۵ بازی ابتدایی با ۴ تیم مدعی لیگ برتر/ بازی کدام تیم سخت‌تر است؟

۵ بازی ابتدایی با ۴ تیم مدعی لیگ برتر/ بازی کدام تیم سخت‌تر است؟

در رقابت های فصل گذشته لیگ برتر ۴ تیم پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور با توجه به سرمایه گذاری خوبی که کرده بودند انتظار این می رفت که مدعی شانس قهرمانی باشند و همین اتفاق نیز افتاد. این ۴ تیم با شروع بازی های لیگ برتر برای کسب جام قهرمانی، شروع به رقابت کردند که در پایان فصل ۴ تیم بالایی جدول را تشکیل دادند.

در پایان مسابقات لیگ برتر، پرسپولیس، قهرمان، استقلال، دوم و سپاهان و تراکتور رتبه های بعدی را تشکیل دادند. به نظر می رسد با اتمام لیگ بیست و سوم این ۴ تیم باز هم مدعی قهرمانی لیگ بعدی باشند، چرا که پرقدرت تر از فصل گذشته به دنبال تقویت تیم خود هستند و سرمایه گذاری زیادی نسبت به سایر تیم ها برای جذب بازیکن جدید کرده اند.

اما یکی از عوامل مهم قهرمانی تیم های مدعی، برنامه بازی های آنها در آغاز مسابقات است. با توجه به اینکه تیم ها در شرایط بدنسازی هستند و هنوز بازیکنانشان در حالت مسابقه قرار نگرفته اند قرعه سخت در شروع مسابقات به ضررشان خواهد بود و باعث می شود این تیم ها امتیازات مهمی در ابتدای فصل از دست بدهند تا بدن بازیکنانشان به شرایط مسابقه برسد.

با توجه به اینکه پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ مسابقات لیگ برتر آغاز می شود نگاهی می اندازیم به ۵ دیدار آغازین ۴ تیم مدعی لیگ برتر و اینکه کار کدام یک از آنها در شروع لیگ سخت تر از بقیه خواهد بود.

پرسپولیس

پرسپولیس _ ذوب آهن ۱۴۰۳/۰۵/۲۵

تراکتور _ پرسپولیس ۱۴۰۳/۰۶/۰۱

پرسپولیس _ فولاد خوزستان ۱۴۰۳/۰۶/۰۹

گل گهر _ پرسپولیس

پرسپولیس _ آلومینیوم اراک

استقلال

شمس آذر قزوین _ استقلال ۱۴۰۳/۰۵/۲۶

استقلال _ ملوان ۱۴۰۳/۰۶/۰۲

استقلال خوزستان _ استقلال ۱۴۰۳/۰۶/۰۸

استقلال _ مس رفسنجان

نساجی مازندران _ استقلال

سپاهان

سپاهان _ چادرملو اردکان ۱۴۰۳/۰۵/۲۶

خیبر خرم آباد _ سپاهان ۱۴۰۳/۰۶/۰۲

سپاهان _ شمس آذر ۱۴۰۳/۰۶/۰۹

ملوان _ سپاهان

سپاهان _ ذوب آهن

تراکتور

مس رفسنجان _ تراکتور ۱۴۰۳/۰۵/۲۶

تراکتور _ پرسپولیس ۱۴۰۳/۰۶/۰۱

هوادار _ تراکتور ۱۴۰۳/۰۶/۰۸

تراکتور _ ذوب آهن

خیبر خرم آباد _ تراکتور

با نگاهی ساده می توان فهمید که از این ۴ تیم مدعی، دو تیم در ۵ هفته ابتدایی مقابل هم صف آرایی خواهند کرد که می تواند نشان دهنده کار سخت این دو تیم در هفته های ابتدایی باشد.

به نظر می رسد بین این تیم های مدعی قرعه تیم پرسپولیس نسبت به بقیه تیم ها دشوارتر باشد. از ۵ بازی آغازین تیم پرسپولیس فقط تیم فولاد، فصل گذشته در جمع تیم هایی بود که در مرز سقوط قرار داشت و می توان گفت سایر تیم های رقیب پرسپولیس شرایط باثبات را پشت سر گذاشتند. هرچند تیم فولاد با جذب یحیی گل محمدی و بازیکنان مدنظر این سرمربی شرایط فصل گذشته را ندارد و می توان گفت یکی از تیم های غیر قابل پیش بینی لیگ خواهد بود.

همراه تیم پرسپولیس، تیم تراکتور نسبت به بقیه مدعیان قرعه سخت تری دارد. در تیم های حریف تراکتور تیمی وجود ندارد که در پایان فصل گذشته در شرایط سقوط قرار گرفته باشد اما یکی از رقبای تراکتور خیبر خرم آباد است که از لیگ یک به لیگ برتر آمده و به نوعی برای تیم های لیگ برتری هندوانه دربسته محسوب می شود که قابل پیش بینی نخواهد بود.

پس از پرسپولیس و تراکتور، قرعه تیم سپاهان نیز غیر قابل پیش بینی است. این تیم در دو هفته نخست با دو تیم تازه لیگ برتری شده چادرملو و خیبر بازی دارد که تجربه بازی در لیگ برتر را ندارند و از این جهت می تواند برای اصفهانی ها بازی راحتی باشد، اما اینکه سپاهانی ها شناختی از بازی این تیم ها در لیگ برتر ندارند برای این تیم نکته منفی محسوب می شود.

اما به نظر می رسد قرعه تیم استقلال از سایر رقبا آسان تر باشد. تیم استقلال در ۵ هفته ابتدایی با دو تیمی بازی دارد که در فصل گذشته در آستانه سقوط قرار داشتند و برای ماندن می جنگیدند. ضمن اینکه در هفته اول با شمس آذری بازی دارد که ستارگان خود را از دست داده و چند روز پس از انتخاب مازیار زارع به عنوان سرمربی، او از سمت خود استعفا داد تا سعید دقیقی دوباره سکان هدایت شمس آذر را به دست بگیرد و می توان گفت این تیم هنوز به شرایط ثابت نرسیده است.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل