واکنش سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ایران به اعتصاب ملی‌پوشان

واکنش سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ایران به اعتصاب ملی‌پوشان

فروزان سلیمانی، سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان در گفت وگو با خبرنگار مهر درخصوص ارزیابی خود از عملکرد شاگردانش در تورنمنت چهارجانبه چین اظهار داشت: این اولین تورنمنتی بود که تیم فوتسال بانوان پس از مسابقات ۲۰۱۸ کافا در آن شرکت کرد. البته منهای سه دوره متوالی که قهرمان مسابقات شدیم و به نظرم این تورنمنت یکی از بهترین اتفاق هایی بود که برای فوتسال بانوان رقم خورد. هدف ما از حضور در این تورنمنت این بود که تیم را محک بزنیم. بازیکن های جوان ما تجربه کسب کنند و نقاط ضعف و قوت تیم را پیدا کنیم.

مقابل ازبکستان تمرکز نداشتیم

وی در مورد باخت تاریخی تیم ملی ایران برابر ازبکستان و فرصت ندادن به بازیکن‌های جوان گفت: در بازی اول مقابل ازبکستان که یک تیم کاملا فوتبالی بود به دلیل خستگی و کف پوش متفاوت سالن مسابقه از یک طرف و حمله‌های مکرر تیم حریف که مرتبا در جریان بازی به بازیکنان ما تنه می‌زدند و پیراهن بازیکنان را می‌کشیدن (مطابق آنچه که در فوتبال مرسوم است) و از آنجایی که این مسابقات دوستانه هم بود داورها از گرفتن خطا چشم پوشی می‌کردند و همین مسئله باعث عصبانیت و خشم بازیکنان ما می‌شد و آنها تمرکزشان را از دست می‌دادند به همین دلیل ما از بازیکن‌های با تجربه استفاده کردیم.

عملکرد بازیکن‌های جوان خوب بود

سلیمانی اضافه کرد: در بازی مقابل ویتنام ما از ۳ بازیکن جوان استفاده کردیم. مهدیه محمودی نیا گلر جوان ما در درون دروازه قرار گرفت و عملکرد خوبی داشت. در مسابقه با چین هم ۳ بازیکن دهه هشتادی ما گل زنی کردند که با این اوصاف من معتدقم عملکرد بازیکن‌های جوان ما خوب بوده است. ضمن اینکه ما در این تورنمنت ۳_۴ بازیکن خودمان را به دلیل گذراندن دوران نقاهت و آسیب دیدگی در اختیار نداشتیم. مهسا کمالی، فرشته کریمی و نسترن مقیمی این سه بازیکن ما بودند که در این تورنمنت غایب بودند.

جوانگرایی هزینه دارد

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان در ادامه تاکید کرد: به هر حال جوانگرایی در همه جای دنیا هزینه دارد و مربیانی که اقدام به جوانگرایی می‌کنند در آینده نسل جدیدی را به ورزش تحویل می‌دهند اما همین مربیان بخاطر نقدها وفشارهایی که به آنها وارد می‌شود انگار زیر تانک هستند. در بحث جوانگرایی ما با سه تفکر در روبرو هستیم تفکر اول کسانی هستند که می‌گویند تیم باید تغییر نسل بدهد و جوان شود. تفکر دوم کسانی هستند که اصرار به استفاده از بازیکنان قدیمی دارند و تفکر سوم افرادی هستند که حرف‌های ضد و نقیض می‌زنند آنها از یک طرف اعتقاد به جوانگرایی دارند و از سوی دیگر می‌گویند بازیکنان قدیمی همچنان باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که تفکر فدراسیون در این باره چیست؟ گفت: تفکر فدارسیون در این میان استفاده از بازکنان قدیمی و نسل جوان در کنار هم است. در حال حاضر چند بازیکن قدیمی و با کیفیت هم در تیم ملی حضور دارند که با تجربه هستند و به تیم کمک می‌کنند.

خبر اعتصاب اساسا کذب است

سلیمانی در مورد اینکه گفته می‌شود تعدادی از بازیکنان تیم اعتصاب کردند و نمی‌خواهند در اردوهای تیم ملی حضور پیدا کنند؟ گفت: خیلی دوست ندارم به این موارد بپردازم ولی چون سوال کردید پاسخ شما را می‌دهم. این اخبار اساسا کذب است و اردوی ما از ۱۱ مرداد آغاز خواهد شد. البته در این اردو مهسا کمالی و نسترین مقیمی را به دلیل اینکه دوران نقاهت را سپری می‌کنند نداریم ولی مابقی بازیکنان دعوت شده همه حضور دارند.

درهای تیم ملی به روی همه باز است

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا مهدی تاج حمایت کافی را از شما دارد؟ عنوان کرد: ریاست محترم فدراسیون آقای تاج و سایر مسئولین در طی اردوها به ما سر زدند و تاکنون حمایت خوبی از تیم ملی داشتند؛ در این مدت هم کارها را با صبر و تامل پیگیری می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات ما اردوهای کم برای تیم ملی است. ما هر ماه یک اردوی یک هفته‌ای برگزار کردیم که خیلی کم بود البته با شروع لیگ بازیکن‌ها آمادگی بهتری کسب می‌کنند. حدود ۲۰ روز مانده به اعزام هم آخرین اردوی ما برگزار خواهد شد تا بتوانیم تیم آماده‌ای را راهی مسابقات کنیم. درهای تیم ملی به روی همه باز است و چنانچه که بازیکنی در لیگ برتر بدرخشد حتما دیده خواهد شد.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل