ورزش

این بازی های تدارکاتی به چه درد پرسپولیس می‌خورد؟/ وقتی هواداران هم به جمع منتقدان اضافه شدند!

این بازی های تدارکاتی به چه درد پرسپولیس می‌خورد؟/ وقتی هواداران هم به جمع منتقدان اضافه شدند!

به گزارش خبرورزشی، همه فوتبال دوستان از اتفاقی که در ترکیه رخ داده خبر دارند. پرسپولیس هم مثل سایر تیم‌های مدعی در این کشور اردو زده و مثل بقیه تیم‌ها به بازی دوستانه نیاز دارد. تیم‌های متمول ما همیشه در پیش فصل با هزینه‌های سنگین دلاری به کشور همسایه می‌روند تا ضمن برخورداری از امکانات تمرینی و زمین مناسب، بازی‌های دوستانه خوبی هم برگزار کنند.

کم نیستند کسانی که در این سال‌ها نسبت به این روند انتقاد داشته‌اند. حتی سال گذشته وزارت و فدراسیون تحت فشار همین منتقدان اردوی خارجی را برای تیم‌های لیگ برتری ممنوع کرد. استدلال این بود که ما در کشور خودمان زمین چمن و امکانات اردویی به اندازه کافی داریم، چرا باید پول بیت المال -آن هم به دلار- به کیسه کشور همسایه ریخته شود؟ همیشه تیم‌ها در پاسخ به این انتقاد یک جواب داشتند و آن هم اینکه دلیل اصلی آنها برای رفتن به ترکیه یا دبی امکانات و زمینه چمن نیست، دلیلش تدارک آسان بازی‌های دوستانه است که تیم‌ها به شدت به آن نیاز دارند. به خصوص وقتی که یک مربی جدید یا بازیکنان جدید خریده باشند. او نیاز دارد در بازی‌های دوستانه زیاد نفراتش را محک و تیمش را شناسایی کند.

حالا پرسپولیس در اردوی ترکیه با تیمی بازی کرده که ابتدا اعلام شد یک تیم دست دومی در سوپر لیگ ترکیه است. بعد از انجام این مسابقه و در عصر اطلاعات که دیگر هیچ چیزی پنهان نمی‌ماند، باشگاه مزبور اعلام کرد ما در جایی دیگر اردو زده و مشغول آماده سازی خود هستیم و هیچ مسابقه دوستانه‌ای با پرسپولیس انجام نداده‌ایم! به طور طبیعی هواداران پرسپولیس هم به جمع منتقدان اضافه شدند که اصلاً این تیم چه بوده و چه کسی آن را برای رقابت با پرسپولیس هماهنگ کرده است؟ باشگاه پرسپولیس هم در یک اقدام مناسب به جای تکذیب یا بهانه تراشی ایراد و ضعف در هماهنگی را پذیرفته و وعده داده که با شخص مسبب و مسئول برخورد خواهد شد.

همه مشغول پرداختن به این جنبه از قضیه هستند. پرسپولیسی‌ها دنبال مقصر می‌گردند و استقلالی‌ها به حریف کنایه می‌زنند، همه فرع را چسبیده و متاسفانه اصل، مغفول مانده است. اینکه اساساً هدف از بازی تدارکاتی و دوستانه در پیش فصل چیست؟ تیم‌ها بسته به سیستمی که برای مسابقات رسمی دارند حریفان خود را انتخاب می‌کنند و خیلی وقت‌ها این سیستم در بازی با هر حریف، نسبت به حریف قبلی یا بعدی متفاوت است.

سوال اینجاست که پرسپولیس در لیگ برتر با کدام رقبا قرار است بازی کند که شباهتی به این تیم دارند؟ اینجا اصلاً مهم نیست که تیم دسته دومی در شان پرسپولیس نبوده و یک نفر با زرنگی یک تیم آکادمی استعدادیابی را به قهرمان ایران قالب کرده است! البته که مهم است و باید پیگیری شود، اما مهمتر این است که انتخاب چنین رقبایی که بیایند و به تعداد به تعداد انگشتان یک یا دو دست از پرسپولیس گل بخورند و بروند، قرار است چه کمکی در لیگ بیست و چهارم و لیگ نخبگان آسیا به پرسپولیس بکند؟

به عبارت بهتر رقبای اینقدر ضعیف چطور می‌توانند نقاط ضعف تیم را به گاریدو نشان دهند؟ این نکته مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکته‌ای است که پیرامون بازی‌های دوستانه و تدارکاتی پیش فصل مدافع عنوان قهرمانی باید لحاظ، بررسی و پیگیری شود.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا