ورزش

قرعه خوب ساروی و کاویانی‌نژاد، به امید نخستین فینال‌ها/ شب پرخبر کشتی فرنگی در پاریس، ۴ مدال المپیک در دسترس دلاوران ایران

قرعه خوب ساروی و کاویانی‌نژاد، به امید نخستین فینال‌ها/ شب پرخبر کشتی فرنگی در پاریس، ۴ مدال المپیک در دسترس دلاوران ایران

از همان لحظه که تیم اعزامی کشتی فرنگی به المپیک پاریس مشخص شد، مهم‌ترین امیدهای کسب مدال ما محمدهادی ساروی و امین میرزازاده بودند. تیم ملی کشتی فرنگی ما توانست هر شش سهمیه کامل برای حضور در المپیک پاریس را بگیرد، در حالی که تیم آزاد در ۵۷ کیلو بدون نماینده ماند. اما از جمع شش نفری که راهی المپیک شدند شانس مدال برای دو نفر به دلایل واضح بیشتر بود.

امین میرزازاد مدافع عنوان قهرمانی جهان و دارنده مدال طلای ۲۰۲۳ در بلگراد بود که تمام رقبای فعلیش را در مسابقات مختلف برده و فقط بازگشت میهاین لوپز غول افسانه‌ای کوبایی برای او تهدید و خطر محسوب می‌شد که متاسفانه همین اتفاق هم افتاد…

لوپز همه رقبا را با اقتدار برد و فقط مقابل امین ما به زحمت افتاد. قرعه مهدی محسن نژاد هم بد بود و با دو قهرمان جهان همگروه شد اما خوشبختانه قرعه نمایندگان اوزان ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان بسیار بهتر درآمد تا به نتیجه امید دوم خودمان امیدوارتر شویم.

دومین امید ما برای مدال طلای المپیک محمد هادی ساروی بود. جوانی که از اولین حضور در مسابقات جهانی تا امروز همواره با دست پر برگشته و در المپیک قبلی نیز مدال برنز گرفت.

محمد هادی ساروی در این سال‌ها تنها به آرتور الکسانیان، افسانه ارمنستانی کشتی فرنگی جهان، باخته و خوشبختانه بعد از قرعه مشخص شد که الکساندیان در گروه مقابل است تا فینال به ساروی برخورد نمی‌کند.

به همین دلیل ما امروز بسیار امیدواریم که چراغ اول برای مدال طلا با محمد هادی ساروی روشن شود. البته امین میرزازاد و مهدی محسن نژاد هم شانس مدال برنز امشب دارند و امیدواریم امین کاویانی نژاد هم که کشتی اول را برد، به لطف قرعه خوب تا فینال برود.

یعنی امشب باید منتظر اخبار خوب از پاریس باشیم چرا که ۴ مدال در کشتی فرنگی در دسترس بچه های ماست. امین و محسن نژاد شانس برنز دارند و هرچقدر کار میرزازاده برابر شریعتی راحت تر است، محسن نژاد برابر قهرمان جهان در این دو سال کار سخت تری دارد.

اما دو وزن ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم خوشبختانه هم امین کاویانی نژاد و هم محمد هادی ساروی از قرعه مناسبی برخوردار شده‌اند.

در وزن ۷۷ کیلو که ۱۶ نفر حضور دارند امین کاویانی‌نژاد در دور اول پنا فلورس از کوبا را با مساوی ۱-۱ و به لطف اخطار امتیاز آخر برد و در مرحله بعد با برنده آمویان از ارمنستان و سارکینن از فنلاند مبارزه خواهد کرد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم هم که ۱۶ نفر وزن کشی کرده‌اند محمدهادی ساروی در دور اول رائو آمریکایی را با اقتدار و امتیاز عالی برد و در مرحله بعد با برنده دیدار دوژنبیکوف از قزاقستان و ونکاتیس از لتونی مبارزه می‌کند.

هر دو نفر تا رسیدن به نیمه نهایی در امشب، مسیر آسانتری نسبت به امین و مهدی در پیش دارند و بسیار امیدواریم و دعا می‌کنیم که هر دو قهرمان ما امشب فینالیست اوزان خود باشند.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا