم هر چند هم آن مربی دیدگاهش ‌با تفکرات‌ علیرضا دبیر یکی نباشد. این ‌هنر دبیر است که با مخالفانی که کاربلد هستند هم کار کند. نه اینکه هر چه دبیر گفت و دخالت هم کرد، حرفی نزند و فقط مربی باشد. در مسابقات المپیک بعضی مواقع می‌دیدیم که علیرضا دبیر سرمربی است یا در مسابقات جهانی که مربی یکی دیگر بود باز هم دبیر از آن بالا کوچ می‌کرد. کسانی بیایند که این موضوع را قبول کنند. کاوه و درستکار و محمدی ‌با این ‌موضوع کنار می‌آیند.‌

*مربی که به کار خود ایمان داشته باشد هیچ ‌وقت اجازه دخالت به کسی نمی‌دهد. دبیر رییس فدراسیون است و کار فنی هم بلد است و مشورت عیبی ندارد، اما اینکه بخواهد کوچ بنشیند یا بیاید سر تمرین و در کار فنی دخالت کند نه. اگر یک مربی شخصیت داشته باشد و به کارش ایمان داشته باشد قبول نمی‌کند مگر اینکه یک مربی به هر طریقی بخواهد باشد. اینکه سرمربی یک طرف دیگر را نگاه کند و رییس فدراسیون نکات فنی را به کشتی‌گیر بگوید برای ما قابل قبول یا قشنگ نیست. رییس فدراسیون باید بالا بنشیند و گاهی نظری داشت را بگوید وگرنه بقیه کارها برعهده سرمربی است تا تیم را جمع کند و اگر بلد نباشد صد درصد باید کنار برود.

*در هر رده که مربی می‌آورند باید به او ایمان داشته باشند؛ اگر به مربی فرصت دهند اگر یک بار اشتباه کند بار دوم به هدف می‌زند. البته دخالت رییس فدراسیون قبلی هم روی کادرفنی بود و همان موقع هم‌ خیلی انتقاد می‌کردم و کسی توجه نمی‌کرد که بعد ضربه‌اش را خورد. الان هم این دخالت‌ها بعدها ضربه‌اش را می‌بیند، چون مربی دیگر اعتماد به خودش هم ندارد و برای هر کاری باید از رییس اجازه بگیرد.

*درباره صحبت‌های دبیر که امامی را کشتی‌گیر درجه‌ دو خطاب کرده بود باید بگویم حرف‌هایی که می‌زند، درست است. امامی کشتی‌گیر درجه یک است، اما در المپیک درجه دو کشتی گرفت و با اختلاف ۱۰، ۹ تا باخته است. امامی لیاقت مدال المپیک را داشت، اما در آن مقطع درجه دو بود. یک‌بار به حسن یزدانی گفتم، همان یک‌بار که مقابل تیلور هم ضربه شد، در آن لحظه مقابل آن حریف درجه یک نبود که اگر باشد حسن او را می‌برد. حرف درست است، اما لحن گفتن دبیر تند است. لحن گفتار او همه را آزار می‌دهد. تیم موفق شده ۸ تا مدال گرفته، اما آدم‌ خوشحال نیست به خاطر این رفتار و گفتار وگرنه همه باید جشن بگیریم. کشتی‌گیر کوبایی که ۵ مدال طلای المپیک دارد را هیچ می‌داند! شما با یک مدال طلای المپیک ادعا داری که بعدا رییس‌جمهور شوی! پس از آنکه ۵ تا طلای المپیک را دارد باید رییس کره زمین شود! ورزشکار ایرانی تا یک مدال می‌گیرد، می‌خواهد دریا را بگیرد. تا مدال می‌گیریم می‌خواهیم‌ معدن و هوا و زمین را بگیریم یا می‌خواهیم رییس‌جمهور شویم! شناگر امریکایی ۲۵تا طلای المپیک دارد در خیابان عادی قدم می‌زند و نه ادعا دارد که کارشناسی کند یا رییس فدراسیون شود یا کاندید ریاست‌جمهوری شود. تاریخ ورزش ما ۲۵ مدال طلا هم ندارد.

*حسن یزدانی ۱۰ تا مدال دارد که بی‌سابقه است و یک آدم معمولی نیست. به او باید بیشتر توجه کرد تا مدال‌هایش برسدبه ۱۴‌تا ،خب چه ایرادی دارد؟ اگر کتفش قابل عمل است همه خوشحال می‌شوند. وقتی آقای تختی آن همه افتخار کسب کرده در مازندران باشگاهی به اسم او داریم ‌مگر مازندرانی بوده که باشگاه‌ تختی دارند؟ اما تختی برای تمام ایران است و حسن یزدانی هم برای تمام ایران است و او را همه دوست دارند. این نیست که مازندران بگوید او برای من است! امیدوارم زخم او زودتر خوب شود و به میادین برگردد و مدال‌هایش را بیشتر کند تا باز هم باعث افتخار جامعه کشتی و کشورمان شود.

بیشتر بخوانید: هادی عامل: با سهل‌انگاری صدابردار، صحبت خصوصی من پخش شد/ از زارع عذرخواهی کردم/ او باید تنبیه اداری شود

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل