ورزش

وقتی بزرگان پرسپولیس اختلاف‌ها را کنار گذاشتند/ ماجرای عذرخواهی علی دایی برای بازگشت به تیم ملی

وقتی بزرگان پرسپولیس اختلاف‌ها را کنار گذاشتند/ ماجرای عذرخواهی علی دایی برای بازگشت به تیم ملی

علی دایی در آخرین بازی مرحله اول پیکارهای انتخابی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه که در ورزشگاه آزادی مقابل سوریه برگزار شد، در ترکیب ثابت قرار نداشت و همین مساله باعث ناراحتی او شد. وقتی خبر ناراحت شدن دایی به گوش محمد مایلی‌کهن سرمربی وقت تیم ملی رسید، داستان بالا گرفت و شهریار از تیم ملی کنار گذاشته شد!

ما در اواسط تابستان سال ۷۶ بدون دایی کانادا را در دیداری تدارکاتی شکست دادیم و البته مقابل امارات هم شکست خوردیم تا بسیاری از بزرگان فوتبال برای حل ماجرا و بازگشت شهریار به تیم ملی وارد عرصه شوند. سرانجام در سوم شهریور سال ۷۶ و به فاصله کمتر از ۲۰ روز تا آغاز مرحله نهایی پیکارهای انتخابی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، مایلی‌کهن و دایی که هر دو جزو بزرگان پرسپولیس هم محسوب می‌شوند، اختلافات خود را حل کردند و مهاجم بزرگ ایران دوباره به تیم ملی بازگشت.

در آن زمان اعلام شد علی دایی در تماس با داریوش مصطفوی رئیس وقت فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود که رفتارش درست نبود و بابت آن عذرخواهی می‌کند.

تیم ملی فوتبال کشورمان در نهایت با تساوی مقابل استرالیا طی دیداری که به حماسه ملبورن معروف شد، در هشتم آذر سال ۱۳۷۶ به جام جهانی فرانسه راه یافت. البته در آن مقطع محمد مایلی‌کهن دیگر سرمربی ایران نبود و جای خود را به والدیر ویرا برزیلی داده بود.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا