بهترین‌های هفته دوم لیگ برتر ایران/ هنر مازیار و مورایس؛ جایزه ناصر حجازی برای دروازه‌بان پرسپولیس

بهترین‌های هفته دوم لیگ برتر ایران/ هنر مازیار و مورایس؛ جایزه ناصر حجازی برای دروازه‌بان پرسپولیس

به گزارش خبرورزشی، این هفته گل گهر تنها تیم برنده در خانه بود و سپاهان تنها تیم برنده بیرون خانه و ۶ بازی دیگر مساوی شد، درست برعکس هفته اول که شش برنده داشت و دو بازی به مساوی انجامید!

رقابت‌های هفته دوم لیگ برتر با انجام ۴ مسابقه روز پنجشنبه اول شهریور آغاز شد.

در دو دیدار همزمان آغازین، گل گهر در سیرجان با دو گل استقلال خوزستان را برد و آلومینیوم در خانه مقابل نساجی با مساوی ۱-۱ متوقف شد. آن هم در شرایطی که تا ثانیه‌های آخر وقت‌های تلف شده برنده بود.

در بازی بزرگ هفته که با یک ربع تاخیر نیز آغاز شد، پرسپولیس در تبریز با گل دقیقه ۸۹ مدافع خارجی خود از شکست گریخت. تیم گاریدو مثل بازی اول ۱-۱ مساوی کرد اما این بار ۱۰ نفره بود.

در جدال آخر این روز نیز فولاد در اهواز نتوانست از پس مس رفسنجان برآید و بازی با همان نتیجه که شروع شده بود به پایان رسید.

چهار بازی روز جمعه دوم شهریور با تقابل ذوب آهن و هوادار در مشهد آغاز شد. تیم اصفهانی به خاطر بازی پیش روی تیم ملی نمی‌توانست در فولادشهر از حریف تهرانی پذیرایی کند. این بازی هم با تساوی بدون گل تمام شد.

و سه بازی همزمان دیگر که تنها یک برنده داشت، چادر ملو در ورزشگاه دستگردی تهران مقابل شمس آذر قزوین اولین امتیازات لیگ برتری خود را دشت کرد. مساوی ۱-۱ حکم اولین امتیاز این فصل برای شمس آذر را هم داشت.

سپاهان در خرم آباد بازی یک بر صفر باخته در نیمه اول را به لطف تعویض‌های مورایس در وقت‌های تلف شده بازی ۲-۱ برد تا با ۶ امتیاز به صدر جدول تکیه زند.

و در آخرین مسابقه در قزوین استقلال دو بار مقابل ملوان عقب افتاد و با دو ضربه پنالتی توسط رامین رضاییان بازی را به تساوی کشاند تا به همراه تراکتور ۴ امتیازی شود.

تیم هفته: ملوان انزلی

در هفته‌ای که میزبانی‌ها جابجا و مساوی‌ها بیداد می‌کرد، پرسپولیس موفق شد در تبریز تراکتور را متوقف کند اما کار بزرگتر را مازیار زارع با ملوان انجام داد که در مصاف با استقلال دو بار از حریف پرستاره و صاحب نام خود پیش افتاد و به لطف دو پنالتی پیروزی را از دست داد.

مربی هفته: ژوزه مورایس (سپاهان)

مربیان با استفاده از ابزار تعویض می‌توانند در نیمه دوم یا نیمه مربیان نتیجه را به سود خود تغییر دهند. این هفته مهدی تارتار در خانه بازی مساوی را با تعویض‌هایش برد. ساکت الهامی بازی باخته را با تعویض‌هایش مساوی کرد، درست مثل گاریدو آن هم در خانه حریف اما قطعاً کار بزرگتر را مورایس انجام داد. مربی پرتغالی در خرم آباد نیمه اول بازنده به رختکن رفت و بازیکنانی که به زمین فرستاد هم گل ساختند و هم گل زدند تا تیمش به ۳ امتیاز به اصفهان برگردد.

ستاره هفته: رامین رضاییان (استقلال)

در هفته‌ای که ۱۵ گل در ۸ مسابقه رویید، تنها بازیکن دوگله مدافع راست درخشان استقلال بود. البته هر دو گل رامین از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید اما او که هفته قبل پاس گل سه امتیازی تیمش را داده بود، این هفته نیز محور تمام حملات و تاکتیک‌های هجومی نکونام بود. تمام توپ‌ها به رامین ختم می‌شد و چشم امید همه بازیکنان به پاس‌ها و ارسال‌های او بود.

جایزه ناصر حجازی: الکسی گندوز (پرسپولیس) برابر تراکتور

همانطور که در هفته اول توضیح دادیم از این فصل دو جایزه به لیست بهترین‌های خبر ورزشی اضافه شده است. جایزه زیباترین گل هفته که به نام علی دایی مزین است و جایزه بهترین سنگربان هفته با نام ناصر حجازی…

این دو جایزه در فهرست عناوین دائمی نیست و تنها در صورت درخشش بازیکنان اعطا می‌شود و این هفته سنگربان الجزایری پرسپولیس شایسته دریافت این عنوان بود.

او در بازی بزرگ هفته با درخشش خود اجازه نداد تیم ۱۰ نفره پرسپولیس مقابل یک مدعی جدی قهرمانی مغلوب شود.

تیم منتخب هفته دوم (۱-۳-۲-۴):

دروازه‌بان: الکسی گوندوز (پرسپولیس)

دفاع راست: ایوب العلمود (پرسپولیس)

دفاع میانی: شجاع خلیل زاده (تراکتور)

دفاع میانی: محمدامین حزباوی پور (سپاهان)

دفاع چپ: مهدی محمدی (شمس آذر)

هافبک دفاعی: عارف حاج عیدی (آلومینیوم)

هافبک دفاعی: مهدی رضایی (نساجی)

وینگر راست: رامین رضاییان (استقلال)

وینگر چپ: محسن آذرباد (ذوب آهن)

مهاجم: رضا غندی پور (ملوان)

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل