شاهکار رحمان عموزاد با صعود به فینال/ تکواندو در انتظار مدال طلا

شاهکار رحمان عموزاد با صعود به فینال/ تکواندو در انتظار مدال طلا

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، پانزدهمین روز از المپیک سی و سوم امروز شنبه با رقابت ورزشکاران ایران در سه رشته پیگیری خواهد شد که طی آن کشتی آزاد، تکواندو و وزنه برداری نمایندگان خود را به مصاف حریفان خواهند فرستاد.

ورزش کشورمان تاکنون توسط مبینا نعمت زاده (مدال برنز – تکواندو)، ناهید کیانی (مدال نقره – تکواندو)، مهران برخورداری (مدال نقره – تکواندو) امین میرزازاده (مدال برنز – کشتی فرنگی)، محمدهادی ساروی (مدال طلا – کشتی فرنگی)، سعید اسماعیلی (مدال طلا – کشتی فرنگی)، علیرضا مهمدی (مدال نقره – کشتی فرنگی) و حسن یزدانی (مدال نقره – کشتی آزاد) صاحب مدال شده است.

سلیمی در یک قدمی مدال طلا

تکواندوکار وزن ۸۰+ کیلوگرم تیم ملی کشورمان که با کسب دو پیروزی متوالی راهی مرحله نیمه نهایی صعود کرده بود، در این مرحله برابر «ایوان ساپینا» از کرواسی با رنکینگ ۳ المپیکی، دارنده یک نقره و یک برنز جهان، سه طلا، یک نقره و یک برنز اروپا رفت.

سلیمی راند نخست این مبارزه را با شکست ۱۲ به ۵ به پایان رساند. او در راند دوم ۹ بر ۸ پیروز شد. مبارزه دو تکواندوکار در راند سوم با نتیجه ۹ بر ۶ و با برتری سلیمی تمام شد و بدین ترتیب ملی پوش کشورمان برنده ۲ بر یک این مبارزه شد و در اولین حضور خود در بازی‌های المپیک راهی مبارزه پایانی شد.

نماینده کشورمان در مبارز نخست «نیکیتا رافائلوویچ» از ازبکستان را در دو راند و با نتایج ۸ بر ۲ و ۵ بر یک شکست داد و درادامه برابر «کارلوس سانسورس» مکزیکی با رنکینگ ۲ المپیکی، طلا و دو نقره قهرمانی جهان و چهار طلا و دو برنز پان امریکن پس از آنکه رامد نخست را واگذار کرد در دو راند متوالی و با نتایج ۶ بر ۴ و ۱۲ بر صفر به سود خود خاتمه داد و به نیمه نهایی صعود کرد.

تیم ملی تکواندو ایران با چهار تکواندوکار در این بازی‌ها حضور دارد که مهران برخورداری و ناهید کیانی دو مدال نقره و مبینا نعمت زاده یک مدال برنز کسب کرده اند. با حضور آرین سلیمی در مبارزه پایانی، کسب چهارمین مدال در این رشته هم قطعی شد.

مسابقات تکواندو در این دوره از بازی‌ها با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور روز چهارشنبه (۱۷ مرداد) در کاخ «گرندپله» شهر پاریس آغاز شد و شامگاه شنبه به پایان می‌رسد.

رحمان عموزاد مقتدرانه پیش رفت

در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر از سد «زاین رترفورد»، دارنده مدال نقره جهان از آمریکا گذشت. عموزاد در مرحله یک چهارم نهایی با «اسلام دودایف» قهرمان روسی الاصل اروپا از آلبانی دیدار کرد که این مسابقه با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروز میدان شد و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد و حریف «اسماعیل موسکائف» شد.

«اسماعیل موسکائف» قهرمان سال ۲۰۲۳ جهان از مجارستان در دور نخست برابر حریف قرقیزستانی با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید اما در نیمه نهایی در سد رحمان عموزاد گیر افتاد و با شکست ۱۰ بر صفر ناکامی بزرگ را برای خودش رقم زد. عموزاد با اقتدار توانست به فینال راه پیدا کند.

سال گذشته در جریان مسابقات قهرمانی جهان، رحمان عموزاد در حالی که سه ثانیه به پایان مسابقه بود و ۵ بر ۴ از حریف مجاری خود اسماعیل موسکائف پیش بود در ثانیه های آخر توسط حریف خاک شد و شکست خورد.

عموزاد در مرحله نیمه نهایی تلاش می‌کند تا شکست قبلی خود را مقابل این حریف قدرتمند جبران کند.

آذرپیرا به شانس مجدد راه یافت

در وزن ۹۷ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور نخست به مصاف احمد تاج‌الدینوف، قهرمان جهان و بخت نخست قهرمانی المپیک از بحرین رفت که با وجود نمایش درخشانی که داشت در نهایت با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد و از حضور در مرحله بعد بازماند، اما باتوجه به حضور حریفش در فینال به شانس مجدد رفت. تاج‌الدینوف در نیمه نهایی از سد کایل اسنایدر، قهرمان جهان و المپیک از آمریکا گذشت.

ملی پوش ایران فردا کارش را برای کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها ادامه می‌دهد و باید به مصاف علیشیر یرگالی، دارنده ۴ مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان برود که صورت پیروزی در این مسابقه در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز به مصاف اسنایدر خواهد رفت.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل