گاف‌های عجیب در قرعه کشی لیگ نخبگان؛ فرق سیدهای یک و دو چه بود؟

گاف‌های عجیب در قرعه کشی لیگ نخبگان؛ فرق سیدهای یک و دو چه بود؟

به گزارش خبرورزشی، قرعه کشی لیگ نخبگان آسیا ۲۵–۲۰۲۴ چهل و سومین دوره از رقابت قهرمانی فوتبال باشگاه‌های آسیا برگزار شد تا تیم‌های حاضر در اولین دوره‌ لیگ نخبگان حریفان خود را بشناسند.

اما قرعه کشی این رقابت‌ها بهت و حیرت کارشناسان فوتبال را فراهم آورد. چرا که پس از انجام قرعه کشی مشخص شد هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال قرار است با تیم‌های مشترک بازی کنند. طبق قرعه کشی پرسپولیس در بازی‌های خانگی باید مقابل پاختاکور ازبکستان، الشرطه عراق، النصر عربستان و الغرافه قطر بازی کند و در  بازی‌های خارج از خانه خود میهمان السد قطر، الهلال عربستان، الریان قطر و الاهلی عربستان باشد. عجیب این که قرعه استقلال نیز همین گونه است و همان تیم‌هایی که مقابل پرسپولیس بازی می‌کنند، مقابل استقلال هم به میدان خواهند رفت. حتی این که کدام حریفان در خانه خود با تیم‌های ایرانی بازی کنند هم یکسان است و هیچ تفاوتی بین دو تیم نیست.

حال سوال این است اگر قرار به این نوع قرعه کشی بود، پس چه تفاوتی بین تیم‌های سید یک و سید دو وجود دارد و اصلا چرا سیدبندی انجام شد؟ مگر طبق سیدبندی، منطقی این نیست که پرسپولیس به دلیل قرار گرفتن در سید یک با حریفان آسان تری بازی کند و استقلال به واسطه حضور در سید دو مقابل رقبای سخت تری قرار می‌گرفت؟ پس چرا حریفان هر دو باشگاه یکی است و حتی ترتیب بازی‌هایی که قرار است مقابل حریفان خود به میدان بروند هم مشترک است؟

به هر روی قرعه کشی امروز ابهامات زیادی را برای اهالی فوتبال ایجاد کرد هرچند با این قرعه کشی هیچ کدام از دو باشگاه بزرگ پایتخت بعید است مشکلی برای صعود داشته باشند و به نظر می‌رسد اگر در شرایط خوب خود باشند می‌توانند نتایح خوبی بگیرند.

انگار سیدبندی هم فقط برای این بود که تیم‌های ایرانی به یکدیگر نخورند. از ابتدا اعلام شده بود ایرانی‌ها به تیم‌های اماراتی نمی‌خورند و با این حساب دیگر دلیلی برای سیدبندی وجود نداشت و می‌شد به جای استقلال و پرسپولیس، یک قرعه مشترک برای نمایندگان ایران کشید. همین برای نمایندگان امارات هم صدق می‌کند.

به نظر می‌رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا باید سیدبندی را تنها برای کشورهایی مثل قطر و عربستان که سه نماینده در مسابقات دارند، در نظر می‌گرفت.

البته روزی که گلدان‌ها مشخص شد، معلوم نبود بین سه تیم ایرانی سپاهان، اماراتی شباب الاهلی و قطری الغرافه کدام یک به لیگ نخبگان راه می‌یابند. 

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل