نمره قبولی خریدهای خارجی‌ پرسپولیس و تراکتور در بازی بزرگ/ سایه سنگین ستاره‌های تازه وارد روی سر مهندس و توپچی ازبک

نمره قبولی خریدهای خارجی‌ پرسپولیس و تراکتور در بازی بزرگ/ سایه سنگین ستاره‌های تازه وارد روی سر مهندس و توپچی ازبک

به گزارش خبرورزشی، پرسپولیس و تراکتور به عنوان دو تیم بزرگ و همیشه مدعی قهرمانی در هر تورنمنت، هر فصل برای تقویت خود دست به خریدهای خارجی می‌زنند. با توجه به حساسیت حضور بازیکن خارجی در هر کشور، هر فصل خریدهای خارجی این دو تیم و البته سایر تیم‌ها زیر ذره‌بین کارشناسان است.

این مسابقه بهترین محک برای عیار خریدهای خارجی دو تیم بود. به خصوص که پرسپولیس برای پر کردن جای خالی ستاره‌های جدا شده به سراغ نیروهای غیر بومی رفت و حالا همه می‌خواستند بدانند درویش چه نمره‌ای بابت انتخاب‌هایش می‌گیرد.

در ترکیب اولیه دو تیم گبلسیانی و اورونوف و ریکاردو آلوز فصل قبل هم حضور داشتند و اتفاقا کیفیت بالایشان را همه قبول دارند. اما علاوه بر این ۳ نفر، ۴ خرید خارجی تازه در دو تیم نیز به میدان رفتند…

الکسی گندوز، تیر سوتی به سنگ خورد!

مهمترین نگاه‌ها روی آلکسی گندوز سنگربان الجزایری پرسپولیس بود. او که جانشین علیرضا بیرانوند گلر شماره ۱ تیم ملی در سال‌های اخیر شده و کیست که نداند بیرانوند چه نقشی در قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس در سال‌های اخیر داشت.

استرس ناشی از فشار توقعات برای بازیکنی که تازه دو هفته است که به کشور ما آمده، به طور طبیعی در جدال رودررو مقابل مدعی اصلی باعث تزلزل این سنگربان می‌شد و در همان شروع بازی یک دو ضرب گیری باعث شد هواداران تراکتور مدام از او انتظار سوتی داشته باشند! هر وقت توپ به او می‌رسید صدای سوت و دست تماشاگران بلند می‌شد تا کار این الجزایری سخت‌تر شود.

ایوب العلمود، گل طلایی بدون نفوذ

تا اواخر بازی از ایوب چیزی در حمله ندیدیم چون او می ماند تا راه نفوذ حریف را ببندد. مدافع راستی که به عنوان جانشین دانیال اسماعیلی‌فر -که حالا در تراکتور است- جذب شده و پرسپولیس او را به رامین رضاییان ترجیح داد. همین دو نکته کافی بود تا ایوب هم تحت فشار زیادی باشد اما با زدن گل در دقیقه ۸۹ و نجات تیم ۱۰ نفره در خانه حریف، بزرگترین کاری را که یک بازیکن می‌توانست بکند برای تیمش کرد!

ایگور پوستونسکی، سایه روی مهندس!

اما در آن سوی میدان پوستونسکی مثل بازی قبل خوب بود و سایه سنگینی روی ریکی آلوز انداخت. مهندس تراکتوری‌ها در دو فصل گذشته بهترین گلساز لیگ ما شده است اما در این بازی بیرانوند در شروع توپ‌ها را به او می‌داد نه آلوز! او در بازی قبل توانایی و تخصص خود را در شناخت درها -حتی در اوج فشردگی دفاع حریف- ثابت کرده و آشکارا ژنرال اصلی مرکز میدان تیمش بود.

تومیسلاو اشترکالی، ببر تنها طعمه شد!

اما تک مهاجم تراکتور هم مثل بازی قبل نمره قبولی گرفت. اشترکالی اگرچه مثل رفسنجان گل نزد اما برتری هوایی مقابل بهترین مدافعان میانی لیگ ما ایجاد کرد که باعث آزار مداوم مهمان و مانع اضافه شدن زوج میانی دفاع پرسپولیس در حملات شد و همین فضا به شجاع خلیل‌زاده اجازه داد گل برتری تیمش را بزند. او بیشتر طعمه ای برای سرگرم ساختن دفاع حریف بود تا تارگت گلزنی…

و در یک کلام خارجی‌های دو غول قرمز پوش فوتبال ایران در این بازی بزرگ نمره قبولی گرفتند.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل