تصاویر VAR که پخش نمی‌شود، لااقل مکالمات داوران را منتشر کنید!

تصاویر VAR که پخش نمی‌شود، لااقل مکالمات داوران را منتشر کنید!

به گزارش خبرورزشی، استفاده از VAR در لیگ برتر بیست و چهارم به صورت محدود آغاز شده است. در هفته اول لیگ برتر بازی تیم های پرسپولیس – ذوب آهن و شمس آذر – استقلال با کمک داور ویدیویی برگزار شد. در چارچوب هفته دوم نیز، علاوه بر بازی تراکتور – پرسپولیس و استقلال – ملوان، بازی تیم های آلومینیوم اراک – نساجی مازندران نیز VAR داشت.

با این حال در این دو هفته جنجال های داوری ادامه داشته و شاهد اعتراض باشگاه ها در این خصوص هستیم. از بازی های بدون VAR، در هفته اول گل گهری ها معتقد بودند باید یک هند پنالتی برای آنها گرفته می شد. هفته دوم نیز دقایقی بعد از سوت پایان بازی خیبر – سپاهان، خیبر خرم آباد به هر دو گل سپاهان اعتراض کرده است.

اما در خصوص بازی هایی که VAR در آنها استفاده شد. در بازی تراکتور – پرسپولیس، اخراج سروش رفیعی باعث شده تا سرخ ها از داور بازی، وحید کاظمی شکایت کنند. همچنین خطایی که منجر به گل تراکتور شد، دیگر اعتراض پرسپولیسی ها به داوری این بازی بود.

همچنین بازی استقلال – ملوان و اعلام دو پنالتی به سود آبی ها نیز اعتراض هواداران ملوان را در پی داشت و همینطور این پنالتی ها، واکنش هایی زیادی را در شبکه های اجتماعی منجر شده است.

مازیار زارع، سرمربی ملوان نیز به پنالتی دوم استقلال در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی گفت:

فکر می‌کنم اگر سه نیمه دیگر هم بازی می‌کردیم با توجه به اینکه استقلال موقعیت‌هایی از ارسال و ضربات ایستگاهی روی دروازه ما ایجاد می‌کرد، به گل نمی رسید. روی پنالتی دوم خیلی بحث دارم. بازیکن آنها خطا کرد.

کیفیت تصاویر بد است، امکان پخش نیست یا صلاح نیست پخش شود؟

نکته جالب استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی در این ۵ بازی پخش نشدن درست تصاویر VAR از پخش زنده تلویزیونی است و فدراسیون و صدا و سیما تقصیر را به گردن یکدیگر می اندازند. همچنین مشخص نیست که آیا تصاویری که به داوران نشان داده می شود از کیفیت بالایی برخوردار است و تمام زوایا را پوشش می دهد یا خیر.

با این شرایط و استفاده کمک داور ویدیویی  در برخی بازی ها با این همه جنجال، بهتر نیست اصلا از VAR استفاده نشود؟ VAR قرار بود از جنجال ها کم کند نه اینکه حواشی لیگ برتر بیشتر شود.

حال که مردم نمی توانند تصاویری که در اتاق VAR بررسی می شود را ببینند، درخواست می کنیم مکالمات داوران داخل زمین و اتاق VAR منتشر شود تا ببینیم این تصمیم گیری ها چگونه انجام می شود و شک و شبهه هایی که برای هواداران و تیم ها پیش آمده نیز، برطرف شود.

ضبط مکالمات و پخش آن برای مردم که دیگر به تکنولوژی پیچیده ای نیاز ندارد. حداقل این بخش از فوتبال شفاف شود.

همچنین ببینید: فریاد پنالتی پنالتی بعد از هر سانتر استقلال/ اعتراض به سبک هواداران ملوان!

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل