ورزش

تهدید سلامت مسافران پاریس با «حلقه های آتش»/ پیامدهای گرمای هوا

تهدید سلامت مسافران پاریس با «حلقه های آتش»/ پیامدهای گرمای هوا

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به گرمای شدید هوا در نقاط مختلف در جهان، سایت «usatoday» در گزارشی به بررسی شرایط آب و هوایی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس و تأثیر آن بر ورزشکاران پرداخته شده است.

در گزارش این سایت آمده است: با شروع بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، افزایش دمای جهانی به یکی از نگرانی‌های اصلی تبدیل شده است، همانطور که در دهه گذشته در بازی‌های المپیک پکن، توکیو، پیونگ چانگ و سوچی شاهد آن بودیم. یافتن مکان‌های المپیک که برای بازی‌های زمستانی به اندازه کافی سرد و برای بازی‌های تابستانی نه‌چندان گرم باشند، چالشی بزرگ برای کمیته بین‌المللی المپیک و میزبانان احتمالی است. دمای شدید در مسابقات جهانی اخیر نگرانی‌های جدی سلامتی و ایمنی برای ورزشکاران به همراه داشته است.

در ماه ژوئن، انجمن بریتانیایی ورزش پایدار، گزارشی منتشر کرد که بر خطرات گرمایی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس تمرکز داشت. این گزارش با عنوان «حلقه‌های آتش»، توصیه‌هایی به ورزشکاران و مقامات ورزشی ارائه می‌داد.

«جی کی تویی»، رئیس دو و میدانی کنیا، در این گزارش عنوان کرد: چالش گرمای شدید ناشی از تغییرات اقلیمی برای ورزشکاران گسترده است و نتایج ویرانگری را به همراه دارد.

مؤسسه غیرانتفاعی Climate Central آمریکا، گزارش داده که دمای تابستانی به طور قابل توجهی از زمانی که ورزشکاران در تابستان سال ۱۹۲۴ در پاریس گرد هم آمدند، افزایش یافته است. متوسط دما از روزهای ۲۶ ژوئیه تا ۱۱ اوت امسال، ۵.۵ درجه نسبت به قبل گرم‌تر خواهد شد.

پیش‌بینی‌های آب و هوایی نشان می‌دهد که در هفته آینده و بین روزهای دوشنبه تا پنج شنبه دمای هوا بین ۳۲ تا ۳۳ درجه خواهد بود.

در المپیک توکیو که به عنوان گرم‌ترین المپیک تاریخ معروف است، مسابقات راگبی به ساعات اولیه روز و رویدادهای دوچرخه‌سواری کوهستان به ساعات بعد از ظهر منتقل شدند.

تأثیرات گرما بر ورزشکاران

در یک نظرسنجی، سه چهارم از ورزشکاران گفتند که تغییرات اقلیمی تأثیر مستقیم منفی بر سلامت و عملکرد آنها دارد. گرما می‌تواند عملکرد ورزشی را در جنبه‌های کوچک و بزرگ تحت تأثیر قرار دهد، از اختلال در خواب گرفته تا بیماری و آسیب. مطالعات نشان می‌دهد که عملکرد دوندگان به طور پیوسته با افزایش دما کاهش می‌یابد. ورزشکارانی که حرکات سریع و انفجاری دارند، مانند تنیس، دویدن و فوتبال، بیشترین مشکلات را تجربه می‌کنند. انقباضات عضلانی، گرما تولید می‌کنند که منجر به افزایش دمای هسته بدن پس از تنها چند دقیقه ورزش می‌شود. اگر شرایط اجازه دهد که گرمای سطح پوست از بین برود، دمای هسته بدن می‌تواند ثابت بماند، اما در غیر این صورت، می‌تواند سیستم قلبی و عروقی را تحت فشار قرار دهد.

نیاز به اقدام فوری

نگرانی‌های اقلیمی باید به سرعت مورد توجه قرار گیرند تا ورزش بتواند به شکل کنونی ادامه یابد. به عنوان مثال در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۱ در اورگان آمریکا که دما به ۴۳ درجه سانتی‌گراد رسیده بود، چندین ورزشکار، تماشاگر و مربی بیمار شدند. در طول مسابقه، سطح پیست حتی گرم‌تر بود. «تالیاه بروکس» که یک ورزشکار بود در طول رویداد بیهوش و در بیمارستان درمان شد. چند ماه بعد او شکایت و ادعا کرد که اتحادیه دو و میدانی آمریکا نتوانسته وظایف خود را در حفاظت از او و دیگر رقبا انجام دهد و مراقبت‌های پزشکی کافی در محل ارائه کند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا