مصائب فرهنگی آقای خاص در ترکیه؛ مورینیو برای خود لقب جدید انتخاب کرد

مصائب فرهنگی آقای خاص در ترکیه؛ مورینیو برای خود لقب جدید انتخاب کرد

مربی فنرباغچه، ژوزه مورینیو، این بار خود را نه آقای خاص بلکه «آقای خارجی» نامید و به نیاز خود برای تطبیق با فوتبال ترکیه اشاره کرد.

این مربی پرتغالی که در اولین دوره حضورش در چلسی خود را «خاص» توصیف کرده بود، در دوران حضورش در تاتنهام عنوان “آقای باتجربه” را روی خود گذاشت. مورینیو پس از تساوی ۲-۲ تیمش در سوپر لیگ ترکیه مقابل گزتپه، درباره فوتبال ترکیه گفت: اشتیاق، عشق و شور و شوق اینجا با اشتیاق من به فوتبال کاملاً مطابقت دارد. اما چیزهای دیگری وجود دارد که خارج از کنترل من هستند و آنها مسائل فرهنگی هستند. به نظر می‌رسد که من باید با این موارد تطبیق پیدا کنم و نه برعکس. من کسی هستم که تازه آمده‌ام، من آقای خارجی هستم. نمی‌خواهم وضعیت را تغییر دهم. من باید تطبیق پیدا کنم. من جادوگر نیستم، اما باتجربه هستم.

مورینیو، ۶۱ ساله، این تابستان هدایت فنرباغچه را بر عهده گرفت، شش ماه پس از اخراج از رم. این اولین تجربه مورینیو خارج از پنج لیگ برتر اروپایی از سال ۲۰۰۴ است، زمانی که پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان با پورتو به چلسی پیوست. از آن زمان او تیمهای اینتر میلان، رئال مادرید، منچستر یونایتد و تاتنهام را در یک حرفه پر از جام‌ها و جنجال‌های خارج از زمین هدایت کرده است.

مورینیو هدف خود را پایان دادن به خشکسالی ۱۰ ساله قهرمانی فنرباغچه در سوپر لیگ ترکیه قرار داده است. تساوی با گزتپه پس از حذف آنها از مرحله انتخابی لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیل رخ داد.

باشگاه مستقر در استانبول در نیمه اول ۲-۰ پیش بود قبل از اینکه میزبان یعنی گزتپه کامبک بزند و یک گل تساوی دیرهنگام به ثمر برساند. مورینیو درباره عملکرد تیمش گفت: خیلی ساده‌لوحانه یا خیلی شاعرانه، در لیگی که شاعرانه نیست. من همیشه می‌گویم وقتی در نیمه اول برنده هستیم، باید جاه‌طلبی داشته باشیم و بازی را بکشیم. در برخی کشورهای دیگر به آن ضد فوتبال می‌گویند، اما برخی آن را فوتبال باهوش می نامند. من فکر می‌کنم بازیکنان فنرباغچه هم باید باهوش باشند.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل