ورزش ایران می‌توانست در المپیک بهتر باشد/ نقره بانوان طلا بود

ورزش ایران می‌توانست در المپیک بهتر باشد/ نقره بانوان طلا بود

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث هاشمی عصر امروز دوشنبه در مراسم تجلیل و بدرقه کاروان ورزش ایران برای حضور در بازی‌های پارالمپیک به نتایج و دستاوردهای ورزش ایران در المپیک پاریس اشاره کرد و گفت: المپیک بسیار خوبی بود. البته می‌توانستیم بهتر هم باشیم اما همین که لبخند روی لب مردم نشست و شاد شدند خوشحالیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پارالمپیک هم همین شرایط را دارد و همه زحمت کشیده اند. امیدوارم این کاروان هم بتواند با مدال آوری دل مردم را شاد کند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر این که تعداد رشته‌های مدال آور ایران دو رشته بود و این می‌تواند برای ورزش کشور هشدار باشد گفت: اگر ۲۰ کشور اول رنکنیگ مدال آوری را به جز چهار – پنج کشور اول مقایسه کنید متوجه خواهید شد که اکثر آنها در دو سه رشته مدال آوری کرده اند. برای همین این که ورزش ما در دو رشته مدال آوری کرده خیلی غیرطبیعی نیست.

کیومرث هاشمی در ادامه پاسخ به پرسش خبرنگار مهر تاکید کرد: البته ما در سه رشته در آستانه کسب مدال بودیم. در سنگنوردی با صدم ثانیه مدال را از دست دادیم. در ژیمناستیک به فینال راه پیدا کردیم و در شمشیربازی اگر ناعدالتی نبود قطعاً مدال می‌گرفتیم. البته توقع مدال آوری ما براساس ظرفیت ورزش کشور است. در وزنه برداری در حال پوست اندازی هستیم اما به هر حال مردم انتظار مدال دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این را هم فراموش نکنیم که نیمی از مدال‌هایی که برخی کشورها می‌گیرند توسط بانوان است که رشته‌های آنها شرایط خاصی دارد و ما برای رسیدن به آنها زمان نیاز داریم. با این حال همین که بانوان ما دو مدال نقره گرفتند کار بزرگی است هر چند که مدال نقره آنها برای ما از هر طلایی، طلایی‌تر بود.

هاشمی در مورد این که ممکن است ورزشگاه آزادی برای برگزاری لیگ نخبگان فوتبال آسیا آماده نشود گفت: این را باید بپذیریم که ساخت یک ورزشگاه از بازسازی راحت تر است. آن هم ورزشگاهی که پیر و فرسوده است. ما نمی‌خواهیم دقت را فدای سرعت کنیم. روند بازسازی مطلوب است و ۵۰۰ نفر دارند کار می‌کنند. ۱,۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی مجموعه ورزشی در نظر گرفته شده است. هم و غم دولت این است که این ورزشگاه مورد بازسازی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اعتقاد من این است که این ورزشگاه باید برای تیم‌های ملی ما در نظر گرفته شود. منتهی تیم‌های بزرگ ما مشکلاتی دارند که نمی‌توانند در ورزشگاه‌های دیگر بازی کنند. به همین خاطر ناچاریم در ورزشگاه آزادی از استقلال و پرسپولیس پذیرایی کنیم.

وی در مورد وزیر پیشنهادی و حضورش در وزارت ورزش گفت: زمانی که من در پاریس بودم ایشان با من تماس گرفتند. آقای دنیامالی از جمله مدیران خوب و ورزشی ماست که ما اعلام آمادگی کرده ایم که هر گونه کمکی را انجام دهیم تا روند پیشرفت ورزش سرعت بیشتری بگیرد. مدیریت ورزش مثل دو امدادی است و از ما به مدیر بعدی منتقل می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان در مورد کارهای بر زمین مانده و ناتمام دوره حضورش در این وزارتخانه گفت: چند کار زمین مانده وجود دارد در حال پیگیری است. طرح آمایش سرزمین، ساخت ورزشگاه بزرگ تهران و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از جمله اینهاست که امیدواریم در دوره آینده تکمیل شوند.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل