خط و نشان کشتی‌گیر مجارستانی برای عموزاد/برای قهرمانی می‌آیم

خط و نشان کشتی‌گیر مجارستانی برای عموزاد/برای قهرمانی می‌آیم

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های کشتی آزاد مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس از تاریخ ۱۸ مرداد آغاز می شود و تیم ملی کشورمان با ۵ آزادکار در این رقابت ها شرکت خواهد کرد. نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران در این مسابقات رحمان عموزاد است و امیدوار به افتخارآفرینی در این بازی های است.

یکی از رقبای عموزاد در این وزن، اسماعیل موسوکایف، کشتی گیر مجارستانی است که در گفت و گو با رسانه اتحادیه جهانی کشتی، برای دیگر رقبای خود خط و نشان کشید و هدفش را قهرمانی در المپیک عنوان کرد.

عموزاد و موسوکایف سال گذشته در نیمه‌نهایی وزن ۶۵ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان به مصاف هم رفتند که این رقابت با برتری ۶ بر ۵ به سود کشتی گیر مجارستانی به پایان رسید. اما در سال ۲۰۲۲ عموزاد توانسته بود با نتیجه ۶ بر صفر حریف خود را از پیش رو بردارد.

اسماعیل موسوکایف در این گفت و گو تاکید کرد که نمی‌خواهد فقط به عنوان یک شرکت‌کننده در المپیک حضور پیدا کند بلکه هدفش قهرمانی در این مسابقات است. موسوکایف بیان می‌کند که از کودکی برای رسیدن به این هدف کار کرده و گام به گام به سوی آرزوی خود پیش رفته است. او ابتدا قهرمان اروپا و سپس قهرمان جهان شده و اکنون به دنبال دستیابی به بالاترین سطح، یعنی مدال طلای المپیک است.

موسوکایف می‌گوید: برای رسیدن به این قله باید بسیاری از چیزها را فدا کرد. من معتقدم که بیشترین چیزی که فدا می‌کنیم زمان است. برای موفقیت باید خود را وقف کاری که انجام می‌دهید کنید. هرکس سبک زندگی متفاوتی دارد و هر کسی ارزش‌های زندگی خاص خود را دارد. من برای رسیدن به این افتخار از لذت های زندگی گذشته ام.

او از تجربه‌های خود در دوران کودکی صحبت می‌کند که چگونه برای تمرکز بر کشتی، از بازی با دوستانش خودداری می‌کرد و این اولین فداکاری او بود. با گذر زمان، او به این ریتم زندگی عادت کرد و آن را پذیرفت. موسوکایف معتقد است که ۶۰ درصد پیروزی یک ورزشکار به وضعیت روانی او بستگی دارد و این یک فرآیند یک روزه نیست. او از اولین روز تمرین خود را به تدریج برای پیروزی آماده می‌کند و قدم به قدم به اعتماد به نفس بیشتری دست می‌یابد.

او در این خصوص گفت: نمی‌توانید در این ورزش آرامش داشته باشید، حتی اگر قهرمان جهان شوید، زیرا حریفان شما همیشه در تعقیب شما هستند. باید حتی سخت‌تر کار کنید. خانواده‌ام به این وضعیت عادت کرده‌اند. در ابتدا برای همسرم سخت بود، اما او توانست این وضعیت را مدیریت کند زیرا نمی‌توانم تمام زندگی کشتی بگیرم و یک روز باید توقف کنم.

موسوکایف تجربه خود در المپیک توکیو را بسیار ارزشمند می‌داند و از آن به عنوان فرصتی برای رشد و بهبود عملکردم تلقی می کند. او بعد از المپیک توکیو، قهرمان مسابقات اروپایی شد و در فینال حجی علی‌اف را شکست داد که مدال نقره المپیک توکیو را به دست آورده بود. این کشتی گیر مجارستانی می‌گوید: المپیک توکیو من را تحت فشار قرار داد. فهمیدم که چه چیزهایی را در خودم باید تقویت کنم.

موسوکایف به رقابت‌های آینده در پاریس امیدوار است و هیچیک از رقبا را دست کم نمی‌گیرد. او به ویژه از تجربه‌های خود با یانی دیاکومی‌هالیس، کشتی‌گیر آمریکایی، یاد می‌کند که دو مبارزه تماشایی با او داشته است. اولین مبارزه را با نتیجه ۹ بر صفر باخت، اما در دومین مبارزه با نتیجه نزدیک ۸ بر ۷ پیروز شد. موسوکایف این مبارزات را به دلیل تماشایی بودنشان برجسته می‌داند.

او در پایان به دیگر رقبایش توصیه می‌کند: سخت تمرین کنید، زیرا من برای مدال طلای المپیک پا به پاریس می گذارم.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل