کلوب| پیام ویژه المپیک؛ زنده باد زندگی!

کلوب| پیام ویژه المپیک؛ زنده باد زندگی!

آوردگاه المپیک همواره جایگاه ورزشکارانی بوده که در رشته خود بهترین هستند و چشم و امید یک ملت و یک کشور برای کسب خوش رنگ ترین مدال همیشه به آنها بوده است. اما در همین حین و گرما و کوران رقابت ها در تمامی رشته ها گاه اتفاقاتی رخ می دهد که باور کردن آنها کمی سخت و دشوار به نظر می‌رسد و ورزشکاران و مخاطبان المپیک خود دچار حیرت زدگی می شوند. در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، حوادث خارج از میدان رقابت به قدری جذاب، زیبا و البته آمیخته با زندگی بوده که خواندن آنها برای اهالی ورزش و دوستداران المپیک خالی از لطف نیست.

جنگ و صلح؛ عذرخواهی آنجلا از ایمان

در بخش بوکس زنان شاید آن چیزی که بیش از همه در چند روز اخیر حسابی جلب توجه کرد، رقابت بوکسور ایتالیایی با همتای الجزایری خود بود. آنجلا کارینی ملی پوش بوکس ایتالیا در ثانیه ۴۶ مسابقه، به نشانه اعتراض از ادامه مبارزه با ایمان خلیف منصرف شد و حتی بعد از اعلام نتیجه از سوی داور رینگ، نماینده ایتالیا از دست دادن با ایمان خلیف خودداری کرد تا با این حرکات به بوکسور الجزایری معترض باشد. اعتراض کارینی به جنسیت خلیف بود. در واقع او اعتقاد داشت که ایمان خلیف یک فرد ترنس می باشد و جنسیت او مشکوک است. کارینی اینگونه رقابت در میدان المپیک را به دور از عدالت و انصاف می دانست. پس از گذشت چند روز، در اقدامی در خور توجه آنجلا کارینی از ایمان عذرخواهی کرد. کارینی با اینکه پس از انصراف به شدت ناراحت و غمگین بود و حتی به گریه هم افتاد اما حالا با یک حرکت تحسین برانگیز، نشان داد که چرا شایسته حضور در المپیک بوده و به دور از قضاوت فنی، او درس اخلاق بسیار خوبی به سایر ورزشکاران داد. آنجلا کارینی لیاقت این مقدار تحسین و تمجید از سوی رسانه ها را داشت.

خواستگاری به سبک چینی

چینی ها بعد از فروپاشی شوروی رقیب آمریکا برای صدر جدول مدال ها در المپیک شدند. در بدمینتون مختلط، شنگ سیوی و هوانگ یاکیونگ از چین مدال طلا را از چنگ تیم کره جنوبی در آوردند و لحظاتی پس از اتمام بازی شنگ سیوی از هوانگ یاکیونگ خواستگاری کرد. سیوی در برابر یاکیونگ زانو زد و با نشان دادن حلقه ای در جعبه، از او خواست که به پیشنهادش پاسخ دهد. جالب تر اینجاست که یاکیونگ به پیشنهاد ازدواج با سیوی، پاسخ مثبت داد و درخواست او را قبول کرد.

طلاق پایان راه نیست

بیراه نگفته ایم که قصه و داستان قهرمانی زوج اهل جمهوری چک در تنیس مختلط المپیک ۲۰۲۴ پاریس، یکی از دراماتیک ترین و رمانس ترین اتفاقات ادوار المپیک لقب می گیرد. این زوج تنیسور اهل چک در سال ۲۰۲۱ زندگی مشترک خودشان را آغاز کردند ولی در آستانه چند هفته تا شروع المپیک این دو تنیسور تصمیم به جدایی گرفتند.

کاترینا سینیاکووا دارنده هفت گرند اسلم و طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو در بخش دوبل زنان و از آن طرف، توماس ماچاک بیست و سه ساله-که توانست در بخش آقایان مدال برنز تنیس آقایان المپیک فعلی را به ارمغان بیاورد-در بخش تنیس دوبل مختلط دست به کار بزرگی زدند و موفق شدند تا مرحله نهایی این رقابت نفس گیر صعود کنند.

پس از پایان فینال، مجدداً این مرد و زن اهل چک، توجه ها را به خود جلب و در فضای مجازی و برخی رسانه ها، از آنها خواستار این امر بودند که دوباره با یکدیگر ازدواج کنند! عکس ها و خوشحالی آنها پس از رسیدن به مدال طلا، تا حدی گواه بر این ادعاست. طلاق پایان راه نیست.

ندا، حافظ بچه در المپیک

ندا حافظ شمشیر باز بیست و شش ساله مصری با یک برد و با یک باخت به کار خود در بخش سابر انفرادی زنان پایان داد. او از کسب مدال و افتخار آفرینی برای کشور و هموطنانش بازماند اما پس از پایان المپیک شمشیر باز مصری اعلام کرد که در حال سپری کردن هفتمین ماه از بارداری اش می باشد و خودش، فرزندش و حریفش در حال رقابت بودند.

نابغه ژیمناستیک، قاتل افسردگی

سیمون بایلز در سن بیست و هفت سالگی در سومین المپیک خود عنوان بهترین جهان را پس گرفت. او در المپیک ریو ۲۰۱۶ به چهار مدال طلا و یک برنز دست پیدا کرد. در دوره قبلی، تنها توانست برای آمریکا یک نقره و یک برنز به ارمغان بیاورد و به دلیل افسردگی و مساعد نبودن شرایط روحی، از حضور در چهار فینال سر باز زد.

پس از شکست و غلبه بر افسردگی و برگشتن به شرایط ایده آل و آرمانی، در این دوره حیرت انگیز ظاهر شده و سه طلا گرفت و دوباره بهترین جهان شد.

او قبل از شکست دادن رقبا در المپیک جاری، مدت‌ها با یک غول روحی به نام «افسردگی» دست و پنجه نرم می کرده و بالاخره این ویران کننده درونی را از پا در آورده است.

زنده باد زندگی

انگار که حوادث و ماجراهای عجیب زندگی با تار و پود و بافت المپیک گره خورده و هر لحظه باید انتظار شگفتی و شگفتانه های عجیب و غریبی را در اکثر رشته های ورزشی کشید.

ورزش و ورزشکاران، حتی در آوردگاه المپیک هم از اتفاقات پیش بینی نشده زندگی، در امان نیستند و به طرزی عجیب این دو مقوله در یکدیگر آمیخته شده و جدایی ناپذیرند.

زندگی را باید زندگی کرد؛ حتی در المپیک؛ حتی در سخت ترین و بحرانی ترین شرایط ممکن! پس با این اوصاف زنده باد زندگی!

معین احمدوند|باشگاه خبرنگاران آزاد

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل