آرین سلیمی فینالیست شد/ شاهکار تکواندو با ۴ مدال در ۴ وزن

آرین سلیمی فینالیست شد/ شاهکار تکواندو با ۴ مدال در ۴ وزن

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، تکواندوکار وزن ۸۰+ کیلوگرم تیم ملی کشورمان که با کسب دو پیروزی متوالی راهی مرحله نیمه نهایی صعود کرده بود، در این مرحله برابر «ایوان ساپینا» از کرواسی با رنکینگ ۳ المپیکی، دارنده یک نقره و یک برنز جهان، سه طلا، یک نقره و یک برنز اروپا رفت.

سلیمی راند نخست این مبارزه را با شکست ۱۲ به ۵ به پایان رساند. او در راند دوم ۹ بر ۸ پیروز شد. مبارزه دو تکواندوکار در راند سوم با نتیجه ۹ بر ۶ و با برتری سلیمی تمام شد و بدین ترتیب ملی پوش کشورمان برنده ۲ بر یک این مبارزه شد و در اولین حضور خود در بازی‌های المپیک راهی مبارزه پایانی شد.

نماینده کشورمان در مبارز نخست «نیکیتا رافائلوویچ» از ازبکستان را در دو راند و با نتایج ۸ بر ۲ و ۵ بر یک شکست داد و درادامه برابر «کارلوس سانسورس» مکزیکی با رنکینگ ۲ المپیکی، طلا و دو نقره قهرمانی جهان و چهار طلا و دو برنز پان امریکن پس از آنکه رامد نخست را واگذار کرد در دو راند متوالی و با نتایج ۶ بر ۴ و ۱۲ بر صفر به سود خود خاتمه داد و به نیمه نهایی صعود کرد.

تیم ملی تکواندو ایران با چهار تکواندوکار در این بازی‌ها حضور دارد که مهران برخورداری و ناهید کیانی دو مدال نقره و مبینا نعمت زاده یک مدال برنز کسب کرده اند. با حضور آرین سلیمی در مبارزه پایانی، کسب چهارمین مدال در این رشته هم قطعی شد.

مسابقات تکواندو در این دوره از بازی‌ها با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور روز چهارشنبه (۱۷ مرداد) در کاخ «گرندپله» شهر پاریس آغاز شد و شامگاه شنبه به پایان می‌رسد.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل