فاجعه چمن، نقطه تاریک سپاهان در دیدار افتتاحیه لیگ/ صد رحمت به زمین‌های دهه ۶۰ که لااقل خاکی بود نه آسفالت!

فاجعه چمن، نقطه تاریک سپاهان در دیدار افتتاحیه لیگ/ صد رحمت به زمین‌های دهه ۶۰ که لااقل خاکی بود نه آسفالت!

به گزارش خبرورزشی، داستان افتضاح چمن‌های فوتبال ما یک داستان کهنه و قدیمی است اما وقتی این داستان همیشه تکرار می‌شود، ما هم ناچاریم دوباره حرف‌های تکراری بزنیم.

لیگ برتر حرفه‌ای در دوره ۲۴ خود آغاز شد و فاجعه‌ای که رخ داد تصاویری بود که از چمن ورزشگاه انزلی و نقش جهان اصفهان به دنیا مخابره شد. سپاهان چند روز قبل در پلی آف لیگ نخبگان آسیا به خاطر همین چمن خراب بازی را باخت و بدتر از این شکست آبرویی بود که از ایران رفت. باشگاهی که می‌تواند سالیانه تا ۱۰۰۰ میلیارد هزینه ورزش و رشته‌های مختلف کند چطور نمی‌تواند ۵ میلیارد خرج چمن کند؟ دلیلش ناداری و ناتوانی مالی نیست بلکه فرهنگ غلط مدیران ماست.

مدیرانی که حاضرند دستمزدهای کلان به مربی و بازیکن بدهند تا در کوتاه مدت نامشان سر زبان‌ها باشد و احتمالاً نتیجه‌ای هم برای سپاهان بیاورند اما حاضر به انجام کار دراز مدت و ماندگار نیستند. بازیکن و مربی دستمزد خود را گرفته و می‌روند اما چمن اینجا برای کشور می‌ماند و جوانان از آن استفاده می‌کنند. ما در این کشور دنبال کار بلند مدت و مدیریت هدفمند نیستیم. درست به همین دلیل باشگاه‌های ما با هزینه‌های چند صد میلیاردی هرگز پولی برای تیم‌های جوانان و امید ندارند. اما اینجا نکته ابهام برانگیز چیز دیگری است.

چطور می‌شود شما چند ۱۰ میلیارد به بازیکن یا مربی دستمزد بدهید اما ابزار لازم را برای کار او در اختیارش نگذارید؟ این مربی و بازیکن این پول را می‌گیرند تا از تخصص خود برای تیم درون زمین استفاده کنند، چطور می‌شود که زمین مناسب برای آنها وجود ندارد؟ چطور از آنها توقع دارید؟ در بازی سپاهان مقابل چادر ملو تصاویر تلویزیونی نشان می‌داد که بخش‌های زیادی از زمین دیگر حتی خاکی هم نیست و آسفالت زیر زیرسازی و زیرساخت کاملا نمایان شده بود. در فوتبال‌های دهه ۶۰ معمولاً محوطه ۶ قدم و مقابل دروازه‌بان خاکی بود، سپاهان یاد دهه ۶۰ را در کل زمین گرامی داشته بود!

و از آن جالب‌تر برگزاری لیگ برتر حرفه‌ای در چنین وضعیتی است! چطور مسئولان سازمان لیگ اجازه برگزاری مسابقه در چنین ورزشگاهی را می‌دهند؟ عنوان حرفه ای روی این لیگ جوک است یا باید تاسف خورد؟ پس آن ورزشگاه‌هایی که مجوز برگزاری بازی نگرفتند دیگر چه بودند؟

متاسفانه در فوتبال ما همیشه برای کسانی که بیایند و بروند پول هست اما برای کسانی که بخواهند کار ماندگار کنند و چیزی برای فردای جوانان کشور بسازند تا بماند، هرگز بودجه وجود ندارد…

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل