مایلی کهن: بازی پرسپولیس نگرانم کرد/ برخورد چکشی با آرمین سهرابیان جواب نمی‌دهد/ چه ایرادی دارد مبینا نعمت‌زاده در رشته پزشکی تحصیل کند؟

مایلی کهن: بازی پرسپولیس نگرانم کرد/ برخورد چکشی با آرمین سهرابیان جواب نمی‌دهد/ چه ایرادی دارد مبینا نعمت‌زاده در رشته پزشکی تحصیل کند؟

پرسپولیس در هفته نخست فصل بیست و چهارم مساوی کرد و تا ساعاتی دیگر دومین مسابقه خود در این عرصه را برگزار می‌کند. قبل از جدال تراکتور- پرسپولیس با محمد مایلی کهن مربی اسبق پرسپولیس و البته سرمربی تاثیرگذار تیم ملی در دهه ۷۰ تماس گرفتیم. مردی که جدا از بحث فوتبالی، اتفاقاً با احمد دنیامالی وزیر جدید ورزش هم سابقه همکاری دارد.

ابتدا از انتخاب وزیر جدید شروع کنیم. شما آقای دنیا مالی را کاملاً می‌شناسید و با او سابقه همکاری داشته‌اید.

قبل از هر چیز بگویم به نظرم آقایان سجادی و هاشمی طی سه سال گذشته عملکرد خوبی داشتند و باید به آنها خسته نباشید گفت. ورزش مقوله‌ای است که جدا از بحث مدیریت، به بودجه هم احتیاج دارد. همه جا صحبت از ورزش است و وقتی المپیک برگزار می‌شد تب آن سراسر کشور را گرفته بود اما متاسفانه هنگام بودجه‌ریزی سالیانه اصلاً آنطور که شایسته ورزش است، اعتبار به این پدیده ارزشمند تعلق نمی‌گیرد. مدیری که دستش خالی باشد عملاً چه کاری می‌تواند بکند؟ مدیریت خوب یعنی اینکه بتوانید با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را داشته باشید ولی با این وجود ورزش بازهم به بودجه کافی نیاز دارد. در مورد آقای دنیامالی هم که پرسیدید به نظرم کارشان خیلی سخت است و امیدوارم موفق باشد. خدا به وزیر جدید کمک کند. در واقع خداوند انشالله ابتدا به مملکت و بعد به آقای دنیا مالی برای موفقیت در کارش کمک کند. ایشان در فدراسیون قایقرانی مدیر کاملاً موفقی بود و فردی بسیار علاقمند محسوب می‌شود. امیدوارم این علاقه با موفقیت در وزارت ورزش نیز همراه شود.

بعضی از فوتبالی‌ها نسبت به انتخاب آقای دنیامالی واکنش مثبت نشان داده‌اند و می‌گویند او چون خودش در عرصه فوتبال فعالیت کرده سبت به این ورزش گارد نمی‌گیرد؛ در حالی که قبلاً شاهد بودیم  برخی مدیران ارشد ورزش علناً در مصاحبه‌های خودشان نسبت به فوتبال موضع می‌گرفتند.

 واقعاً نمی‌دانم دلایل گارد گرفتن آن دوستان چه بود. ظاهرا ما نمی‌خواهیم یکسری واقعیات را بپذیریم. من همه رشته‌های ورزشی را دوست دارم ولی حقیقت این است که فوتبال در ورزش جهان حرف اول را می‌زند. اصلاً کار دیگر از ورزش گذشته و فوتبال یک صنعت است. باید قبول کنیم که فوتبال رقیب هیچکدام از رشته‌های ورزشی در داخل کشورمان نیست.

از صبح پنجشنبه شایعه شده که احتمال دارد شما به عنوان یکی از مدیران ارشد وزارت ورزش منصوب شوید. این قضیه صحت دارد؟

نه. من اگر نکته‌ای  ببینم و مساله‌ای به ذهنم برسد برای کمک به مملکت آن را در رسانه‌ها مطرح خواهم کرد اما قرار نیست مسئولیتی بپذیرم. این شایعه که در فضای مجازی راه افتاده صحت ندارد.

می‌خواهیم برسیم به لیگ برتر و اولین بازی پرسپولیس. مسابقه‌ای که با نتیجه تساوی به پایان رسید و برخی از پیشکسوتان پرسپولیس از سبک بازی این تیم ابراز نگرانی کردند. 

واقعیت امر این است که بازی اول پرسپولیس من را هم نگران کرد. اگر بخواهیم چشم‌های خودمان را روی واقعیت ببندیم و با تعصب صحبت کنیم، مسئله چیز دیگری می‌شود ولی اگر بخواهم طبق قاعده و منطق فوتبال حرف بزنم، کیفیت بازی اصلاً آنطوری نبود که رضایتم را جلب کند. حرف شما مبنی بر اینکه هفته اول بود و پرسپولیس تحولات زیادی را به چشم دیده، کاملاً قابل توجه است ولی باید حتماً کیفیت کار این تیم بالاتر برود. انتظار از پرسپولیس ارائه نمایش به مراتب بهتر است.

ملوان بندر انزلی تیم شهر شما هم این هفته باید با استقلال بازی کند این مسابقه را چطور می‌بینید؟ 

ملوان در هفته اول یک پیروزی ارزشمند به دست آورد. مازیار زارع و شاگردانش توانستند گل گهر سیرجان که یکی از تیم‌های پرمهره لیگ محسوب می‌شود را شکست بدهند. در مورد شانس امتیاز گرفتن هم قطعاً همین طور است به خاطر اینکه اساساً طبیعت فوتبال و جذابیت آن به غیر قابل پیش بینی بودن آن باز می‌گردد. مازیار زارع واقعا برای ملوان زحمت می‌کشد و هواداران و شاگردانش هم دوستش دارند.

قرعه کشی اولین دوره لیگ نخبگان آسیا انجام شد و برخی کارشناسان معتقدند اگر بخواهیم منطقی به قضیه نگاه کنیم، استقلال و پرسپولیس شانس قهرمانی در این عرصه نیستند. نظر شما در این رابطه چیست؟

دوباره برمی‌گردم به جوابی که قبلاً دادم. در همین مصاحبه به شما گفتم اگر بخواهیم از روی تعصب صحبت کنیم، قضیه متفاوت است ولی اگر بخواهم منطقی و با استفاده از فکت‌های فوتبالی حرف بزنم، واقعیت امر این است که استقلال و پرسپولیس مدعی قهرمانی در لیگ نخبگان آسیا نیستند. امکانات این دو تیم را با حریفانشان مقایسه کنید تا حساب کار دست همه بیاید. ما الان برای برگزاری مسابقات آسیایی حتی یک زمین درست و حسابی نداریم و این خیلی بد است. من بحث تورم را قبول دارم اما با وجود تورم بازهم ببینید چقدر پول در این چند سال به استقلال و پرسپولیس تزریق شد؟ این بودجه‌ها باید به شکلی کاملاً اصولی و در راستای موفقیت و پیشرفت هزینه شود ولی… الان متاسفانه در فوتبال ما هم روی میز پول می‌دهند و هم زیر میز. شما مطمئن باشید حتی اگر فوتبال بتواند از تلویزیون حق پخش هم بگیرد اگر این پول به درستی تقسیم نشده و با منطق هزینه نشود، دوباره استقلال و پرسپولیس چند سال بعد از گرفتن حق پخش دچار مشکل خواهند شد.

می‌خواهیم درپایان مصاحبه پیرامون دو شخصیت  ورزشی هم از شما سوال بپرسیم. فرد اول، آرمین سهرابیان مدافع تیم استقلال. به نظرتان در رابطه با ماجرای تتو با او باید چطور برخورد کرد؟

واقعا سوال سختی است ولی به نظرم آرمین سهرابیان و آرمین‌ها باید مراقب باشند که در چه جایگاهی هستند و بیش از پیش از خودشان مراقبت کنند. البته نظر شخصی من این است که با مدافع استقلال باید مهربانانه برخورد کرد. باید با رافت با او برخورد کرد. برخورد چکشی با آرمین سهرابیان جواب نمی‌دهد. باید با او مهربانانه برخورد کرد تا خودش متوجه شود حرکتی که انجام داد، اشتباه بوده است.

و فرد دوم، مبینا نعمت‌زاده بانوی تکواندوکار ایرانی که درخواستش مبنی بر تحصیل در رشته پزشکی خیلی سر و صدا کرد و با انتقاداتی هم مواجه شد

این بچه جزو سرمایه‌های مملکت ماست. خانم نعمت‌زاده دختر ماست و باید همه شرایط را برای موفقیت مبینا نعمت‌زاده و امثال او فراهم آورد. ایشان گفته دلش می‌خواهد در رشته پزشکی درس بخواند به نظر من هم هیچ ایرادی هم ندارد که چنین اتفاقی رخ بدهد. خانم نعمت‌زاده به رشته پزشکی برود و آنجا دیگر باید خودش درس بخواند و نمره بگیرد. اینکه می‌گویند او کنکور نداده، فقط یک طرف ماجرا است. فراموش نکنیم این بچه سال‌ها در اردو بوده و برای کسب مدال المپیک تلاش کرده است. مبینا نعمت‌زاده کنکور خود را در پاریس داد و از نظر مردم هم نمره قبولی گرفت. به نظرم هر ۱۲ مدال آور ما در المپیک می‌توانند به دانشگاه بروند و در رشته‌هایی که دوست دارند، درس بخوانند. حالا اینکه می‌توانند در آن رشته‌ها موفق بشوند یا نه؟ به خود آنها برمی‌گردد. الان همه روی خواست مبینا نعمت‌زاده زوم کرده‌اند ولی اصلاً فرض کنیم پدر این دختر خانم استاد دانشگاه بوده و او می‌خواهد از این سهمیه استفاده کند. به هر حال افرادی هم در جامعه ما حضور دارند که از سهمیه در کنکور استفاده می‌کنند و فکر کنیم این بانوی مدال آور در المپیک هم یکی از آنهاست.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل