ورزش

حسرت باقی مانده از مبارزه امیرحسین زارع و ضدقهرمان گرجستانی؛ کاش چلنج می‌خواستیم!

حسرت باقی مانده از مبارزه امیرحسین زارع و ضدقهرمان گرجستانی؛ کاش چلنج می‌خواستیم!

به گزارش خبرورزشی، امیرحسین زارع در حالی فینال سنگین وزن کشتی آزاد المپیک پاریس را با نتیجه ۱۰-۹ به گنو پتریاشویلی از گرجستان باخت که می‌توانست با اندکی ریسک از این شکست جلوگیری کند.

در جریان کشتی فینال میان قهرمان ایرانی و ضد قهرمان گرجستانی، وقتی امیرحسین زارع یک بر صفر از گنو پتریاشویلی از گرجستان پیش بود، حریف کشتی را برگرداند و چهار امتیاز گرفت. در این لحظه امیرحسین زارع از مربیانش خواست تقاضای چلنج بدهند چرا که اعتقاد داشت گنو پتریاشویلی بیرون تشک اجرای فن کرده اما مربیان ما از ترس این که اعتراض زارع اشتباه باشد و داوران با رد چلنج ایران، یک امتیاز دیگر به گنو پتریاشویلی از گرجستان بدهند، قید چلنج را زدند و حریف هم که روحیه گرفته بود ظرف کمتر از یک دقیقه، ۸ امتیاز دیگر از زارع گرفت که البته با اعتراض مربیان ایران، دو امتیاز آخر برگشت و کشتی ادامه پیدا کرد.

در نهایت زارع کشتی ده بر یک عقب افتاده را ۱۰ بر ۹ کرد اما چه فایده که بازنده شد.

کاش همان لحظه که تقاضای چلنج کرد، مربیان ما از یک امتیاز منفی نمی‌ترسیدند و چلنج می‌خواستند. فوقش نتیجه ۵ بر یک می‌شد. قطعا ۵ بر یک قابل جبران بود و زارع ابتدا می‌توانست از لحاظ روحی خودش را جمع و جور کند و بعد به جبران امتیازات از دست رفته بپردازد.

امیرحسین زارع در نهایت با مدال نقره سنگین وزن به کار خود پایان داد.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا