حمید استیلی: یکی از هافبک وسط‌های پرسپولیس باید در عمق و نزدیک محوطه جریمه بازی کند/ تحلیل لیگ با کارشناس خبرورزشی +ویدیو

حمید استیلی: یکی از هافبک وسط‌های پرسپولیس باید در عمق و نزدیک محوطه جریمه بازی کند/ تحلیل لیگ با کارشناس خبرورزشی +ویدیو

به گزارش خبرورزشی، هفته اول لیگ برتر فصل بیست و چهارم با دیدار پرسپولیس و ذوب آهن آغاز شد و سرخپوشان تهرانی به دلیل آماده نبودن استادیوم‌ها در تهران، مجبور شدند از حریف خود در اراک میزبانی کنند. پرسپولیس در این بازی در همان ثانیه‌هایی ابتدایی از حریف خود گل دریافت کرد و ۴۵ دقیقه زمان برد تا گل خورده را جبران کند. پرسپولیس در ادامه نتوانست دروازه تیم محمد ربیعی را باز کند و سرخپوشان با یک امتیاز به تهران برگشتند.

حمید استیلی پیشکسوت فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس در ویدیویی اختصاصی که در اختیار خبرورزشی قرار داد درباره این بازی گفت: در ارتباط بازی پرسپولیس و ذوب آهن باید بگویم که پرسپولیس با چندین تغییر لیگ را شروع کرد. آنها در کادرفنی و چندین بازیکن تغییراتی داشتند و  به نظرم مهمترین مساله قضیه میزبانی بود که پرسپولیس نتوانست از زمین خودش در تهران استفاده کند و مجبور شدند عازم اراک شوند و یک بازی مهم خانگی را از دست بدهد. 

استیلی در ادامه گفت: پرسپولیس با سیستم ۲-۴-۴ خطی وارد این مسابقه شد. در مقابل هم ذوب آهن علاوه بر حفظ کادرفنی فصل پیش خود و بازیکنان، چند بازیکن جدید هم جذب کردند و با سیستم ۱-۴-۵ مقابل پرسپولیس قرار گرفتند. آنها سعی می کردند در زمین خود دفاع کنند و فضاها را ببندند. آنها با گلی زودهنگامی که در دقیقه یک به ثمر رساندند توانستند پرسپولیس را غافلگیر کنند. پرتاب اوت دستی یکی از تاکتیک های ذوب آهن است که در فصل پیش هم آنها از این حربه استفاده می کردند. با اینکه گل زود هنگام ذوب آهن به پرسپولیس شوک وارد کرد اما این تیم توانست خیلی زود نبض بازی را در اختیار بگیرد. پرسپولیس مثل فصل پیش بازی سازی را از خط دفاعی آغاز می کرد و کنعانی زادگان و فرجی نقش مهمی در انتقال توپ داشتند. به دلیل اینکه ذوب آهن عقب کشیده بود و در زمین خود دفاع می کرد، توپ و میدان دست پرسپولیس بود و آنها فرصت زیادی داشتند تا توپ را به گردش در بیاورند و موقعیت های زیادی با ارسال بلند به سمت چپ خود و راست تیم ذوب آهن خلق کردند اما به دلیل اینکه نمی توانستند بازی یک در مقابل یک را از حریف رد شوند، آن تاکتیک آنجا عقیم می شد و موقعیت ها از دست می رفت. 

زننده گل قرن گفت: وقتی شما فرشاد احمدزاده و سعید صادقی را در تیم خود دارید که در پست تخصصی خود بازی نمی کنند نیاز است که مدافعان هم‌سمت آنها بتوانند نفود کنند و به صورت اورلب به حمله اضافه شوند. در نیمه اول وحید امیری بهتر توانست عمل کند و پرسپولیس هم از این سمت توانست به گل برسد. در صحنه گل پرسپولیس سعید صادقی توانست یک در مقابل یک را به خوبی انجام دهد و از مدافع مقابل خود عبور کند و دروازه ذوب آهن را باز کند. 

استیلی ادامه داد: در خط میانی سروش رفیعی و ریگی به خوبی توانستند بازیسازی کنند ولی اگر پرسپولیس می خواهد به گل های بیشتری برسد باید این بازیکنان سرعت خود را بیشتر کنند بعلاوه اینکه یکی از بازیکنان خط میانی و هافبک های این تیم به صورت عمقی قرار بگیرد. یعنی ریگی اگر عقب هست، سروش باید پشت یکی مهاجمان قرار بگیرد و از آن فضا بتواند برای گلزنی استفاده کند. همچنین دفاع‌های کناری باید بیشتر نفود کنند و وینگرها را پوشش دهند. پرسپولیس با اینکه زود گل دریافت کرد اما بیشتر دقایق بازی در اختیار این تیم بود که این مالکیت باعث شد این تیم به گل برسد.

پیشکسوت پرسپولیس گفت: در نیمه دوم پرسپولیس به حملات خود ادامه داد و حضور اورونوف به فاز هجومی این تیم کمک کرد. یکی از نکات مثبت این بازی اضافه شدن بازیکنان جوان به ترکیب تیم بود و آنها توانستند از دقیقه ۷۵ خون تازه ای به رگ های پرسپولیس اضافه کنند و دوندگی تیم بیشتر شود. 

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل