فوتبال ایران این فصل چند لژیونر دارد؟/ حضور در ۱۱ لیگ برتر دنیا

فوتبال ایران این فصل چند لژیونر دارد؟/ حضور در ۱۱ لیگ برتر دنیا

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های فصل جدید فوتبال در برخی از کشورهای جهان آغاز شده است و در برخی کشورها هم در آستانه شروع است. این در حالی است که در فصل جاری شاهد حضور لژیونرهای فوتبال ایران در تیم‌های مختلف خواهیم بود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به حضور مهدی طارمی در اینتر ایتالیا اشاره کرد.

علاوه بر این برخی بازیکنان هم به تازگی از لیگ برتر ایران خارج شده اند و به جمع لژیونرها پیوسته اند که از آن جمله می‌توان به شهریار مغانلو، محمدرضا آزادی و محمدجواد حسین نژاد اشاره کرد.

لیگ برتر امارات با ۶ لژیونر، بیشترین سهم را در میان لیگ‌های مختلف دارد و پس آن، لیگ برتر روسیه با ۴ بازیکن در رده دوم است.

سردار آزمون هم یکی از عجیب‌ترین انتقالات را در میان لژیونرها داشت و پس از حضور قرضی در رم ایتالیا به لیگ برتر امارات پیوست.

لیگ برتر امارات

اتحاد کلبا: مهدی قایدی و شهریار مغانلو

شباب الاهلی: سعید عزت اللهی و سردار آزمون

الوحده امارات: احمد نورالله‌ی

العروبه: محمدرضا آزادی

در فصل جدید لیگ برتر امارات ۶ بازیکن ایرانی حضور خواهند داشت. مهدی قایدی همچون فصل گذشته به صورت قرضی از شباب الاهلی در اتحاد کلبا بازی می‌کنم. او فصل گذشته یکی از کلیدی ترین بازیکنان تیمش بود و توانست به عنوان یکی از بهترین لژیونرهای امارات هم انتخاب شود. قایدی در این فصل شهریار مغانلو را هم در کنار خود می بیند. زوج قایدی و مغانلو در این فصل می‌تواند به یکی از زوج‌های جذاب لیگ امارات تبدیل شود.

شباب الاهلی هم دیگر تیمی است که از حضور ۲ لژیونر ایرانی بهره می‌برد. سعید عزت اللهی که در میانه‌های فصل گذشته به این تیم پیوست بخش زیادی از بازی‌ها را به دلیل مصدومیت از دست داد و امیدوار است در فصل جدید بتواند عملکرد خوبی داشته باشد. به خصوص آنکه او قرار است در کنار سردار آزمون حضور داشته باشد. آزمون پس از فصلی که در تیم رم ایتالیا گذراند برای نخستین بار قرار است در یکی از تیم‌های کشور امارات توپ بزند.

امید ابراهیمی هم همچون فصل گذشته عضوی از الشمال است و احمد نورالله‌ی که در فصل قبل یکی از کلیدی ترین بازیکنان تیمش در خط حمله بود امیدوار است بتواند درخشش خود را تکرار کند.

محمدرضا آزادی هم که فصل پیش در نساجی حضور داشت بازیکنی است که به تازگی به جمع لژیونرها پیوسته و برای ادامه فوتبالش حضور در تیم تازه لیگ برتری شده العروبه امارات را انتخاب کرده است.

لیگ ستارگان قطر

الشمال: امید ابراهیمی

لیگ برتر روسیه

اورنبورگ: محمد قربانی و سعید سحرخیزان

روستوف: محمد محبی

دینامو ماخاچ قلعه: محمدجواد حسین نژاد

۴ بازیکن ایرانی در فصل آینده در لیگ برتر روسیه حضور خواهند داشت. محمد قربانی همچون فصل قبل در اورنبورگ بازی می‌کند با این تفاوت که در فصل جدید، سعید سحرخیزان را در کنار خود می بیند.

محمد محبی هم به حضور در روستوف ادامه می‌دهد و لیگ روسیه شاهد حضور محمد جواد حسین نژاد در تیم تازه لیگ برتری شده ماخاچ قلعه خواهد بود. حسین نژاد که از سپاهان به روسیه رفته امیدوار است بتواند عملکرد موفقی در فصل جدید از خود به نمایش بگذارد.

سری آ ایتالیا

اینتر: مهدی طارمی

مهدی طارمی که از پورتو پرتغال به اینتر پیوست تنها نماینده ایران در سری آ خواهد بود. طارمی در دیدارهای پیش فصل تیمش عملکرد خوبی داشت و در ۳ بازی توانست ۵ گل به ثمر برساند.

لیگ برتر کرواسی

دیناموزاگرب: صادق محرمی

ژوپیتر لیگ بلژیک

وسترلو: اللهیار صیادمنش

اللهیار صیادمنش هم دومین فصل حضورش در تیم وسترلو را تجربه می‌کند. او که در هال سیتی نتوانسته بود عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد فصل قبل به وسترلو پیوست و هرچند نتوانست عملکرد موفقی داشته باشد اما در فصل جدید توانست توانایی‌های خود را در خط حمله به رخ بکشد.

جی لیگ ژاپن

آویسپا فوکوئوکا ژاپن: شهاب زاهدی

لیگ برتر ژاپن هم که در هفته‌های پایانی خود قرار دارد شاهد حضور شهاب زاهدی در تیم آویسپا فوکوئوکا است. شهاب زاهدی در نخستین فصل حضورش در ژاپن به مهاجم کلیدی تیمش تبدیل شد.

لیگ برتر یونان

آاک آتن: احسان حاجی صفی

احسان حاجی صفی هم لژیونر ایرانی حاضر در فوتبال یونان خواهد بود.

سوپرلیگ ترکیه

کایسری اسپور: علی کریمی و مجید حسینی

دو تیم کایسری اسپور و آدنا دمیر اسپور ترکیه هم از حضور لژیونرهای ایرانی بهره می‌برند. علی کریمی و مجید حسینی در کایسری و میلاد محمدی در آدنا حضور خواهند داشت.

لیگ برتر لهستان

لخ پوزنان: علی قلی زاده

آینده علی قلی زاده در تیم لخ پوزنان هم چندان مشخص نیست و خبرهایی مبنی بر احتمال جدایی او و پیوستنش به پرسپولیس وجود دارد و باید دید در روزهای آتی چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد.

لالیگا ۲ اسپانیا

کاستیون: امیر عابدزاده

امیر عابدزاده که فصل گذشته در تیم ماریتیمو بازی می‌کرد در فصل جاری به تیم کاستیون در لالیگا ۲ اسپانیا پیوست.

کریم انصاری فرد بازیکن فصل گذشته آریس یونان، علیرضا جهانبخش بازیکن فصل گذشته فاینورد هلند و سامان قدوس بازیکن پیشین برنتفورد انگلیس هم در حال حاضر در هیچ تیمی حضور ندارند و مشخص نیست به کدام تیم خواهند پیوست.

سعید مهری هم که فصل قبل در آپوئل قبرس بازی می‌کرد اکنون بلاتکلیف است و با توجه به مصدومیتی که دارد هنوز مشخص نیست آینده فوتبالی او در کدام لیگ رقم خواهم خورد.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل