کفاشیان خطاب به تفتیان: کشتی و تکواندو بدون «جت» مدال گرفتند

کفاشیان خطاب به تفتیان: کشتی و تکواندو بدون «جت» مدال گرفتند

علی کفاشیان، پیشکسوت دوومیدانی در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص صحبت‌های مطرح شده درباره حضور خود و پسرش در هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت: حدادی در این مدت با من تماس داشت و در مورد پیشنهاد همکاری با پسرم هم باید بگویم که آنها از قبل هم باهم دوست بودند. من هم قول کمک دادم و هر زمان نیاز باشد برای رشد دوومیدانی ایران حتماً تجربیاتم را در اختیار فدراسیون خواهم گذاشت.

حدادی موفق ترین ورزشکار دوومیدانی بود

وی با بیان اینکه حدادی از موفق ترین ورزشکاران رشته دوومیدانی بود، گفت: حدادی سال‌های زیادی برای دوومیدانی ایران خدمت کرده و بهترین مدال این رشته که نشان المپیک است را برای کشورمان به ارمغان آورده است. معتقدم انتخاب و حضور او در این فدراسیون واقعاً کار درستی بود. این روزها هم با عملکردی که دارد نشان می‌دهد که در عرصه مدیریتی هم بسیار علاقه مند است. احسان حدادی در کل تسلط خوب و ارتباطات بین المللی مناسبی دارد که می‌تواند برای دوومیدانی ایران مفید واقع شود.

رئیس پیشین فدراسیون دوومیدانی در مورد ارزیابی خود از عملکرد دو نماینده کشورمان در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم عنوان کرد: در این دوره از بازی‌ها قطعاً از هر جهت که بررسی کنیم ضعیف ظاهر شدیم. یک زمانی دوومیدانی ما در المپیک نماینده‌های زیادی داشت و حتی در لندن هم به مدال نقره دست پیدا کرد. طبیعی است که انتظار از این رشته و ورزشکارانش هم بالا باشد.

در المپیک نتایج خوبی نگرفتیم

او اضافه کرد: ولی در این میان نباید فراموش کرد که حضور در المپیک بیشتر حاصل تلاش فردی این دو ورزشکار ما بود که ماه‌ها در خارج ایران و به صورت مستقل تلاش کردند تا به سهمیه برسند. المپیک پاریس چه با نتیجه خوب و چه با نتیجه بد تمام شد از حالا باید برای آینده با مدیریت خوب بدنه جدید فدراسیون برنامه ریزی کنیم.

کفاشیان در ادامه با بیان اینکه کار دوومیدانی ایران برای تکرار افتخارات گذشته همچنان سخت است، گفت: تا المپیک بعدی چهار سال فرصت باقی است و گرفتن سهمیه‌های زیاد و رسیدن به مدال هم آسان نیست ولی با همه شرایط نباید نا امید شد. باید از استعدادهایی که داریم استفاده کنیم تا در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۸ شایستگی هایمان را نشان دهیم.

عضو سابق تیم ملی دوومیدانی در پاسخ به این پرسش که اخیراً تفتیان در مسابقات باشگاهی رکوردی را ثبت کرد که اگر همان را در المپیک می‌زد می‌توانست به مرحله نیمه نهایی دست پیدا کند، نظر شما در این باره چیست؟ گفت: اصولاً یک ورزشکار همیشه در یک فرم از آمادگی نیست. شرایط مسابقات، استرسی که حاکم است و حتی آب و هوا هم می‌تواند روی عملکرد یک ورزشکار تأثیرگذار باشد.

تکواندو و کشتی با جت نرفته بودند که مدال گرفتند

کفاشیان در واکنش به صحبت‌های مطرح شده از سوی تفتیان که گفته بود رقبای او امکانات بهتری برای تمرین داشتند و حتی با جت شخصی به المپیک آمده بودند، اظهار کرد: واقعیت این است که امکانات ما هم چندان بد نیست در حال حاضر مجموعه آفتاب انقلاب بازسازی شده است، ورزشکاران خوبی هم داریم. فدراسیون هم در تلاش است که وضعیت را بهبود ببخشد. اما سوال من این است که مگر بچه‌های کشتی و تکواندو ما که مدال آوردند با جت شخصی راهی المپیک شده بودند؟ امیدوارم دونده‌های ما تلاش خود را روی تمرین بهتر و بیشتر بگذارند و فدراسیون هم با بهتر کردن شرایط گام مهمی را برای موفقیت این رشته در رویدادهای پیش رو بردارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حدادی اراده خوبی برای مدیریت مناسب فدراسیون دارد. در تماس تلفنی هم که داشتیم از او خواستم که حتماً برای رشد دوومیدانی از تجربه پیشکسوتان این رشته کمک بگیرد و در کنار این از جوانان با استعداد هم غافل نشود.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل