سوئدی رکوردشکن به طلا رسید/ پرواز ۶.۲۵ متری در المپیک پاریس

سوئدی رکوردشکن به طلا رسید/ پرواز ۶.۲۵ متری در المپیک پاریس

آرماند موندو دوپلانتیس باز هم در پرش با نیزه رکورد شکست. این ورزشکار سوئدی با ارتفاع ۶.۲۵ متری بر فراز میله به پرواز درآمد و طلای پاریس ۲۰۲۴ را به دست آورد. این نهمین بار است که دوپلانتیس رکورد جهانی را می‌شکند و این بار رکورد ۶.۲۴ متری خودش را که در لیگ الماس شیامن در آوریل امسال ثبت کرده بود، شکست.

او پس از این پرش تاریخی گفت: «هنوز درک نکردم که آن لحظه چقدر فوق‌العاده بود. این یکی از آن چیزهایی‌ست که واقعی به نظر نمی‌رسند، انگار روح از بدنم جدا شده بود. چه می‌توانم بگویم؟ همین الان رکورد جهانی را در المپیک که بزرگترین صحنه ورزشی است را شکستم. از بچگی بزرگترین رویایم شکستن رکورد جهانی در المپیک بود، و این کار را مقابل جمعیتی باورنکردنی انجام دادم.»

هنگامی که او بر فراز میله پرواز می‌کرد، با تشویق بی امان تماشاگران حاضر در ورزشگاه دوفرانس که شاهد بزرگترین پرش و بزرگ‌ترین قهرمان پرش با نیزه در تاریخ بودند، مواجه شد.

او درباره تشویق هواداران گفت: «من سعی کردم تا جایی که می‌توانم ذهنم را آزاد کنم. جمعیت دیوانه ‌شده بود. صدا خیلی بلند بود و انگار که وسط بازی فوتبال آمریکایی هستی. من تجربه حضور در استادیوم ۱۰۰ هزار نفری را دارم اما هرگز خودم در مرکز توجه نبودم. سعی می‌کردم انرژی‌ای را که همه به من می‌دادند هدایت کنم و این کار نتیجه داشت.»

دوپلانتیس در مورد شکستن رکورد خود اذعان داشت: «من باید از بسیاری جهات پیشرفت کنم تا یک سانتی‌متر بالاتر بپرم. شاید کم به نظر برسد اما خیلی زیاد است. یک سانتی‌متر برای من به این معناست که در حال پیشرفت هستم. عاشق چالش جدید هستم و این اشتیاق هرگز از بین نمی‌رود. این کار مدام سخت‌تر می‌شود اما به نظر می‌رسد که چالش تازه شروع شده است.»

دوپلانتیس بعد از رکوردشکنی شادمانی خود را با در آغوش گرفتن عزیزانش نشان داد و ژست خاص تیراندازی یوسف دیکچ ترکیه‌ای را نیز تقلید کرد.

بیشتر بخوانید: واکنش‌های عجیب به استایل ورزشکار ترکیه‌ای/ ترکیه قاتل به المپیک فرستاده؟ +عکس

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل