ورزش

آخرین شرایط برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان درتهران/لغو نمی شود

آخرین شرایط برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان درتهران/لغو نمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، دهمین دوره بازی‌های آسیایی ناشنوایان برای نخستین‌بار قرار است از ۲۴ مهر الی ۹ آبان امسال به میزبانی ایران برگزار شود. البته ابتدا قرار بود کیش میزبان این رویداد باشد ولی در نهایت مقرر شد تهران در پاییز ۱۴۰۳ میزبان این رویداد بین المللی حساس و مهم باشد.

ولی با این حال در یک ماه گذشته به دلیل عدم ارسال فهرست تیم‌های شرکت کننده از سوی برخی کشورها شایعاتی مبنی بر لغو این مسابقات شنیده شد که محمد پرگر، رئیس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر این موضوع را رد شده اعلام کرد.

محمد پرگر، رئیس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از این بازی‌ها اظهار داشت: نشست هم‌اندیشی این رقابت‌ها اخیراً با حضور علیرضا فخاری، استاندار تهران و رئیس ستاد بازی‌های آسیایی ناشنوایان، علی جوادی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران و مصطفی نکو لعل آزاد، رئیس فدراسیون ناشنوایان، در هتل لاله برگزار شد. قرار بود که در این جلسه سفیران پنج کشور هم حضور پیدا کنند که البته هر پنج سفیر غایب این جلسه بودند.

آخرین شرایط برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان درتهران/لغو نمی شود

وی افزود: ولی با این حال ما دست از رایزنی برنداشتیم و با پیگیری‌هایی که داشتیم تاکنون چند کشور فهرست تیم‌هایی که قرار است در این بازی‌ها شرکت کنند را برای ما ارسال کردند. کشورهایی مثل مالزی، بنگلادش، عراق، لبنان و یمن فهرست خود را ارسال کردند و در روزهای آینده نیز مابقی کشورها مقرر شده که فهرست نهایی خود را برای ما ارسال کنند و به جمع ما ملحق شوند.

رئیس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا با بیان اینکه نیازمند یک حرکت دیپلماسی از سوی وزارت ورزش و جوانان هستیم، گفت: خوشبختانه وزارت ورزش برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد همکاری خوبی دارد اما واقعاً نیاز است یک ارتباط با وزارتخانه کشورهای آسیایی برقرار کند و این امیدواری را به این کشورها بدهد که آنها بتوانند سر وقت اسامی ورزشکاران خود را به ما معرفی کنند.

پرگر اضافه کرد: من به عنوان رئیس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا خودم یک ایرانی هستم و دوست دارم و تلاشم این است که مسابقات برگزار شود و هدف ما این است که بتوانیم برای دفاع از اعتبار کشورمان هم که شده این بازی‌ها را برگزار کنیم. کمیسیون آسیا ۳۴ عضو دارد و از این بین فقط ۲ عضو تعلیق هستند. کشور ایران با توجه به برنامه‌ریزی که انجام داده به راحتی می‌تواند میزبان حداقل ۱۶ کشور باشد.

او در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است بازی‌ها به جای لغو شدن به تعویق بیفتد؛ گفت: ما امیدواریم که در طی روزهای آینده کشورهایی مانند اردن، امارات، کویت، ازبکستان و قزاقستان نیز برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کنند. معتقدم در زمینه برگزاری این رویداد رسانه‌ها هم باید در کنار ما باشند چون به هر شکل اثرگذاری رسانه روی افکار عمومی غیر قابل انکار است. در حال حاضر نیز منتظر دستور ویژه وزیر ورزش هستیم که بخش بین الملل یک کار ویژه انجام دهد.

رئیس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا در پایان خاطر نشان کرد: برای برگزاری این رویداد از داخل کشور نیازمند حمایت بیشتر و جدی‌تری هستیم. دیپلماسی وزارت ورزش ما و وزارت خارجه باید در این زمینه کمک کننده باشند که به امید خدا شاهد اتفاقات خوبی باشیم؛ تا این لحظه خبری از لغو بازی‌ها نیست.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا