مدال نقره حسن یزدانی را به اندازه طلا قبول دارم/ سرپرست نداشتن استقلال اصلاً عجیب نیست!

مدال نقره حسن یزدانی را به اندازه طلا قبول دارم/ سرپرست نداشتن استقلال اصلاً عجیب نیست!

همیشه عادت داشتیم با صمد مرفاوی پیرامون استقلال و فوتبال صحبت کنیم اما این بار ترجیح دادیم مصاحبه را از المپیک استارت بزنیم و سپس به ماجراهای استقلال برسیم حرف های تازه مرفاوی را در ادامه بخوانید:

  • واقعاً به ورزشکاران موفق ایران در المپیک تبریک می‌گویم. هم خانم ها و هم آقایان. باور کنید وقتی پای تلویزیون مسابقات آنها را دنبال می‌کردم، یک حس خاصی داشتم چون کاملاً می‌دانم ورزش قهرمانی چه دشواری‌ها و چه ریاضت‌هایی دارد. این بچه‌ها به معنای واقعی کلمه جانفشانی کردند. هنگامی که مربی استقلال بودم، در مجموعه ورزشی انقلاب تمرینات هادی ساعی، همین مجید افلاکی و علیرضا دبیر را  نزدیک شاهد بودم و می‌دیدم بندگان خدا چه فشاری را متحمل می‌شوند.
  • می‌فهمم بچه ها چقدر زحمت می کشند تا به مدال المپیک برسند. در مورد حسن یزدانی هم که شما گفتید، انصافاً قابلیت بالایی دارد و همین که با کتف آسیب دیده توانست به فینال برسد فوق العاده ارزشمند بود. شما فراموش نکنید که کتف در ورزش کشتی فوق العاده اهمیت دارد. برای زیر گرفتن مهم است، برای خیمه زدن مهم است، برای دفاع کردن و بارانداز کردن مهم است و… وقتی در کشتی فینال او برای اولین مرتبه مصدوم شد انگار روی من آب سرد ریختند چون فهمیدم چه دردسری سراغش آمده است. به آقای یزدانی بابت موفقیتش در المپیک تبریک می‌گویم و مدال نقره او را به اندازه طلای المپیک قبول دارم.
  • به نظرم سرپرست نداشتن استقلال در فوتبال ایران اصلاً چیز عجیبی نیست. در فوتبالی که برخی مربیان قرارداد می‌بندند، با تیم تمرین می‌کنند اما قبل از شروع فصل استعفا می‌دهند، سرپرست نداشتن استقلال اصلاً چیز عجیبی نیست. شما بقیه شرایط فوتبال ما را هم ببینید تا متوجه منظور من بشوید. بحث ورزشگاهها، کیفیت زمین‌هایی که قرار است لیگ برتر روی آنها برگزار شود و….
  • کاکوتا یا هر بازیکن دیگری که به فوتبال ما می‌آید برای ارائه توانایی‌های خود نیازمند یکسری ملزومات است که زمین چمن مناسب جزو مهم‌ترین آنها تلقی می‌شود. شما الان زمین‌های چمن تیم‌های لیگ برتری را ببینید و خودتان قضاوت کنید. همین چند روز قبل سپاهان در مسابقات آسیایی با الاهلی امارات روی زمینی بازی کرد که کیفیت آن کاملاً مشخص بود و دو گل از گل‌های مسابقه به واسطه ناهموار بودن زمین به ثمر رسیده شد! در چنین زمین‌هایی کدام بازیکن خارجی یا حتی ایرانی می‌تواند توانایی خود را نشان بدهد؟ اصلاً مهم نیست که استقلال چه بازیکن خارجی را جذب کرده بلکه مهم اینجاست که این نفرات باید روی زمین‌هایی بازی کنند که بتوانند توانایی خود را به رخ بکشند.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل