زارع و رحمان عموزاد کشتی بلد نیستند/ آنها شاگردان مکتب حسن یزدانی هستند؛ فقط زیر کتف و هل دادن به بیرون را بلدند

زارع و رحمان عموزاد کشتی بلد نیستند/ آنها شاگردان مکتب حسن یزدانی هستند؛ فقط زیر کتف و هل دادن به بیرون را بلدند

بهروز یاری به انتقاد از عملکرد تیم ملی کشتی آزاد ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس پرداخت و تصریح کرد که کشتی‌گیران ایران توانایی‌های خود را در میدان به نمایش گذاشته‌اند و نمی‌توان از آن‌ها انتظار بیش از این داشت. او به این نکته اشاره کرد که توقعات بالا و تصورات نادرست در مورد توانایی‌های کشتی‌گیران باعث شده است که انتظار یک معجزه از آن‌ها برود، در حالی که واقعیت این است که توان آن‌ها در همین حد بوده است.

یاری به ویژه از عملکرد رحمان عموزاد و امیرحسین زارع انتقاد کرد. او گفت که عموزاد در بخش‌هایی از مبارزه خود که به تاکتیک‌های حریفان مربوط می‌شود، دچار مشکلاتی شده و به ویژه در مسابقات اخیر نقاط ضعفی داشته است. به گفته یاری، عموزاد در بازی‌های آسیایی و المپیک نمرات زیادی را در خاک از دست داده و این نشان می‌دهد که شیوه مبارزه او در مقابل حریفان قوی‌تر به درستی عمل نکرده است.

در مورد امیرحسین زارع، یاری به این نکته اشاره کرد که زارع به جز تکنیک‌های خاصی مانند گرفتن زیر کتف و هل دادن به بیرون، تکنیک‌های دیگری در کشتی بلد نیست و این امر باعث شده است که در فینال‌های مهم نتواند عملکرد مطلوبی داشته باشد. او به ویژه به شکست زارع در مقابل حریفان قوی‌تر مانند «گنو پتریاشوویلی» و «طاها آکگول» اشاره کرد و گفت که زارع در این مبارزات نمرات زیادی را به سرعت از دست داده و این نشان می‌دهد که او نیاز به بهبود در تکنیک‌های خود دارد.

یاری همچنین به انتقاد از شیوه کشتی‌گیری عموزاد پرداخت و گفت که تکنیک‌های او، به ویژه در گارد گرفتن و شیوه هجوم، در هیچ کجا از جهان مورد تایید نیست و این امر باعث شده است که او در مبارزات مهم نتواند به خوبی عمل کند.

او در پایان به شیوه مبارزه حسن یزدانی اشاره کرد و گفت که زارع و عموزاد هر دو از مکتب یزدانی استفاده می‌کنند، اما این شیوه به تنهایی کافی نیست و نیاز به تنوع و بهبود در تکنیک‌ها دارد. یاری معتقد است که کشتی‌گیران باید به تکنیک‌های متنوع‌تری مسلط شوند تا بتوانند در رقابت‌های بین‌المللی موفق‌تر عمل کنند و نتیجه بهتری کسب کنند. با شیوه‌ای که حسن یزدانی ابداع کرد، ۵۰ سال کشتی به ایران بدهکار است.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل