کارشناس داوری مشکوک‌ترین صحنه‌های شمس‌آذر ‌- استقلال/ پنالتی و گل جنجالی درست بود؟

کارشناس داوری مشکوک‌ترین صحنه‌های شمس‌آذر ‌- استقلال/ پنالتی و گل جنجالی درست بود؟

تقابل شمس‌آذر و استقلال در هفته اول لیگ بیست و چهارم در شرایطی با نتیجه ۲-۱ به سود شاگردان جواد نکونام پایان رسید که این مسابقه تا دقیقه ۸۹ با یک گل به سود آبی‌ها دنبال می‌شد اما تصمیم پیام حیدری در اعلام پنالتی برای شمس‌آذر باعث شد که گل تساوی توسط این تیم به ثمر برسد.

در این صحنه که در پی برخورد رافائل سیلوا و مهاجم شمس‌آذر شکل گرفت، پیام حیدری پس از مشورت با کوپال ناظمی، داور VAR، برای بازبینی صحنه در کنار زمین حاضر شد و سپس نقطه پنالتی را نشان داد تا امیرمحمد نسایی پشت توپ بایستد و دروازه‌ سید حسین حسینی را باز کند.

دقایقی پس از این گل، محمدحسین اسلامی برای بار دوم دروازه شمس‌آذر را باز کرد که پس از اعلام آفساید توسط کمک داور، این صحنه در اتاق VAR بازبینی شد تا گل تایید و استقلال با نتیجه ۲-۱ به برتری برسد.

نظرات کارشناسان داوری در خصوص این دو صحنه را در ادامه می‌خوانید:

برخورد رافائل سیلوا و بازیکن شمس‌آذر (پنالتی- دقیقه ۸۸)

محمدحسین ترابیان: مدافع استقلال در زمانی که توپ در بازی بود با فن کشتی بازیکن مهاجم را درون محوطه جریمه سرنگون کرد. اعلام پنالتی تصمیم صحیح داور در این صحنه بود.

ابراهیم میرزابیگی: پنالتی به درستی اعلام شد. بازیکن استقلال، بازیکن حریف را گرفت و به زمین زد و اعلام پنالتی درست بود.

تورج حق‌وردی: با تصاویری که دوربین‌های تلویزیونی به ثبت رساندند، نمی‌توانیم نظر قطعی بدهیم، چون واضح نیست که چه اتفاقی افتاده است.

گل محمدحسین اسلامی (مشکوک به آفساید- دقیقه ۳+۹۰)

محمدحسین ترابیان: از این زاویه، بازیکن مهاجم در موقعیت onside صاحب توپ شد و  سپس با سانتر توپ، مهاجم دوم گل سالم به ثمر رساند. تصمیم تیم VAR و داور مسابقه در اعلام گل درست بود.

ابراهیم میرزابیگی: اعلام آفساید توسط کمک داور اشتباه بود اما خوشبختانه VAR به درستی گل را پذیرفت‌.

تورج حق‌وردی: این صحنه آفساید نبود و گل استقلال در موقعیت سالم به ثمر رسید.

بیشتر بخوانید: بمب نقل و انتقالات فرشته نجات استقلال شد/ VAR هدیه به شمس آذر را پس گرفت

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل