کلوب| برایتون و هورتسلر؛ مسیری روشن‌تر از آسمان

کلوب| برایتون و هورتسلر؛ مسیری روشن‌تر از آسمان

پس از جدایی روبرتو دزربی از مرغان دریایی آلببون، سران برایتون تصمیم گرفتند که فابین هورتسلر، مربی سی و یک ساله تیم سن پائولی را برای فصل جدید به خدمت بگیرند.

این مربی جوان فصل گذشته دست به کار بزرگی زد و تیم سن پائولی را پس از سیزده سال به بوندسلیگا بازگرداند. تونی بلوم مالک برایتون ریسک کرد و سکان هدایت تیم را به دست شخصی سپرد که از برخی بازیکنان تیم جوان‌تر است. او تنها ۳۱ سال سن دارد و از جیمز میلنر ۳۸ ساله و دنی ولبک ۳۳ ساله کوچکتر است.

برایتون در اولین قدم موفق شد با سه گل اورتون را شکست دهد. هرچند که برای قضاوت و ارائه نظر درباره عملکرد تیم‌ها بسیار زود است اما می‌توان نکاتی از دل سبک بازی هورتسلر پیدا کرد که شاید جالب و قابل توجه برای طرفداران حرفه ای فوتبال به نظر بیاید.

فصل گذشته، سن پائولی فابین هورتسلر آنچنان میلی به ایجاد پرس‌های سنگین و با تعداد نفرات بالا نداشت و دزدان دریایی (لقب تیم سن پائولی) به نوعی استراتژی دفاعی خود را بر اساس دفاع کردن از میانه زمین (میدبلاک) چیده بودند.

ولی این مورد ذکر شده به هیچ وجه در بازی اول برایتون و هورتسلر مشهود نبود. باید اینجور اذعان داشت که فلسفه و سبک و نقشه‌های تاکتیکی هورتسلر فصل گذشته در بوندسلیگا ۲ با هورتسلر پریمر لیگ کاملاً در تناقض و تضاد است و تفاوت‌های بسیاری دارد.

برخلاف فصلی که به پایان رسید، فابین هورتسلر دفاع به سبک میدبلاک را به پرس با شدت زیاد تغییر داده؛ چرا که نه تنها در اولین هفته بلکه در دیدارهای دوستانه پیش فصل هم مشخص بود که برایتون هورتسلر قرار است پرس‌های سنگین با تعداد نیروهای بیشتر در یک سوم ابتدایی زمین حریف را در دستور کارش قرار دهد و این تئوری به تاکتیک بارز و اول برایتونی‌ها تبدیل شود.

بازی مالکانه، ریتم و ضرباهنگ بسیار بالا و علاقه به طراحی حملات از طریق هر دو جناح، از دیگر خصوصیات سبک فوتبال هورتسلر است. اگر او به همین روند خود ادامه دهد و عملکردش بر روی نیمکت برایتون شگفت انگیز تر از سن پائولی باشد، به احتمال غریب به وقوع گزینه‌های بعدی برای سرمربیگری هورتسلر، باشگاه‌های بزرگ و درجه یک اروپایی خواهند بود نه تیم‌های کوچک و با کیفیت‌های درجه دو و سه.

هنوز مسیر سخت و طاقت فرسایی انتظار همه تیم‌ها را می‌کشد. باید دید که با گذشت زمان فابین هورتسلر مرد جوان آلمانی نیمکت برایتون، چگونه با فشارمسابقات و معضل مصدومیت و تاکتیک‌های مختلف رقبا مقابله می‌کند…

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل