داوری ایران مدیون برادران حیدری؛ اگر بیژن و پیام نبودند لیگ برگزار نمی‌شد/ باز هم قضاوت بازی‌های استقلال و پرسپولیس به این دو برادر رسید!

داوری ایران مدیون برادران حیدری؛ اگر بیژن و پیام نبودند لیگ برگزار نمی‌شد/ باز هم قضاوت بازی‌های استقلال و پرسپولیس به این دو برادر رسید!

به گزارش خبرورزشی، اسامی داوران هفته اول لیگ بیست و چهارم اعلام شد و قضاوت دو بازی حساس هفته اول به برادران حیدری رسید. پرسپولیس و استقلال به عنوان مدعیان همیشگی و اصلی قهرمانی در هفته اول باید به مصاف ذوب آهن و شمس آذر بروند و سوت قضاوت این دو بازی در دستان بیژن و پیام حیدری است. فصل قبل این دو برادر همه رکوردهای فوتبال ایران و آسیا را شکسته و با عملکرد درخشان خود بدعت همیشگی در چینش داوران در تمام دنیا را زیر سوال بردند!

در تمام دنیا عرف این است که یک داور سطح بالا و عالی حتی با وجود بهترین قضاوت و بدون اشتباه، هفته در میان قضاوت می‌کند یعنی ماهی دو قضاوت در بالاترین سطح چرا که داور باید استراحت، تمرین، تمرکز کافی و آمادگی جسمانی داشته باشد. اما وقتی حساسیت لیگ بیست و سوم به اوج خود رسید، فدراسیون فوتبال که در تمام این سال‌ها دستش از داوران سطح بالا خالی تر شده در اقدامی عجیب هر هفته به این دو برادر قضاوت داد.

به یاد داریم که در فوتبال ما همیشه و به هزاران دلیل غیر موجه بازی‌های زیادی به تعویق می‌افتند و در هفته‌های پایانی فشردگی رقابت‌ها به اوج می‌رسد. تیم‌ها هر ۴ یا ۵ روز یک بار باید بازی کنند و قضاوت دادن به یک داور در هر هفته ریسک بسیار بزرگی است که می‌تواند احتمال خطا و اشتباه او را افزایش دهد. اما دو برادر حیدری هر هفته با نمره عالی از این آزمون سربلند بیرون آمدند. آنها ابتدای هفته در تهران و چند روز بعد در اهواز و چند روز بعد در تبریز و سپس در اصفهان مدام در پرواز و هتل بودند و حساس‌ترین بازی‌های هر هفته را سوت می‌زدند.

و جالب اینکه حتی یک اشتباه تاثیرگذار در نتیجه هم نداشتند. بیژن حیدری با قضاوت در ۶ بازی متوالی صاحب یک رکورد جهانی شد و چه بسا اگر هفته آخر قضاوت بین المللی تعیین شده از قبل نداشت، باز هم طبق روال داوری بازی یکی از دو مدعی قهرمانی یعنی استقلال و پرسپولیس به او می‌رسید! حالا دوباره روز از نوروزی از نو! می‌ترسیم کار به جایی برسد که قضاوت تمام بازی‌های استقلال و پرسپولیس در طول یک فصل داوری به جز برادران حیدری نداشته باشد! این درست که آنها بسیار خوب هستند اما این خیلی خطرناک و ترسناک است که ما هیچ داور دیگری در سطح این دو نداریم که با آنها اعتماد کنیم و سوت بازی‌های حساس را به دستشان بدهیم…

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل