خداحافظی احساسی سرژی روبرتو مقابل اسطوره‌های بارسلونا

خداحافظی احساسی سرژی روبرتو مقابل اسطوره‌های بارسلونا

سرژی روبرتو بعدازظهر سه‌شنبه با باشگاهی که در دوران کودکی به آن ملحق شده بود خداحافظی کرد. خانواده او، بخش بزرگی از تیم و تعدادی از چهره‌های شاخص تاریخ اخیر بارسلونا، از جمله خوان کارلوس اونسوئه نیز در مراسم خداحافظی او حضور داشتند.

روبرتو برای تمدید قراردادش با بارسلونا به توافق رسیده بود، اما با تغییر سرمربی برنامه‌ها تغییر کرد. با وجود اینکه قرارداد او ۵ هفته قبل منقضی شده بود بارسلونا تا روز یکشنبه به خروج او اشاره نکرد، و به همین دلیل به نظر می‌رسید که او در باشگاه خواهد ماند.

روبرتو هنگام خداحافظی گفت: «از همان ابتدا خوش‌شانس بودم که در رختکن با اسطوره‌های بزرگی حضور داشتم که با من دوست شدند و باهم عناوین زیادی کسب کردیم و شب‌های جادویی را تجربه کردیم. چه کسی می‌دانست که من ۳۷۳ بازی با باشگاه محبوبم انجام خواهم داد و کاپیتان اول خواهم شد. می‌خواهم از روسا، کارکنان، مدیران و لیست بلندبالایی از افرادی که این امکان را فراهم کردند تشکر کنم. به هواداران می‌خواهم بگویم که دوست داشتم در زمین خداحافظی کنم، اما برای همیشه از حمایت شما در این سال‌ها سپاسگزار خواهم بود، لحظات فراموش نشدنی را سپری کردیم. من همیشه شما را در قلبم خواهم داشت.»

روبرتو از هم‌تیمی‌هایش، باشگاه، کارمندان، همسرش کورال و خانواده‌اش تشکر کرد. اما اشاره ویژه‌ای به مادرش کرد که در سال ۲۰۱۹ پس از مبارزه طولانی با بیماری درگذشت.

«مادر، علیرغم اینکه در سال‌های اخیر اینجا نبودی، به من قدرت دادی تا در سخت‌ترین لحظات ادامه دهم. من مطمئن هستم که به حرفه‌ای که در بارسا داشته‌ام بسیار افتخار می‌کنی.»

روبرتو در حالی که اشک می‌ریخت، سخنان خود را با تمجید ویژه از آکادمی لاماسیا به پایان رساند. سپس به گفتگوی کوتاه با مجری باشگاه پرداخت و لحظات مختلفی از دوران حرفه‌ای خود را به یاد آورد و اولین بازی خود در مقابل کوئتا را به عنوان خاص‌ترین بازی یاد کرد و پیروزی در لیگ قهرمانان برابر پاری‌سن‌ژرمن را بهترین بازی خود دانست.

خوان لاپورتا سپس روی صحنه رفت تا از این هافبک کهنه‌کار تشکر کند. «روز بخیر سرژی، کورال، بچه‌ها، خانواده… امروز یکی از آن روزهایی است که پر از احساسات و عاطفه است. با تشکر از کسانی که آمده‌اند. من اسطوره‌های بارسا را ​​می‌بینم. ژاوی، پیکه، پویول… هم‌تیمی‌ها، رسانه‌ها، اونسوئه… همه را. به عنوان رئیس می‌خواستم بگویم که شما تاریخ، نماد و الگویی برای پیروی هستید. به خصوص قلب بارسا که لاماسیا است.»

لاپورتا از سرژی به خاطر تعهد و فداکاری‌هایش تشکر کرد و جملاتش را اینگونه به پایان برد: «سرژی همچنین می‌خواهم به تو بگویم بارسا خانه تو بود، هست و همیشه خواهد بود. تو بخشی از نشان این باشگاه هستی. هر جا بروی ما همیشه تو را در قلبمان خواهیم داشت.»

روبرتو در سن ۱۴ سالگی به بارسلونا پیوست و ۱۸ سال را در این باشگاه گذراند و در طول یک دهه ۲۵ عنوان را در تیم اصلی به دست آورد. او در این مدت ۳۷۳ بازی انجام داد و ۲۶ گل به ثمر رساند و ۴۶ پاس گل داد.

بیشتر بخوانید: بارسلونا به هدفش رسید/ شماره پیراهن ستاره جدید هم مشخص شد

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل