هاشمی: خیلی‌ها از میزبانی فرانسه ناراضی هستند/ ۳۴ ایرانی در «رژه»

هاشمی: خیلی‌ها از میزبانی فرانسه ناراضی هستند/ ۳۴ ایرانی در «رژه»

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، سید مناف هاشمی در خصوص آخرین وضعیت کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار داشت: کشورهای زیادی در جلسه‌ای که هر روز صبح برگزار می‌شود نسبت به تغذیه، حمل و نقل معترض هستند. به عنوان مثال مسیری که از دهکده مسابقات تا سالن رقابت‌های تیراندازی با کمان حدود نیم ساعت می‌شود را من یک ساعت در راه بودم.

او ادامه داد: ۸ رشته ورزشی از ایران تاکنون در دهکده مسابقات حضور یافته‌اند. سامیار عبدلی از شنا، فرزانه فصیحی و حسن تفتیان از دو و میدانی، ملی‌پوشان شمشیربازی هم روز گذشته خودشان را به دهکده مسابقات رساندند. ملی‌پوشان قایقرانی و ژیمناستیک هم از قبل در دهکده مسابقات حضور داشتند. ملی‌پوشان تیراندازی در دهکده «شتقو» فرانسه حضور دارد که حدود ۲۰۰ کیلومتر با ما فاصله دارند و مهین فرهادی زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک در آن مکان حضور دارد. دهکده «شتقو» هم امکانات خوبی ندارد. همه کشورها شرایط یکسانی دارند و جای گله گذاری نیست.

سرپرست کاروان ایران تصریح کرد: ما دست ملی‌پوشان را باز گذاشته‌ایم تا هر جا که نیاز به هزینه کردن داشتند این کار را انجام دهند. به جز رشته‌های صخره نوردی، تکواندو، کشتی و وزنه برداری سایر رشته‌ها در دهکده مسابقات مستقر خواهند شد. شرایط اینجا مانند خوابگاه‌های ورزشی است هر موردی که نیاز ورزشکاران بوده در داخل دهکده برای آنها فراهم کرده‌ایم.

هاشمی خاطر نشان کرد: سرپرست تمام رشته‌ها با ما هماهنگ هستند. در مسابقات امروز تیراندازی با کمان جایگاه مبینا فلاح از بین ۶۴ ورزشکار مشخص خواهد شد. ورزشکاران قایقرانی از لحاظ پارو و… نیازهایی داشتند که آنها را فراهم کردیم. ورزشکاران شمشیربازی روز گذشته چهارشنبه سوم مرداد برای حضور در دهکده حدود ۳ ساعت معطلی داشتند و دلیل آن این است که از شهر دیگری از فرانسه وارد محل دهکده شدند و گذرنامه آنها باید مورد بررسی قرار می‌گرفت. در مجموع امیدوارم که نتایج خوبی را از ورزشکاران شاهد باشیم.

او در خصوص رژه کاروان ایران در مراسم افتتاحیه گفت: ورزشکاران ۸ رشته ما که در اینجا حضور دارند فردا جمعه ۵ مرداد در مراسم رژه شرکت می‌کنند. ژیمناستیک، تنیس روی میز، مهدی الفتی به عنوان پرچمدار ایران اکنون در دهکده مسابقات حضور دارد و پس از برگزاری رژه تلاش می‌کنیم تا ندا شهسواری و مهدی الفتی سریع‌تر به دهکده مسابقات باز گردند چون الفتی روز شنبه باید در مسابقات ژیمناستیک شرکت کند. حدود ۱۶ ورزشکار در مراسم رژه می‌توانیم داشته باشیم و ۶ مربی و اعضای کادر فنی هم در کنار ما خواهند بود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: تلاش ما این است تا جایی که امکان دارد ورزشکاران بانوان ایران در مراسم رژه حضور داشته باشند. ورزشکارانی مانند علی پاکدامن که فردای مراسم رژه مسابقه دارند قاعدتاً در مراسم رژه حضور نخواهند داشت. به ۲۲ نفر که شامل ورزشکاران و مربیان می‌شوند حدود ۱۲ نفر هم به عنوان مهمانان ویژه می‌توانند در کاروان رژه ایران حضور داشته باشند.

هاشمی خاطرنشان کرد: خدا را شکر تمامی ورزشکاران از روحیه خوبی برخوردار هستند و در یک هفته گذشته شرایط تمرین را برای آنها در هرجایی که لازم بوده، فراهم کرده‌ایم.

او در خصوص حضور ورزشکاران رشته کشتی در خارج از دهکده المپیک گفت: در داخل دهکده همه موارد را برای ورزشکاران رشته کشتی فراهم کرده‌ایم. فعال کردن آی‌دی کارت و وزن کشی ورزشکاران کشتی باید در داخل دهکده مسابقات انجام شود. رئیس فدراسیون کشتی تصمیم گرفت که ورزشکاران ما در خارج از دهکده باشند که قطعاً این تصمیم به نفع ملی‌پوشان ما خواهد بود. عدم حضور در دهکده مسابقات نکات مثبت و منفی دارد و همه این موارد از قبل برنامه‌ریزی شده بود و امیدوارم شاهد نتایج خوبی از ورزشکاران ایران باشیم.

هاشمی در پایان تصریح کرد: حضور ورزشکاران ما به عنوان یک المپیک در رقابت‌های المپیک باعث افتخار است. امیدوارم در رشته‌های کشتی، تکواندو و وزنه برداری وضعیت ورزشکاران ما خوب باشد

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل