مروری کوتاه بر زندگی فوتبالی انزونزی/ کورس بازیکن تازه‌وارد سپاهان با بهترین فوتبالیست جهان +عکس

مروری کوتاه بر زندگی فوتبالی انزونزی/ کورس بازیکن تازه‌وارد سپاهان با بهترین فوتبالیست جهان +عکس

به گزارش خبرورزشی، در روزهای اخیر در رابطه با «استیون انزونزی» بازیکن فرانسوی تیم سپاهان مطالب مختلفی در فضای رسانه‌ای و مجازی منتشر شده که مشخص می‌کند این فوتبالیست بلند قامت یکصد و ۹۶ سانتی‌متری تیم سپاهان سابقه حضور در باشگاه های مطرحی در لیگ برتر انگلیس، ایتالیا و فرانسه را داشته است.

ورود به فوتبال جزیره

انزونزی در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ در باشگاه آمیان فرانسه توپ می‌زد و پس از درخشش در این باشگاه مورد توجه مسئولان باشگاه بلک برن روورز در انگلستان قرار گرفت تا از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ در این تیم انگلیسی توپ بزند. ۸۶ بازی و ۵ گل در پست هافبک دفاعی برای این بازیکن در این تیم آمار قابل توجهی بود که کمک کرد تا او پس از آن به باشگاه استوک سیتی راه یابد.

بازی و گلزنی در لالیگا اسپانیا

«استیون انزونزی»در سال ۲۰۱۵ به لالیگا رفت و عضو تیم سوویا شد تا طی سه فصل و تا سال ۲۰۱۸ در این تیم ۹۰ بازی در لالیگا را نیز تجربه کند. او در رقابت‌های لالیگا نیز موفق شد ۶ گل به ثمر برساند.

رسیدن به بالاترین جایگاه فوتبال

این فوتبالیست مطرح فرانسوی پس از حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ و بازی در فینال رقابت‌های روسیه همراه با تیم ملی کشورش عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد تا نامش در تاریخ فوتبال فرانسه و جهان ثبت شود. او در همان سال به باشگاه آ.اس.رم ایتالیا پیوست و تا سال ۲۰۲۱ میلادی ۳۰ بار برای این باشگاه مطرح ایتالیایی به میدان رفت.

خروج از سطح یک فوتبال

این فوتبالیست پس از سال ۲۰۲۰ و در سن ۳۰ سالگی، به ترتیب در باشگاه‌های گالاتاسرای ترکیه، رن فرانسه، الریان قطر و قونیه اسپور ترکیه عضویت داشت و در نهایت در ابتدای فصل جدید لیگ برتر به ایران و باشگاه سپاهان آمد.

یار تعویضی دشان در فینال

«استیون انزونزی»همراه با تیم ملی فرانسه در دیدار فینال رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با نتیجه ۴ بر ۲ مقابل تیم کرواسی به برتری رسید. در آن دیدار انزونزی به دستور دیدیه دشان، سرمربی وقت تیم ملی فرانسه از دقیقه ۵۵ به جای «انگولو کانته» وارد میدان شد. زمان حضور انزونزی در زمین مسابقه نتیجه ۲-۱ به سود فرانسه بود و پس از آن تیم فرانسه موفق شد دو بار دیگر دروازه کرواسی را باز کرده و یک گل هم دریافت کند.

انزونزی در فینال ۲۰۱۸ چه کمکی کرد

حضور این مدافع بلند قامت جلوی خط دفاعی تیم ملی فرانسه کمک کرد تا بازی مستقیم و ارسال‌های مکرر هافبک‌های تیم ملی کرواسی روی محوطه جریمه تیم فرانسه کم اثرتر شده و در نهایت خروس‌ها جام قهرمانی را زیر بارش شدید باران بالای سر ببرند.

بیشترین درگیری با بهترین بازیکن جهان

در یکی از صحنه‌های جذاب این دیدار انزونزی در حال عبور از «لوکا مودریچ» ستاره فوتبال کرواسی دیده می‌شود که در آن مسابقه به دلیل تقابل مداوم در خط میانی این دو نفر بیشترین تقابل را با یکدیگر داشتند. نکته جالب توجه اینکه در پایان سال ۲۰۱۸ و همزمان با معرفی تیم ملی فرانسه به عنوان برترین تیم سال از سوی فیفا، لوکا مودریچ نیز در رقابت با کریستیانو رونالدو و محمد صلاح در نهایت با بیشترین آرا عنوان بهترین فوتبالیست جهان را از آن خود کرد. مودریچ فوتبالیستی است که سال‌هاست در عضویت باشگاه رئال مادرید قرار داشته و در حال حاضر دوازدهمین سال حضورش در این باشگاه را پشت سر می‌گذارد.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل