فوتبال ایران روی کاغذ حرفه‌ای شده/ نداشتن ورزشگاه دردناک است

فوتبال ایران روی کاغذ حرفه‌ای شده/ نداشتن ورزشگاه دردناک است

به گزارش خبرنگار مهر، هفته اول رقابت‌های لیگ بیست و چهارم فوتبال کشور در حالی به پایان رسید که پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی تن به تساوی یک – یک مقابل ذوب آهن اصفهان داد تا با توجه به پیروزی استقلال، تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان در همین ابتدا نسبت به مدعیان قهرمانی فاصله پیدا کند.

تساوی پرسپولیس مقابل ذوب آهن اصفهان در اراک باعث شد تا انتقادهایی نسبت به فعالیت این باشگاه در نقل و انتقالات تابستانی و تاکتیک خوان کارلوس گاریدو در بازی اول مطرح شود. ضمن این که نداشتن ورزشگاه در تهران و بازی پرسپولیس در اراک انتقاداتی را به همراه داشت.

حمید استیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به عملکرد تیم‌ها در نقل و انتقالات درباره انتقاد از عدم جذب بازیکن در دفاع چپ برای پرسپولیس و برگزاری بازی این تیم در ورزشگاهی خارج از استان تهران اظهار نظر کرد.

فوتبال ایران روی کاغذ حرفه ای است

سرمربی پیشین پرسپولیس ابتدا به جای صحبت در خصوص تاکتیک‌های پرسپولیس ترجیح داد درباره مشکل نبود سخت افزار مناسب همچون ورزشگاه برای میزبانی پرسپولیس صحبت کند.

او با انتقاد شدید از نبود ورزشگاه استاندارد در تهران برای برگزاری بازی گفت: مهم‌ترین چیزی که اتفاق نیفتاد بحث میزبانی تیم‌های تهرانی است. این یک معضل خیلی بزرگ برای استقلال و پرسپولیس است. آنها نماینده ما در لیگ نخبگان آسیا هستند. ما اعداد و ارقام خیلی بالا در فوتبال داریم اما هیچ زیرساختی نداریم.

همه چیز روی کاغذ حرفه ای است اما در عمل مشکل خیلی ابتدایی در زمین چمن محل بازی داریم. ابتدا باید زیرساخت را ایجاد کنیم. وقتی یک استادیم در تهران نداریم یعنی مشکلات خیلی زیادی در این مرحله داریم. نداشتن ورزشگاه در تهران دردناک است.

فاصله عجیب قیمت بازیکن

او درباره خریدهای نقل و انتقالاتی باشگاه‌های مدعی قهرمانی در لیگ برتر افزود: من فکر نمی‌کنم فاصله بازیکنان لیگ برتر در اعداد و ارقام این گونه باشد. فاصله بین بازیکن متوسط با بازیکنی که حالا صاحب اسم و رسم برای مدتی شده است اینقدر نیست که تفاوت بین اعداد و ارقام آنها وجود دارد. فکر می‌کنم این اختلاف فاحش در بین بازیکنان منطقی نیست چون فاصله بین آنها اصلاً زیاد نیست.

به سرمربی جدید همیشه باید فرصت داد

استیلی در خصوص انتقاد از عملکرد پرسپولیس یادآور شد: من درباره فرد خاصی صحبت نمی‌کنم. واضح است که یک بازی نمی‌تواند نشانه خوبی برای قضاوت یک تیم و تاکتیک‌های کادر فنی باشد. زمان برای مربی جدید همیشه کمک می کند. باید فرصت کافی داد تا عملکرد یک تیم و میزان درک متقابل بین کادر فنی جدید با بازیکنان را متوجه شد.

VAR

او در خصوص استفاده از سیستم داور ویدئویی یادآور شد: آوردن VAR کار خیلی خوبی بود. امیدوارم تمام بازی های لیگ برتر شامل این سیستم شوند تا تبعیض هم نباشد. اتفاق خیلی خوبی رقم خورد که ما را خوشبین تر از همیشه می‌کند. حالا دیگر هیچ مدیر و مربی نمی‌تواند از حق کشی توسط داور در مسابقه صحبت کند.

صدای ورزش باید برای خاموشی اعتیاد بلند باشد

پیشکسوت فوتبال کشور که در مسابقه دوستانه ستارگان هنر با پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس با همت ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز حضور داشت، با اشاره به مسؤولیت اجتماعی فوتبالیست‌ها، گفت: من فکر می‌کنم همه چیز فوتبال نیست. اینقدر ملت ایران مهربان هستند که در تمام سختی‌های موجود هم هوای همدیگر را دارند و یاریگر هم هستند.

او افزود: در برنامه‌های اینچنینی وظیفه خود می‌دانم شرکت کنم تا همراه با پیشکسوتان فوتبال و هنر، گام خیلی کوچکی برای همراهی نهادهایی که در فضای نه به اعتیاد مبارزه می‌کنند برداریم. همیشه گفته اند پیشگیری بهتر از درمان است و ما به عنوان کسانی که طعم حمایت مردم در ورزش را چشیده ایم باید حمایت خودمان را از برنامه‌های یاریگر اینچنینی نشان دهیم. قطعاً هرچه صدای ورزش با فعالیت‌هایش بلند باشد به خاموشی اعتیاد کمک می‌کند.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل