ورزش

ملاک فدراسیون دوومیدانی در تعیین پاداش برای المپین‌ها

ملاک فدراسیون دوومیدانی در تعیین پاداش برای المپین‌ها

مهدی مستجاب الدعوه، سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در گفت وگو با خبرنگار مهر، در واکنش به برگزاری مرحله اول لیگ دوومیدانی آنهم در روزهایی که تهران به دلیل گرمای کم سابقه تعطیل بود؛ اظهار کرد: احسان حدادی ۱۱ تیر به عنوان رئیس فدراسیون دوومیدانی انتخاب شد و من هم از ۱۷ تیر به عنوان سرپرست دبیری وارد فدراسیون شدم تا در خدمت جامعه دوومیدانی باشم. ما از روزهای ابتدایی درخصوص برگزاری این رقابت‌ها در عمل انجام شده قرار گرفتیم چون جدول مسابقات از پیش تعیین شده بود و از طرفی با توجه به اینکه بازی‌های داخل سالن را هم در پیش داریم و باید پروسه تمرین و روند آماده سازی ملی پوشان را در برنامه داشته باشیم، مجبور به برگزاری این مسابقات شدیم.

وی افزود: اما نکته مهم دیگر در این خصوص بحث ابلاغیه وزارت ورزش بود. درست است که ما یک نهاد عمومی غیر دولتی به شمار می‌رویم ولی تابع قوانین و مقررات وزارت ورزش و جوانان هستیم. وزارت ورزش هم در این خصوص هیچ ابلاغ کتبی و شفاهی را به ما اعلام نکرده بود. علاوه بر این اگر جدول مسابقات را هم چک کنیم روز یکشنبه از ساعت ۱۱ الی ۱۶ هیچ مسابقه‌ای برگزار نشد. ما نمی‌توانیم بخاطر معنویات شخصی افراد و یا کانال‌هایی که در فضای مجازی توسط افراد مختلف چه حقیقی و چه حقوقی مدیریت می‌شوند یک رویداد قانونمندی که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان است را لغو کنم. پس عقلانیت حکم می‌کرد طبق برنامه مسابقات را برگزار کنیم.

ملاک فدراسیون دوومیدانی در تعیین پاداش برای المپین‌ها

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی با اشاره به کیفیت مرحله نخست لیگ هم گفت: در بخش مردان ۱۶۵ دونده از هفت باشگاه حضور دارند و بخش بانوان هم با حضور پنج تیم برگزار می‌شود. خوشبختانه سطح کیفی رقابت‌ها خوب است و دونده‌های خوبی در این دوره حضور پیدا کردند.

مستجاب الدعوه در واکنش به انتقادهای وارد شده به نوع پاداش‌های تعیین شده برای دو المپین ایران در المپیک پاریس گفت: پیش‌بینی ما بر اساس ارزش دوومیدانی در دنیاست. پاداش تعیین شده از سوی فدراسیون جهانی ۵۰ هزار دلار است بنابراین ما باید جهانی فکر می‌کردیم. برخی افراد تحلیل عاطفی در این مورد دارند ولی من باید ابتدا به بودجه خودم توجه کنم و بر اساس آن قول بدهم. ما در فدراسیون پاداشی را تعیین کردیم که توانایی پرداخت آن را داشته باشیم. حرف‌هایمان در مورد این پاداش‌ها بلف نیست.

وی اضافه کرد: در کنار این ما نمی‌توانستیم بخاطر افزایش عملکرد پاداشی در نظر داشته باشیم چون اصلا در این خصوص من و یا احسان حدادی تصمیم گیرنده نبودیم. تصمیم برای پاداش‌ها را هیات رئیسه گرفت که به نظرم اتفاق خوبی است. به هر حال همیشه نقد وجود دارد و ما هر کاری کنیم یکی پیدا می‌شود که بخواهد انتقاد کند اما درستش این است که نقدها منصفانه باشد. اینکه گفته شده ما با این تعیین پاداش‌ها المپیکی‌هایمان را به سخره گرفتیم اشتباه است.

ملاک فدراسیون دوومیدانی در تعیین پاداش برای المپین‌ها

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی با بیان اینکه رویکردمان در فدراسیون حول سه محور است، عنوان کرد: تمرکز استراتژیک بر افزایش اقتدار فدراسیون، وقتی فدراسیون مقتدر است هم تصمیم ساز خوبی است و هم تصمیم گیر خوبی خواهد بود. با بودجه‌ای که حالا در اختیارمان داریم می‌خواهیم برای کسانی که برای ما کار می‌کنند یک تجربه منحصر به فرد ایجاد کنیم. وقتی تجربه منحصر به فرد ایجاد شد عملا مرزهای پایداری در ارائه خدمات ثابت می‌شود و دیگر نیازی نیست ورزشکار ما دغدغه ویزا و ثبت نام در مسابقات و یا موارد دیگر را داشته باشد چرا که همه این کارها تحت سامانه ملی دوومیدانی انجام خواهد شد. اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است. کارمان را تازه شروع کردیم چون فقط یک ماه است که فدراسیون را تحویل گرفتیم برای مثال اقداماتی را برای مجموعه آفتاب انقلاب در نظر گرفته بودیم که همزمان شد با مرحله نخست لیگ اما شما منتظر چهره جدید این مجموعه در آینده نزدیک باشید.

مستجاب الدعوه در پایان در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید دو دونده ایران در پاریس چه نتیجه‌ای کسب کنند؟ اظهار کرد: برای هر دوی آنها آرزوی موفقیت داریم. خوشحالیم که آنها موفق شدند سهمیه المپیک را به دست بیاورند کما اینکه یکسری کاستی‌هایی داشتند که با همت حدادی و هماهنگی کمیته ملی المپیک تلاش شد آنها با مربیان تخصصی خود راهی دهکده شوند. در حد بضاعت در این فرصت محدود تلاش کردیم این دو نماینده ما در شرایط خوبی راهی المپیک شوند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا