حمله یک پرتغالی به قوانین فدراسیون فوتبال ایران/ بهتر است در آسیا شرکت نکنیم

حمله یک پرتغالی به قوانین فدراسیون فوتبال ایران/ بهتر است در آسیا شرکت نکنیم

ژوزه مورایس سرمربی پرتغالی تیم سپاهان که نسبت به نتیجه رقم خورده برای تیمش در دیدار مقابل الاهلی ناراحت بود با اشاره به قوانین دست و پاگیر تعیین شده برای صرف هزینه باشگاه‌های حرفه ای جهت خرید بازیکنان داخلی یا خارجی این موضوع را به چالشی عجیب از سوی فدراسیون برای باشگاه‌های لیگ برتری به ویژه آنهایی که در رقابت‌های بین‌المللی حضور دارند تشبیه کرد.

مورایس گفت: «اینقدر قوانین وضع می‌کنند که کار مشکل می‌شود، محدودیت جذب بازیکن از لیگ داریم و اگر بازیکن بدهیم، نمی‌توانیم جایگزین بیاوریم، بنظرم لیگ نخبگان آسیا برای باشگاه‌های ایرانی نیست؛ زیرا آن‌ها محدودیت بودجه دارند».

وی افزود: «اگر خارجی از لیگ بیاوریم و ایرانی خارج از لیگ بیاوریم، سهمیه لیگ حساب می‌شود یا باید صبر کنیم پول حسین‌نژاد به سقف بودجه اضافه شود تا بتوانیم بازیکن بیاوریم؛ البته این‌ها توجیه نیست اما می‌خواستم توضیح دهم».

سرمربی تیم سپاهان که نسبت به این قبیل قوانین سوالاتی را مطرح می‌کرد آنها را “دست و پاگیر” و مانع از پیشرفت تیمش دانست. او همچنین معتقد بود بازیکنانی که فصل قبل در تیمش بوده و ستاره بوده‌اند قطعاً با گرفتن پول بیشتر از این تیم جدا شده اند والا در سپاهان می ماندند، پس چطور می‌توانند با وجود سقف بودجه تعیین شده از سوی فدراسیون چنین نفراتی را در جمع اعضای تیمشان حفظ کنند تا با قدرت به لیگ آسیایی وارد شوند!

مورایس بارها در این باره از اصحاب رسانه سوال می‌پرسید که آیا این قوانین تعیین شده سودی برای فوتبال ایران دارد؟ …و اگر دارد چه جایی باید آنها را لمس کرد؟

همچنین ببینید: متلک سنگین سرمربی سپاهان به استقلال و پرسپولیس

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل