ورزش

بهترین بازی دوران اشمایکل/ مهار پنالتی برکمپ و سه گانه تاریخی

بهترین بازی دوران اشمایکل/ مهار پنالتی برکمپ و سه گانه تاریخی

به گزارش خبرنگار مهر، پیتر اشمایکل، دروازه‌بان افسانه‌ای دانمارکی، در مصاحبه‌ای با مجله FFT به انتخاب بهترین بازی دوران حرفه‌ای خود پرداخت.

شاید بسیاری معتقدند به خاطره انگیزترین بازی اشمایکل فینال لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن منچستریونایتد باشد اما او بازی نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال انگلستان برابر آرسنال را به عنوان بهترین بازی خود انتخاب کرده است.

اشمایکل در طول دوران درخشان خود، در حدود ۹۰۰ بازی باشگاهی و ملی انجام داد و در سال ۱۹۹۲ به عنوان یکی از ارکان اصلی تیم ملی دانمارک در قهرمانی یورو ۱۹۹۲ نقش داشت. همچنین، در سال ۱۹۹۳ به منچستریونایتد کمک کرد تا پس از ۲۶ سال، اولین قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را کسب کند.

بهترین بازی دوران اشمایکل/ مهار پنالتی برکمپ و سه گانه تاریخی

فصل ۱۹۹۸/۹۹، آخرین فصل حضور اشمایکل در منچستریونایتد، به خاطر قهرمانی تیم در سه گانه (لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا) در یادها باقی مانده است. در فینال لیگ قهرمانان، اشمایکل به عنوان کاپیتان جام قهرمانی را برابر بایرن مونیخ در ورزشگاه نیوکمپ بالای سر برد.

با این حال، اشمایکل از بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی برابر آرسنال به عنوان بهترین بازی دوران حرفه‌ای‌اش یاد می‌کند. در بازی رفت دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند و بازی برگشت سه روز بعد در ویلا پارک برگزار شد.

اشمایکل درباره آن بازی گفت: این بهترین بازی‌ای بود که تا به حال در آن شرکت کردم – یک بازی کاملاً دیوانه‌وار که در آن همه چیز اتفاق افتاد. وقتی در وسط بازی هستید، به این مسائل فکر نمی‌کنید اما وقتی زمان می‌گذرد و از آن فصل دور می‌شوید و به آن نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که چقدر عجیب و شگفت‌انگیز بود.

در بازی برگشت، دیوید بکهام گل اول را برای منچستریونایتد به ثمر رساند، اما دنیس برگکمپ موفق به زدن گل تساوی شد. روی کین نیز اخراج شد و آرسنال در وقت‌های اضافه پنالتی گرفت.

بهترین بازی دوران اشمایکل/ مهار پنالتی برکمپ و سه گانه تاریخی

اشمایکل با مهار ضربه پنالتی برکمپ ناجی دورازه شیاطین سرخ شد و یکی از به یاد ماندنی‌ترین واکنش‌های خود را به نمایش گذاشت و سپس رایان گیگز با یک گل فوق‌العاده از روی یک حرکت انفرادی، پیروزی را در وقت‌های اضافه برای منچستریونایتد به ارمغان آورد. منچستریونایتد در نهایت قهرمان FA Cup شد و این قهرمانی بخشی از سه گانه تاریخی آنها بود.

اشمایکل درباره مهر پنالتی گفت: حتی نمی‌دانستم که دقیقه چند بازی است و فکر می‌کردم اگر او گل بزند هنوز زمانی برای جبران داریم. او افزود: گل رایان گیگز فوق العاده بود. بعد از بازی ما وقتی برای فکر کردن نداشتیم و باید روی بازی بعدی لیگ و سپس نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر یوونتوس تمرکز می‌کردیم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا