ورزش

روح جناب علی‌اصغر یقه فوتبال ایران را رها نمی‌کند!/ فوتبالیست‌هایی که به جای هنر پا، توان دست دارند!

روح جناب علی‌اصغر یقه فوتبال ایران را رها نمی‌کند!/ فوتبالیست‌هایی که به جای هنر پا، توان دست دارند!

قدیمی‌ها به خوبی داستان مرحوم علی اصغر لیاقتی را می‌دانند. مدافع  دارایی که در شروع و پیدایش فوتبال در این کشور توانایی خاصی داشت که مورد تقلید بقیه واقع شد. او از هر نقطه زمین زیر توپ می‌زد که تا محوطه جریمه حریف می رفت و آنجا شلوغ می‌شد و توپ به یک نفر می‌خورد و … تیمش برنده می‌شد! چه با گل خودی و چه گل بخودی!

در تمام این دهه‌ها و با وجود پیشرفت فوتبال در تمام دنیا، هنوز در لیگ برتر ما تاکتیک «علی اصغری» خواهان دارد. ظاهر مربیان و بازیکنان ما به روز شده اما میراث علی اصغر را رها نمی کنند!

فوتبالیست‌های ما به جای هنر در پاها توان در دست‌ها دارند و هر تیم هر فصل حداقل یک اوت انداز را با بالاترین قیمت می‌خرد! استثنایی هم بین مربیان با تجربه یا جوان نیست، تقریبا تمام مربیان حاضر در فوتبال ایران در تمام سطوح یک اوت انداز در ابتدای فصل می‌خرند و در ترکیب اصلی هم لااقل دو بازیکن با توانایی ارسال‌های بلند می گذارند!

این هفته در شروع لیگ ۲۴ ذوب آهن با پرتاب اوت دستی به پرسپولیس گل زد. استقلال نیز برابر شمس آذر وقتی دید کاری از پیش نمی برد به میلاد زکی پور وظیفه پرتاب های بلند را ابلاغ کرد!

در تمام بازی‌های لیگ برتر ما در همه این سالها، حتی با وجود افزایش قیمت بازیکن و مربی، ۲۰ دقیقه آخر بازی‌ها به یک شکل پیش می‌رود. تیمی که عقب افتاده باشد رو به ارسال‌های بلند و پرتاب اوت می‌آورد تا آن جلو شلوغ شود و شاید به گل برسند!

انگار روح و سایه بلند مرحوم علی اصغر قرار نیست دست از سر این فوتبال بردارد!

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا